Spring naar bijdragen
kaatje-kim

Ervaring met haren permanenten?

Recommended Posts

Even een vraagje over het permanenten van haren (krullen erin zetten die er niet meer uit gaan).

Dat werkt namelijk niet bij mijn haren. Heb het al 2 keer gedaan (2 jaar geleden ongeveer) en het bleef niet zitten. Nouwja... 2 weken en daarna zie je er niks meer van.

De kapster snapt het ook niet (thuis-kapster, niet in een kapsalon).

Ik had op internet ergens iets gelezen over dat je je haren een paar dagen niet moet wassen, zodat je haren vet zijn als ze in de permanent worden gezet, maar de kapster zegt dat dat niet waar is.

De krullen staan mij goed (als ze niet te fijn zijn, een grove krul is mooi bij mij, al zeg ik het zelf), maar ik wil dus niet weer maar 2 weken plezier hebben van de krullen.

Zijn er mensen hier die ditzelfde probleem hebben of hebben gehad en is daar een oplossing voor?

Mijn haren zijn heel moeilijk, want verf blijft ook niet zitten in mijn haar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk komt dit door alle chemische toevoegingen in de shampoo en styling die je gebruikt. En dan vooral siliconen. Die zorgen ervoor dat verf niet pakt op je haar omdat het een laagje om je haar legt waardoor je haar zo mooi glad wordt en gaat glazen. Ik denk dat dat dan ook de reden is dat een permanent niet pakt. Ik zou dus eerst eens gaan proberen om andere shampoo te gaan gebruiken. In ieder geval zonder siliconen. je komt dan al gauw uit bij natuurlijke shampoo met een keurmerk. Als er een bdih keurmerk, of een nature keurmerk op staat zit je zowieso goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

idd, je haren moeten echt helemaal naturel zijn. mijn zus had ze ook geverfd, maar is naar de kapper gegaan en had de verf eruit gewassen met speciaal spul. en permanent erin gezet, toen bleef het wel zitten. maar persoonlijk vind ik dat de haren die naturel zijn het mooiste bij mensen. (meestal) is de kleur en de vorm en dikte afgestemd op het gezicht en huidskleur en oogkleur... dus niet meer doen? of toch maar vroeg opstaan en krultang erbij...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verf mijn haren niet meer, dat is al heel lang geleden. Maar een grove krul in mijn haar, staat mij beter dan dit ontzettend stijle haar, waar ik overigens geen haarlak, gel of weet ik wat er allemaal bestaat in doe. Het enige wat ik met mijn haren doe is wassen en dat met Head&Shoulders, omdat ik anders gigantische jeuk krijg en mijn hoofd binnen no-time onder de kleine korstjes zit van het krabben:$.

Mijn haar is heel moeilijk, het wil gewoon blond zijn (wat ik prima vind) en stijl langs mijn hoofd hangen, want als ik er een stiekje in doe (helemaal van stof, want met zo'n ijzertje is slecht voor mijn haren) zakt het helemaal uit. Mijn haren zijn heel dun en heeft ook 0,0 volume.

Vroeg opstaan met de krultang erbij heeft geen nut, als ik bij de laatste pluk haar ben, kan ik alweer opnieuw beginnen, omdat het uit is gezakt.

Waar kan ik op de fles van de shampoo vinden of er wel of niet silicone in zit? Staat er dan letterlijk silicone-vrij op of iets dergelijks?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welke kleur rollers heeft de kapster gebruikt? weet je dat nog? en wat voor vloeistof? in september heb ik permanent laten zetten met blauwe rollers en een zachte vloeistof. hier was ook al snel weinig meer van over.

Nu heb ik gele rollers(dacht ik, 1 kleiner dan blauw in ieder geval) als spiraal permanent laten zetten met een normale/sterke vloeistof.

Mijn haar is ook lang (en zwaar) waardoor het snel uitzakt. dit was toen ik net van de kapper kwam vrij veel krul, maar nu (2 weken later) is het een mooie krul.

maar ik heb ook wel eens gehoord dat als je kleurtje je niet bevalt je het met head en shoulders of met afwasmiddel moet wassen en dat je het er dan zo uit hebt.

Ik heb zelf ook dat ik van de meeste shampoos jeuk krijg (allergisch voor een parfumstof) en gebruik nu decubal (alleen te krijgen bij de DA drogist hier) of neutral (als ik niet bij de da in de buurt kom) Beide zijn zonder geur of kleurstoffen of andere stoffen waar iemand vaak allergisch voor is.

Decubal heeft mijn voorkeur omdat het verzorgender voor mijn haar is. Bij neutral gebruik ik altijd de cremespoeling erbij.

Je zou dus kunnen proberen om een kleinere roller te gebruiken met een andere vloeistof. en je zou neutral of decubal shampoo kunnen proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

owja het wel of niet wassen... Mijn haar wordt juist grondig gewassen voor het permanenten (bij beide kapsalons waar ik het heb laten permanenten) en hoewel het niet percee schijnt te hoeven tegenwoordig, wacht ik na het permanenten 2 dagen voor ik mijn haar de eerste keer weer was. Uitspoelen kan wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb wel dezelfde ervaring als jij, deed het juist andersom. Krullen erin als je haren gewassen zijn en dan maar 1 keer in de drie dagen wassen, ipv elke dag....verder weet ik weinig tips..

Sowieso de dag na de permanent niet wassen, want dan ben je de krullen kwijt.

Wupsie: ik ga het eens proberen met jouw tips :he:. Andere shampoo, eerst 1 fles proberen om te kijken of ik er inderdaad geen jeuk van krijg, als ik er geen jeuk van krijg, dan proberen ik nog een keer permanent erin te laten zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik verf mijn haren niet meer, dat is al heel lang geleden. Maar een grove krul in mijn haar, staat mij beter dan dit ontzettend stijle haar, waar ik overigens geen haarlak, gel of weet ik wat er allemaal bestaat in doe. Het enige wat ik met mijn haren doe is wassen en dat met Head&Shoulders, omdat ik anders gigantische jeuk krijg en mijn hoofd binnen no-time onder de kleine korstjes zit van het krabben:$.

Mijn haar is heel moeilijk, het wil gewoon blond zijn (wat ik prima vind) en stijl langs mijn hoofd hangen, want als ik er een stiekje in doe (helemaal van stof, want met zo'n ijzertje is slecht voor mijn haren) zakt het helemaal uit. Mijn haren zijn heel dun en heeft ook 0,0 volume.

Vroeg opstaan met de krultang erbij heeft geen nut, als ik bij de laatste pluk haar ben, kan ik alweer opnieuw beginnen, omdat het uit is gezakt.

Waar kan ik op de fles van de shampoo vinden of er wel of niet silicone in zit? Staat er dan letterlijk silicone-vrij op of iets dergelijks?

Alles wat eindigt op -one -cone zijn zowieso siliconen, maar er wordt ook wel eens een andere benaming gebruikt. Als een product geen natuurlijk keurmerk heeft kan je er van uit gaan dat er siliconen in zitten. Dat is dus alle shampoo die je bij de drogist kunt kopen. Bekende merken, huismerken, merkloze. Allemaal hebben ze siliconen erin zitten. Het duurt ook een tijdje voordat dat siliconen laagje helemaal a je haar af is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, dus ik moet eerst een paar weken mijn haren wassen met silicone vrije shampoo, voordat ik ze opnieuw ga laten permanenten.

Maar de neutral of decubal, zit daar silicone in? Want dat werkt bij Wupsie ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat niet wassen van te voren is eigenlijk alleen voor verven. Ik permanent mijn haar al mijn hele leven en dat wordt inderdaad eerst goed gewassen.

Wat misschien ook een idee is, om eerst eens naar een goede kapper te gaan en het probleem voor te leggen. Want het kan ook nog zijn dat je bandhaar hebt. Kort gezegd plat haar ipv rond, wat niet te zien is met het blote oog. Die structuur kan de kapper meten. En bij bandhaar is het ook een stuk minder te permanenten en zakt het gewoon weer stijl uit. Zeker bij lang haar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry maar ik denk dat niets van dit alles werkt.

je hebt gewoon heel stijl en fijn haar.

Mijn zusje heeft dit ook. heel stijl en blond. het valt niet te kleuren en niet te krullen.

het is gewoon zo denk ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben er ook bang voor dat er niks helpt, maar nog een laatste keer proberen met andere shampoo kan geen kwaad. Zal de kapster vragen om de sterke permanentvloeistof te gebruiken (als ze dat de vorige keer niet had gedaan).

Maar als mijn haar vochtig is, dan zit er wel een heel lichte slag in, maar als het dan weer droog is, is er niks meer van te zien...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
sorry maar ik denk dat niets van dit alles werkt.

je hebt gewoon heel stijl en fijn haar.

Mijn zusje heeft dit ook. heel stijl en blond. het valt niet te kleuren en niet te krullen.

het is gewoon zo denk ik

Ben ik het absoluut niet mee eens. Want ook ik heb heel stijl en blond haar en heb wel altijd permanent. Dus is het het wel waard om het eens na te laten kijken als Kim zo graag krullen wil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet wel dat Head &Shoulders heel slecht voor je haar is.

Zoals Wupsie ook al zei, kun je beter wat kleinere rollers laten zetten. Ik heb in het verleden wel eens permanent gehad. In het begin zat de krul er dan voor mijn idee te sterk in en is het nog niet helemaal zoals gewenst, maar het zakt al snel wat uit en dan heb je een prima resultaat. Dus altijd wat minder grof laten doen dan dat je wil dat het wordt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet wel dat Head &Shoulders heel slecht voor je haar is.

Zoals Wupsie ook al zei, kun je beter wat kleinere rollers laten zetten. Ik heb in het verleden wel eens permanent gehad. In het begin zat de krul er dan voor mijn idee te sterk in en is het nog niet helemaal zoals gewenst, maar het zakt al snel wat uit en dan heb je een prima resultaat. Dus altijd wat minder grof laten doen dan dat je wil dat het wordt

Ik weet nog wel dat de krulletjes bij mij er heel sterk in zaten en mini waren toen ze erin gezet waren. Vond dat helemaal niet mooi, maar na een week zat het wel mooi en een week later was er weinig van over, helaas.

Ik ga in ieder geval andere shampoo proberen, want hoor hier wel dat de shampoo die ik heb slecht is voor mijn haar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na 2x mijn haren gewassen te hebben met Neutral merk ik al verschil. Tijdens het wassen merkte ik het verschil meteen al, alsof mijn haren veel schoner zijn. Nu nog hopen dat ik geen jeuk ga krijgen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je haartype maakt het waarschijnlijk al moeilijk om te krullen. Ik heb zelf ook erg fijn/dun haar, net als mijn ma. Haar haar was ook niet te krullen. Haar krul bleef er hoogstens 4 weken in zitten.

Je shampoo kan ook flink mee helpen dat het niet goed blijft zitten.

En over je jeuk, als je constant jeuk hebt op je hoofd, ben je er al wel eens mee naar de huisarts geweest?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En over je jeuk, als je constant jeuk hebt op je hoofd, ben je er al wel eens mee naar de huisarts geweest?

Met head&shoulders had ik geen jeuk meer en met neutral ook niet, dus het zal wel een reactie zijn geweest op de shampoo die ik daarvoor had. De vorige keren dat het gepermanent was, toen gebruikte ik trouwens Fructis en niet HS.

Nee ik ben er niet mee naar de huisarts geweest. Mijn oma denkt wel te weten wat het is, omdat ik ook met regelmaat jeuk in mijn oren heb, dan denk ik dat ik moet krabben met een wattenstaafje en zit ik weer bij de huisarts omdat de gehoorgang ontstoken is (bijna iedere maand). Daarvoor wilde ik de goede druppels krijgen, maar die kreeg ik niet van mijn eigen huisarts (ik kreeg iedere keer simpele druppels die ik al vaker had geprobeerd en die niet werkten). Nu was er begin december een vervanger, die mij wel die druppels gaf. Druppels met Triamcinolon erin, dat schijnt het enige te zijn dat tegen de jeuk van psoriasis werkt. Wat mijn oma denkt dat het is dus, omdat ik op mijn voorhoofd ook witte schilfertjes heb. Mijn oma heeft zelf psoriasis en mijn moeder ook, ik waarschijnlijk/blijkbaar ook (helaas).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@kaatje-kim je hebt het over schilfers op je voorhoofd en laat met shampoos. Ik was mijn haren al anderhalf jaar alleen met water en heel soms met een meet verdunde appelazijn. Ik had ook altijd schilfers op mijn voorhoofd en last van jeuk. Maar sinds ik shampoo loos door het leven g is mijn huid enorm opgeknapt. En ik heb ontzettend glanzend gezond haar gekregen met veel meer volume. Mijn haar zat ook altijd plat op mijn hoofd. Compleet volume loos. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een heel oud topic, het krijgt een slotje (ik zie dat het jaartal er niet meer bij staat, ga kijken of dat op te lossen is).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .