Ga naar inhoud

diarree!!


Anjo

Aanbevolen berichten

Sta vanmorgen op,, loop zoals gewoonlijk eerst naar Koos en in zijn ren zie ik overal diarree!!

Hij reageert verder hetzelfde als elke ochtend,, komt meteen naar me toe en springt tegen me aan voor een aai en eten.

Heb de boel goed schoongemaakt en hem maar even alleen hooi gegeven. Is dat goed zo? Moet ik het even aankijken zo of moet ik hem wat anders geven nog?

Gister was er niks aan de hand,, hij heeft gister avond nog een stukje witlof op wat hij wel vaker krijgt.

Ik heb even gekeken en Koos is niet erg schoon van onder nu maar hij wil liever niet dat ik hem optil nu wat normaal geen probleem is dus ik laat hem maar even nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb niks veranderd qua voer,, hooi heeft hij altijd,, ik vul het altijd aan voor het op is eigenlijk dus geen gebrek daaraan.

's morgens krijgt hij zijn brokjes en vul ik hooi aan indien nodig. Elke dag krijgt hij groenten (meestal wortel of andijvie en soms stukje witlof).

Tot nu toe geen diarree maar ook geen keutels,, hij heeft een klein beetje hooi gegeten,, verder heeft ie nu ook niks behalve water dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wat het dan zou kunnen zijn is ziekte of groenvoer wat niet zo heel goed meer was wat een reactie gaf. Het is nu belangrijk dat hij goed hooi blijft eten, de vezels zorgen ervoor dat zijn keutels goed blijven. Ook moet hij voldoende drinken, aangezien diarree extra vochtverlies is. Het is wel verstandig dat als hij slecht blijft keutelen, morgen gelijk naar een DA te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou m ook hooi thee geven.

Heel simpel

Hooi in een emmer of pan of iets dergelijks

Kook water

Giet kokend water over het hooi

Laat t een half uurtje intrekken

Giet de thee zonder hooi in de drink bak /fles

Hooi thee kan een stoppende werking bij diarree geven. Ook is t goed voor t darmstelsel. Daarnaast vinden konijnen t lekker dus minder kans op uitdroging.. Wat bij diarree kan gebeuren.

Ohja laat t wel afkoelen uiteraard

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks voor de tip! ik zie net dat hij het hooi wat ik heb hem gegeven op heeft gegeten dus heb weer nieuw hooi in de ren gelegd. hij ligt lekker te slapen nu.

normaal reageert koos nooit op soorten groenten,, hij vind alles wel lekker. ik weet dat ze van teveel witlof diarree kunnen krijgen maar hij kreeg gister avond juist een kleiner stukje dan normaal.. en andijvie zitten juist vezels in.

nog geen ontlasting verder,, dus ik wacht gewoon weer even af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooithee heeft niet echt een stoppende werking bij diarree, helaas. Het zijn vezels die het kunnen stoppen, maar die lossen niet op in het water. Wel kan hooithee er inderdaad voor zorgen dat een konijn beter gaat drinken.

Thx! Weet ik dat ook weer! Hou t dan maar alleen op dat laatste.. Dat hij blijft drinken is wel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh ja, heel eerlijk weet ik ook niet wat voor verschil er zit in de geur van gewone diarree en die van coccidiose. Maar ik weet dat dat 1 van de symptomen is, vreselijk stinkende diarree. Heeft Koos inmiddels alweer ontlasting gehad en zo ja, waar bestond die uit? Eet hij goed hooi en drinkt ie genoeg? Ik zou `m hoe dan ook zo snel mogelijk na laten kijken als ie vanavond en morgen nog diarree heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koos heeft een beetje hooi gegeten,, het nieuwe wat ik hem heb gegeven blijft ie tot nu toe vanaf.. er liggen nu een paar zachte keuteltjes!! Ik heb hem nog niet zien drinken vandaag en hij is erg rustig,, hij is van zichzelf al rustig maar hij komt minder enthousiast op me af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eten en keutelen is goed! Toch maar in de gaten houden maar dat had je vast zelf ook al bedacht ;)

Mijn Camiel had coccidiose maar a-typische symptomen. Dus niet constant diarree maar af en toe wat. At, dronk en keutelde goed en was springlevend en viel niet af. Dus als je nou ziet dat ie wat vaker diarree heeft zonder dat het "explosief" is zeg maar dan zou ik het op kweek laten zetten. Succes hoor, echt naar als je nijn zich niet helemaal goed voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat niet zo goed met Koos :s ik maak me zorgen! hij is helemaal niet levendig, komt niet op me af zoals elke ochtend en ligt alleen maar. z'n oogjes zien er ook helemaal niet helder uit,, hij doet ze maar half open. ik ga zo de dierenarts bellen maar durf 'm eigenlijk niet zo goed alleen te laten.

hij wil niet eten,, niet eens z'n favo andijvie... wat is er toch met 'm :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .