Ga naar inhoud

Algemeen SS topic


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn gedumpt en komen uit de opvang

Daar hadden ze gemend en kasper biks

Heb ze langzaam ovr gewend op HFST

Ze zijn er gewoon gek op ik weet ook niet hoe het komt

Haha, ik geef nu ook HF ST hoor, maar ze lusten het ECHTNIET

Hoe heb jij ooit je konijnen erop gezet? :lol: Lusten ze het meteen? Hier eten ze het pas als het er een hele nacht staat ;D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou niet weten waarom ik het moet voeren, ik geef goedkope biks en mijn konijnen zien er prima uit.

SS hoef je ook niet te voeren maar voor het gros van de goedkope biks geldt dat het troep is, korrels die vooral geschikt zijn voor konijnen die niet oud hoeven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voer ook al heel lang ss , ben er erg tevreden over , pas een zak hf gekocht met de gedachte , als je het niet probeerd kun je ook niet weten of ze het eten...tja , dat nooit meer ! wat hf eten.. dan eet ik wel wat extra hooi (geen probleen hoar!!) ik heb het weggegooit op een beetje na dat krijgt mijn hond door zijn vlees heen:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik van mijn dierenarts heb begrepen is dat science selective de meeste vezels heeft en daarmee de enige biks is waar op gekeuwd moet worden om het fijn te krijgen ipv dat het met alleen de voortanden kan worden fijngemalen. Mijn konijn krijgt het al zijn hele leven (8 jaar) en toen een keer mijn fiets gestolen was had ik uit nood ander voer gekocht en dat weigerde hij te eten! Gelukkig had hij wel hooi wat hij goed at hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik meng SS met kenner biks :).

Want Kenner met het gele label was volgensmij ook wel oké. (en stukken goedkoper...)

ik heb hier nu 26 kilo SS staan, maar vind het igg zonde om een pak open te maken :P.

Wahaha, heb ik ook altijd! Vind het zonde om iets open te maken. Nouja, je hebt er nog genoeg van :P

(2 pakken 10 kg, 1 pak 5kg?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaa, nog een vraagje :P

Veel mensen bestellen SS bij THE toch? Welke pakken nemen jullie? Heb al van sommige mensen gehoord, maar nog veel mensen ook niet.

Als je wat bestelt, welke pakken neem je dan? 1,5 - 3 - 5 - 10?

Hoe lang doe je met een pak van 10? Hoe lang is SS houdbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu voor de eerste keer een zak van 10 kg.

Ervoor steeds de zakken van drie kg, daar deed ik een maand mee.

Dus met een zak van 10 kg doe ik normaalgezien 100 dagen, een dikke drie maand dus.

Hoeveel nijntjes heb je?? En hoeveel geef je ze?

Maar, is die zak van 10 kg aan te raden? Is het lang houdbaar? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mystique heeft vier konijntjes, antwoord ik maar even voor mijn beurt.

Ik heb eerst 3kg zakken gehad, maar heb nu drie konijntjes, was van plan om nu in elk geval voor 5 kg zakken te gaan, als ik niet voor ander voer was gegaan. Het voer dat ik tot nu toe van THE heb gehad, was telkens zo'n anderhalf jaar houdbaar nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weetje, heel raar! Ik zat op Google te kijken naar SS en toen kwam ik veel BB forums tegen van lang geleden. Toen werd er verteld alleen SS te geven als een konijn ziektes had/heeft gehad of als je een lastige hooi eter had. En tegenwoordig raad iedereen het aan voor ook 'gewone' konijnen die gezond zijn. :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou hier ook iemand die geen ss geeft.

je zou je bijna schuldig voelen als je het niet geeft lijkt het hier.

Vroeger kregen ze gemengd (wist ik veel) en nu krijgen ze gewone biks. Elke keer van een ander merk, afhankelijk van waar ik het koop.

Heel soms meng ik er een kleine zak ss doorheen maar ik vind het veel te duur!

Ze krijgen genoeg hooi en elke dag ene hoop verse groente. Ik denk niet dat ik het zo slecht doe als bazin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel nijntjes heb je?? En hoeveel geef je ze?

Maar, is die zak van 10 kg aan te raden? Is het lang houdbaar? :$

Haha, ja inderdaad, dat is misschien handig om weten: ik heb vier konijntjes, allevier tesamen wegen ze 7 kg, en ze krijgen per dag 100 gram ss. De houdbaarheidsdatum weet ik niet uit mijn hoofd, maar het is alleszins véél langer dan drie maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weetje, heel raar! Ik zat op Google te kijken naar SS en toen kwam ik veel BB forums tegen van lang geleden. Toen werd er verteld alleen SS te geven als een konijn ziektes had/heeft gehad of als je een lastige hooi eter had. En tegenwoordig raad iedereen het aan voor ook 'gewone' konijnen die gezond zijn. :bounce:

SS is oorspronkelijk ook ontwikkeld voor zieke konijnen. Maar ook voor gewone, gezonde konijnen is de meeste "gewone" biks troep en zodoende valt er al heel veel af als je je konijn echt gezonde voeding wil geven. Het is niet zo dat alleen SS overblijft, maar de gemiddelde goedkopere biks heeft bijv. al een calcium gehalte van 1% (of zelfs meer) en dat is veel meer dan je konijn nodig heeft (en hooi, groente, kruiden, wat je ook nog maar geeft, is dan niet eens mee gerekend!). Helaas is het bij konijnen zo dat overtollig calcium uitgeplast wordt en daarbij neer kan slaan in de blaas wat voor ernstige problemen kan zorgen. "Dat beetje calcium" kan dus echt wel degelijk kwaad, al lijkt het zo onschuldig misschien.

Maar andere goede voeders zijn bijv. Cuni Complete (van Versele Laga dacht ik), Care+ van Beaphar, Hope Farms Super Trio, Bunny Basic T van Oxbow. (Ik ben ongetwijfeld wat vergeten..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooo, Dollie, je weet er echt heel veel van! Volgens mij ben jij echt de "expert" van BB!! :bounce:

Sorry iedereen dat ik zoveel vragen stel! Maar ik wil graag bij THE SS halen alleen ik weet echt niet wat voor een formaten zakken! Als je 3kg doet, dan is het vaak 6 euro ong. meer als je gebruik maakt van die 28 kg (= 15 pond).

Ik word dus onderhand gek van mezelf!!

Ik dacht; 2x 10 kg. Maar dat is echt te veel voor mij, met alleen 2 nijntjes. Ik dacht ookal: 2x5kg en dan nog een paar 3kg erbij, maar dat is algauw ook te duur. Een paar 3kg is ook algauw heel duur. Dus daarom wil ik graag zeker weten enzo.

Dat wou ik gewoon ff kwijt ;P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .