Ga naar inhoud

Algemeen SS topic


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vind SS nog wel vrij prijzig! Mijn konijnen doen het ook prima op 'gewone biks' Ik vind 8 euro voor een klein zakje wel erg veel, vinden jullie dat niet? Ik snap dat we hier allemaal de beste zorg voor onze konijnen willen, maar met SS word het wel erg duur? Of hebben jullie ergens gedkopere versies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik heb het er wel voor over, maar natuurlijk ook liever goedkoper. Daarom bestel ik het uit Engeland.

Volgens mij heb ik het al eerder opgemerkt in dit topic, maar ik doe het nog maar een keer.. Kijk bij "gewone biks" wel goed naar je samenstelling. Dat je konijnen het er nu goed op doen, wil niet zeggen dat ze over vijf jaar niet met een blaas vol calcium zitten, of met andere nare dingen die met goede voeding voorkomen hadden kunnen worden. Je geeft je konijn ook geen knaagsteen, dus waarom wel dagelijks een biks met een veel te hoog calciumgehalte? (Dat bedoel ik in het algemeen hoor.. Ken de samenstelling van jouw biks niet dus kan daar ook niet over oordelen natuurlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik heb het er wel voor over, maar natuurlijk ook liever goedkoper. Daarom bestel ik het uit Engeland.

Volgens mij heb ik het al eerder opgemerkt in dit topic, maar ik doe het nog maar een keer.. Kijk bij "gewone biks" wel goed naar je samenstelling. Dat je konijnen het er nu goed op doen, wil niet zeggen dat ze over vijf jaar niet met een blaas vol calcium zitten, of met andere nare dingen die met goede voeding voorkomen hadden kunnen worden. Je geeft je konijn ook geen knaagsteen, dus waarom wel dagelijks een biks met een veel te hoog calciumgehalte? (Dat bedoel ik in het algemeen hoor.. Ken de samenstelling van jouw biks niet dus kan daar ook niet over oordelen natuurlijk.)

Ja ik snap je punt, maar is SS nou echt veeeeeel beter dan russel rabbit of schepbiks? Want ik lees dat Hope Farm het hier ook wel goed doet en bijna 4 euro goedkoper is. Ik zit er namelijk ook wel over te twijfelen om aan SS te beginnen maar heel breed heb ik het niet. Natuurlijk wil ik niet dat mijn nijnen ziek worden nu of later(Want de dierenartskosten lopen dan toch wel over de SS kosten heen.) Wat was die engelse site ook nog maar waar mensen veel goede ervaring mee hadden? Was het iets van Hay Experts toch?

En voor mensen die het in de winkel kopen, waar halen jullie het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zijn: mocht Hope Farms hier te verkrijgen zijn, dan zou ik waarschijnlijk daarop overschakelen. Elke euro is er een, he?

Maar Hope Farms is hier, in Vlaanderen, niet of moeilijk te verkrijgen. SS is dan weer makkelijk te verkrijgen, keuze snel gemaakt.

Het is dan wel duur, maar ik vind: een mens geeft aan zoveel dingen geld uit.

Nieuwe kledij, nieuwe schoenen, eten, uitgaan, cadeautjes, hobbies, tv, computer enz.

Zolang ik mezelf een aangenaam leven gun met alle luxe waarmee ik mezelf omring, dan wil ik dat voor mijn dieren ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap je punt, maar is SS nou echt veeeeeel beter dan russel rabbit of schepbiks? Want ik lees dat Hope Farm het hier ook wel goed doet en bijna 4 euro goedkoper is. Ik zit er namelijk ook wel over te twijfelen om aan SS te beginnen maar heel breed heb ik het niet. Natuurlijk wil ik niet dat mijn nijnen ziek worden nu of later(Want de dierenartskosten lopen dan toch wel over de SS kosten heen.) Wat was die engelse site ook nog maar waar mensen veel goede ervaring mee hadden? Was het iets van Hay Experts toch?

En voor mensen die het in de winkel kopen, waar halen jullie het?

www.thehayexperts.co.uk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag maar even een klein zakje opgehaald bij Dobey omdat ik toch nog wat andere dingen nodig had, even overstappen naar SS om te kijken hoe het ze bevalt, ook omdat ze een Jr. versie hebben voor konijnen en Knijn nog in de groei is vond ik het toch wel handig. Ook is het wat makkelijker om Knijn nu bij te voeren met de Jr. versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap je punt, maar is SS nou echt veeeeeel beter dan russel rabbit of schepbiks? Want ik lees dat Hope Farm het hier ook wel goed doet en bijna 4 euro goedkoper is. Ik zit er namelijk ook wel over te twijfelen om aan SS te beginnen maar heel breed heb ik het niet. Natuurlijk wil ik niet dat mijn nijnen ziek worden nu of later(Want de dierenartskosten lopen dan toch wel over de SS kosten heen.) Wat was die engelse site ook nog maar waar mensen veel goede ervaring mee hadden? Was het iets van Hay Experts toch?

En voor mensen die het in de winkel kopen, waar halen jullie het?

vooralsnog haal ik het bij het tuincentrum 10 kilo voor 42,50 jaa best prijzig! maar heb het er al te graag voor over.

ik weet niet hoeveel je konijnen krijgen en hoe groot ze zijn? maar ik doe al best lang met zo'n zak dus jij waarschijnlijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooralsnog haal ik het bij het tuincentrum 10 kilo voor 42,50 jaa best prijzig! maar heb het er al te graag voor over.

ik weet niet hoeveel je konijnen krijgen en hoe groot ze zijn? maar ik doe al best lang met zo'n zak dus jij waarschijnlijk ook.

Hoe lang doe jij ongeveer met een 10kg zak? Want biks vliegt er hier nog doorheen aangezien Knijn nog onbeperkt biks mag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ik heb het er wel voor over, maar natuurlijk ook liever goedkoper. Daarom bestel ik het uit Engeland.

Volgens mij heb ik het al eerder opgemerkt in dit topic, maar ik doe het nog maar een keer.. Kijk bij "gewone biks" wel goed naar je samenstelling. Dat je konijnen het er nu goed op doen, wil niet zeggen dat ze over vijf jaar niet met een blaas vol calcium zitten, of met andere nare dingen die met goede voeding voorkomen hadden kunnen worden. Je geeft je konijn ook geen knaagsteen, dus waarom wel dagelijks een biks met een veel te hoog calciumgehalte? (Dat bedoel ik in het algemeen hoor.. Ken de samenstelling van jouw biks niet dus kan daar ook niet over oordelen natuurlijk.)

Ik weet het niet zeker, maar in het biks wat ik geef zat volgens mij 10% calcium. Of was dat nou ruwe as :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang doe jij ongeveer met een 10kg zak? Want biks vliegt er hier nog doorheen aangezien Knijn nog onbeperkt biks mag...

Ongeveer 50 dagen... Maar ik denk wel dat jij er minstens 3x zolang mee zou moeten doen. Je hebt 1 klein konijn?

Stel je geeft dat konijn 50 gram (dat is voor een konijn van ongeveer 3 kilo maar ik zeg maar wat) dan doe je er 200 dagen mee.. 42,50 delen door 200 dan zit je op 0,21 cent per dag. Ja waar doen we moeilijk over..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dankje, binnenkort hier maar even bestellen, het is idd een stuk goedkoper dan hier, iemand ervaring met het halen van SS in duitsland? Is het daar ook goedkoper?

Hou rekening met hoge verzendkosten...

Bij zooplus.nl hebben ze ook regelmatig aanbiedingen van SS. Scheelt geen tientjes maar het scheelt in ieder geval iets. Oh en geen verzendkosten als je voor 19 euro of meer besteld! :)

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/voer/dwergkonijnen/supreme/28097

aangepast door pup
link toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal 1,5 kilo voor 7,50 stukken duurder per biksje maar ja doe er anders zo lang mee he! Ik geef 50 gram per dag. Dus daar doe ik een maand mee voor mijn twee mini's dan is het prima te betalen als je het mij vraagt(25 cent per dag). heb ook wel eens een 3 kilo zak gehad maar die waren 15.99 euro dus hier ben ik goedkoper mee uit. Ik haal de zak(of zakje) bij de hornbach, zij hebben ook geen grotere zakken. Maar misschien heeft iemand anders zonder grote bergruimte en met kleine nijntjes wat aan deze tip?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn berekening was ook idd maar op 15 gram gebaseerd mits je idd voldoende groente geeft! Maarja wat is nou die 20/25 cent per dag..

En als t wel een big deal is. Is er iets anders waar je per dag 25 cent op kan bezuinigen?..(ik kan wel 10 dingen bedenken) Zo ja waarom zou je t dan laten om je konijn kwalitatief goed voer te geven. Maarja das hoe ik erover denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de afgelopen 25 minuten al voor minstens 5 euro weggesnaaid dus die SS gaat wel lukken :P

Maar zonder gein: voor scholieren/studenten of mensen met een inkomen op, ik noem maar wat, bijstandsniveau vind ik het een ander verhaal. En je schuldig moeten voelen omdat je je konijn geen SS geeft lijkt me ook niet nodig.

Een mooi Tibetaans spreekwoord zegt:

"Oordeel niet, want je kent iemands levenspad niet"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard hoef je je niet schuldig te voelen. Want je hebt nog een ander voer dat ook niet slecht is tot optie. Maar zo kan je t eens in een ander perspectief zien. Stel.... je bent een rokende student en je rookt 2 sigaretten minder op een da.... Oke laat maar nu drijf ik teveel door:mdr: jullie begrijpen mijn punt.:he::whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard hoef je je niet schuldig te voelen. Want je hebt nog een ander voer dat ook niet slecht is tot optie. Maar zo kan je t eens in een ander perspectief zien. Stel.... je bent een rokende student en je rookt 2 sigaretten minder op een da.... Oke laat maar nu drijf ik teveel door:mdr: jullie begrijpen mijn punt.:he::whistle2:

:he: ik snap je :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .