Ga naar inhoud

Algemeen SS topic


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Ja gelukkig! Jullie zijn makkelijker dan mijn vriend! Meestal probeer ik mijn vriend zo ook te overtuigen met t kopen van alweer nieuwe schoenen.. Stel schat ik gebruik die schoenen nou...een halfjaartje? Dan kom ik op (xbedrag) per dag. Dan zijn ze toch helemaal niet zo duur? Jammer Dat hij deze manier van rekenen nooit begrijpt:grrrrrr::he:

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ongeveer 50 dagen... Maar ik denk wel dat jij er minstens 3x zolang mee zou moeten doen. Je hebt 1 klein konijn?

Stel je geeft dat konijn 50 gram (dat is voor een konijn van ongeveer 3 kilo maar ik zeg maar wat) dan doe je er 200 dagen mee.. 42,50 delen door 200 dan zit je op 0,21 cent per dag. Ja waar doen we moeilijk over..?

Ik heb 2 konijnen, allebei klein, een word groot ik zit er dan toch wel om te twijfelen om ver te stappen op SS maar eerst maar even kijken hoe het bevalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn SS vermengd met gewone biks, resultaat, het gewone biks blijft liggen:no:

Ik ben het trouwens met Pup eens, ik heb zelf absoluut geen groot budget, en ik reken ook niet in centen per dag, maar het maakt voor mij echt wel verschil of ik een zak SS haal f gewone biks, 7 euro/2 euro dat maakt voor mij nogal wat verschil!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn SS vermengd met gewone biks, resultaat, het gewone biks blijft liggen:no:

Ik ben het trouwens met Pup eens, ik heb zelf absoluut geen groot budget, en ik reken ook niet in centen per dag, maar het maakt voor mij echt wel verschil of ik een zak SS haal f gewone biks, 7 euro/2 euro dat maakt voor mij nogal wat verschil!

Ja dat snap ik ook dat dat uitmaakt. Dat was natuurlijk niet mijn insteek...

En ja de meeste konijnen eten idd liever ss dan gewone biks. Vaak heeft rustig overstappen dan ook geen zin;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je niet in andermans portemonnee kunt kijken. Ben zelf een student en geef toch echt SS gewoon omdat ik het beste wil voor de nijntjes. Ik denk een beetje hetzelfde als Lianne22 geloof ik.. Als (een student of iemand anders) 4 biertjes minder drinkt invde kroeg op maandbasis kan je SS voeren aan 2 kleine konijntjes. Maar ik ben het ook eens met de anderen; in iemands portemonnee kijken is lastig.

@ lianne22: snap wel dat je vriend de redenering bij schoenen niet vind opgaan :P waarschijnlijk heb je meerdere paar schoenen en dus die schoenen niet iedere dag aan dan zijn het extra kosten per dag! en moet je dus alle kosten van al je schoenen bij elkaar optellen! haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel niet hoor, Bente, die 10% calcium. Calcium blijft best onder 1%, een voeding met 10% is onvindbaar. Het was vast ruwe as. ;)

Denk ik ook ja :yes:

Ik ga wel weer snel overstappen op HF, die dikke calciumplasjes blijven maar komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben te lui om een nieuw topic te openen, maar SS biks is flink in de aanbieding bij Intratuin: 3 kilo voor 11,95. In de folder staat een kortingsbon voor 5 euro korting vanaf een besteding van 20 euro. Bij inlevering van deze bon komen 2 zakken van 3 kilo op 19 euro. Voor Nederland een superaanbieding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn SS vermengd met gewone biks, resultaat, het gewone biks blijft liggen:no:

Ik ben het trouwens met Pup eens, ik heb zelf absoluut geen groot budget, en ik reken ook niet in centen per dag, maar het maakt voor mij echt wel verschil of ik een zak SS haal f gewone biks, 7 euro/2 euro dat maakt voor mij nogal wat verschil!

Als je dat zo duur vindt.. zou ik overstappen op de hope farms super trio.. dan zit je ook goed en is goedkoper. Buiten het feit dat ik ook SS voer.. maar als je het nauwelijk betalen kan zou ik voor een andere variant kijken dus de hope farms super trio. Hier op deze site kun je 15 kilo voor E 13,95 bestellen (excl verzendkosten E 4,95) mocht je hem niet bij jouw in de buurt krijgen; http://www.dierenwinkelxl.nl/product/447/knaagdieren/knaagdierenvoer/hope-farms/rabbit-super-trio is dan wel 25 gram biks per kilo konijn mits ze genoeg groenvoer krijgen.. anders ietsje meer biks voeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap je punt, maar is SS nou echt veeeeeel beter dan russel rabbit of schepbiks? Want ik lees dat Hope Farm het hier ook wel goed doet en bijna 4 euro goedkoper is. Ik zit er namelijk ook wel over te twijfelen om aan SS te beginnen maar heel breed heb ik het niet. Natuurlijk wil ik niet dat mijn nijnen ziek worden nu of later(Want de dierenartskosten lopen dan toch wel over de SS kosten heen.) Wat was die engelse site ook nog maar waar mensen veel goede ervaring mee hadden? Was het iets van Hay Experts toch?

En voor mensen die het in de winkel kopen, waar halen jullie het?

SS is in mijn ogen wel véél beter dan schep biks ja. Russel Rabbit is, onder het gemengde voer, wel een goeie, maar dan nog vind ik SS beter. Maar HF is óók veel beter dan veel andere goedkope biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn SS vermengd met gewone biks, resultaat, het gewone biks blijft liggen:no:

Ik ben het trouwens met Pup eens, ik heb zelf absoluut geen groot budget, en ik reken ook niet in centen per dag, maar het maakt voor mij echt wel verschil of ik een zak SS haal f gewone biks, 7 euro/2 euro dat maakt voor mij nogal wat verschil!

Als je twee verschillende soorten biks voert, zou ik ook twee porties per dag geven: 's Ochtends (als ze hongerig zijn :he:) de gewone biks en pas als die op is de SS. Zo voorkom je dat ze selectief eten, bovendien weegt het makkelijker af. (Van gewone biks geef je per kg wat meer dan van SS, dus stel dat je vier kg konijn hebt in totaal, geef je 's ochtends 50 gram biks en 's middags 30 gram SS.)

Ik heb in de afgelopen 25 minuten al voor minstens 5 euro weggesnaaid dus die SS gaat wel lukken :P

Maar zonder gein: voor scholieren/studenten of mensen met een inkomen op, ik noem maar wat, bijstandsniveau vind ik het een ander verhaal. En je schuldig moeten voelen omdat je je konijn geen SS geeft lijkt me ook niet nodig.

Een mooi Tibetaans spreekwoord zegt:

"Oordeel niet, want je kent iemands levenspad niet"

Je schuldig voelen omdat je geen SS geeft moet je inderdaad absoluut niet doen! Maar ik vind wel dat iedereen bewust naar de voeding die hij/zij aan zijn/haar dieren geeft moet kijken. Helaas doen mensen dat vaak pas als ze een dier al hebben (of überhaupt niet..) en komen dan tot de conclusie dat goede voeding wel erg duur is; té duur. Dan maar goedkopere (en slechtere..) voeding dus. Iedereen heeft recht op een dier maar dat dier heeft ook altijd recht op goede verzorging. Slechte voeding is geen goede verzorging in mijn ogen.. Dus als je als student alleen maar voeding kunt betalen die eigenlijk helemaal niet gezond is, moet je geen konijn nemen.

Waarbij ik nog wel even duidelijk wil zeggen dat niet alleen SS goede voeding is! :yes: ook bijv. de HF Super Trio die al een stuk goedkoper is! En gelukkig zijn steeds meer goedkope merken bezig hun samenstellingen aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben te lui om een nieuw topic te openen, maar SS biks is flink in de aanbieding bij Intratuin: 3 kilo voor 11,95. In de folder staat een kortingsbon voor 5 euro korting vanaf een besteding van 20 euro. Bij inlevering van deze bon komen 2 zakken van 3 kilo op 19 euro. Voor Nederland een superaanbieding!

Klopt dit zag ik ook! Maar even langs de intratuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraagje over SS voer. Ik heb sinds een maand mijn 2 konijnen buiten over op SS en ben dik tevreden. Maar sinds afgelopen weekend hebik twee konijnetjes erbij. Ze zitten nog even binnen tot het voorjaar en zijn drie maanden oud. Hoeveel SS moeten zij krijgen? Ik heb met floris en stijn aangehouden dat ze meer mochten en dus drie keer per dag een handje kregen. Maar ik twijfel dus voor Beau en jasmijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je hoe zwaar ze worden als ze uitgegroeid zijn? Je kunt dan geven naar volwassen gewicht of iets meer.

Het is ook een beetje uitproberen, kijk of ze voldoende hooi blijven eten. Zo niet moet je minderen.

Ik heb het bij Bommel ook zo gedaan (hij krijgt dan BBT, maar daar is ook geen duidelijke richtlijn voor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik even opgezocht, en volgens de info op BB doe ik het idd wel goed geloof ik. Hooi eten ze nog voldoende en de keutels zijn ook goed. Het zijn dwergjes, dus rond de 3 kilo worden ze. Maar ik heb wel het idee dat het flinke worden, eigenlijk meer vuilnisbakkenras zeg maar, maar dat zeg ik niet hardop natuurlijk.

Bedankt voor de reactie. ik dacht, ik ga de vraag ik dit topic stellen, dat werkt vast wel en idd, heel snel bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm een dwerg van 3 kg haha, je hebt het dan over een middelgroot konijn ;)

Oh nee zeker niet hardop zeggen, vuilnisbakkenras, dan ga je verontwaardigde blikken krijgen.

Jonge konijnen hebben toch wat meer nodig dan volwassenen. Mijn koppels doen het super op 15 gr BBT, Bommel krijgt 40-45 gr per dag, dus 3 keer zo veel. Maar hij is nog in de groei dus heeft dat nodig, daarnaast krijgt hij nog niet zo veel groenten als de koppels buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor ras is Bommel bij jou? Dit zijn idd geen dwergen, stom stom stom. Maar middelgrote konijnen. Prachtige konijntjes zijn het, dat zeg ik ze ook altijd, ook al zien ze er niet uit als zusjes, dat zijn het toch. Hun vachtje glimt. Qua groenvoer krijgen ze wel minder als het koppeltje buiten.

Maar omdat ze zo veel en snel hun SS brokjes opaten, begon ik toch te twijfelen. Het hooi gaat ook veel naar binnen hoor, het zijn geen zeurpieten gelukkig. Maar ik moet me wel wat inlezen over het gedrag van voedsters....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .