Ga naar inhoud

1 konijntje overleden wordt de andere nu eenzaam?


lidia13

Aanbevolen berichten

halloo :(

vanmorgen kwam ik tot de ontdekking dat een van mijn konijntjes dood in zzijn hok(buiten )lag. nu heb ik meteen het hok verschoont en pebbels begraven maar nu dacht ik oei zou mijn andere konijntje niet eenzaam worden. ze zijn allebij tegelijk gekomen en 5 jaar bij elkaar geweest.(5 jaar is kort voor een konijntje hé, maar ik weet niet waaraan zij is overleden?)

wat kan ik voor het andere konijntje doen om haar mijnder eenzzam te voelen?

gr Lidia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijntje kan eenzaam worden en zelfs stoppen met eten met het missen van een maatje.

Dit moet je zelf zien en beoordelen, of ie goed eet ect.

Vaak koppelen we zulke dieren snel aan een nieuw maatje.( wil niet zeggen dat het altijd goed klikt)

Ik nem aan dat je nog nog een geholpen ram hebt?

Als je 2 voedsters had zou ik er geen voedster aan koppelen.( maar wel een geholpen ram)

De konijnen opvang kan je vast helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Flibberke 2 weekjes nadat BamBam was gestorven een nieuw vriendje erbij genomen. Ze werd nogal eenzaam, ze was het immers niet gewoon om alleen te zitten.

Ik had het er wel wat moeilijk mee in het begin moet ik toegeven. Ik miste BamBam immers nog erg en daar was dan al 'de vervanger', maar het heeft niet lang geduurd eer ik ScoobyDoo ook in m'n hart had gesloten.

Moest je niet de mogelijkheid hebben om snel al een nieuw vriendje uit te zoeken voor je konijntje dan zou ik ze alleszins wel naar binnen halen zodat je haar toch meer aandacht kan geven dan dat ze helemaal in haar uppie buiten woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte hoor. Ik heb nog maar 2 jaar konijnen en heb hier geen ervaring mee of je andere konijn eenzaam zou zijn of worden. Ik weet wel dat mijn voedster de ram blijft zoeken toen hij alleen naar de dierenarts moest (hij had oorontsteking en is hier 3 keer voor bij de dierenarts geweest voordat het over was). Ik kan me dus voorstellen dat je andere konijn een maatje mist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .