Spring naar bijdragen
Cynne

Cynne en Roefel

Recommended Posts

Hoi

Ik ben Cynne en helemaal nieuw in het houden van konijntjes en op dit forum.

Mijn konijntje is volgens de winkel een langoor angora maar dat angora klopt al niet denk ik want het is niet zo'n wollig ding als in de boekjes.

Ik zal wel eens een fototje posten zodra ik er eentje kan nemen.

Of het een meisje of een jongen is kan ik niet goed zien :(, maar morgen ga ik naar de dierenarts om een kijkje te nemen.

Roefel zit in een hok tijdelijk nog binnen omdat het nog te koud is voor buiten. Zijn hok kocht ik op aanraden van de dierenzaak, maar dit zal nog aangepast moeten worden want er blijkt geen deurtje in te zijn en geen trapje en ik las dat dit wel nodig is. Hij krijgt ook een ren buiten in de tuin.

Qua eten krijgt hij zo langwerpige bruine korrels en nog niks van groenten want daar moest hij eerst aan wennen en dit wennen wil ik pas starten nadat ik bij de dierenarts ben geweest en zijn mening vraag.

Ik heb ook een liksteen en een knaagspeelsteen in zijn hok gelegd en er hangt een knabbelstok in en een ruif vol hooi.

Ik heb ook vitaminen voor in zijn drinken maar die durf ik er nog niet in te doen.

Ik kan Roefel al aaien en hij komt ruiken en uit mijn hand hooi eten maar geen drops (konijnensnoepjes van vitacraft).

Ben ik al goed bezig?

Wie kan mij nog helpen met tips over de voeding, inrichting enzovoorts.

thx groetjes cynne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeey welkom!!

Evee is al een reply ant typen, dus ik zal het niet doen :)

alleen wou ik wel even kwijt dat ik niet echt dol ben op knaagstenen en likstenen.. kunnen ze nierstenen van krijgen namenlijk en ze hebben het helemaal niet nodig.

maak maar snel eens een fototje van je nijntje, dan kunnen we zien wat het is :)

trouwens, dierensartsen zijn vaak niet al-wetend in konijnen etc.. dus neem niet alles zomaar aan hoor :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites