Spring naar bijdragen
wenerlover

Yamato Gunkei

Recommended Posts

hier bij mij lopen ook 2 yamato's dit is een vechtkriel kip uit japan

hier een beetje info over het ras

De buldogachtige Yamato is van Japanse oorsprong en wordt vooral in de omgeving van Tokyo gefokt. Het ras heeft minder ruimte nodig dan de Shamo en is daarom populair in Japan. In ons land zijn slechts enkele liefhebbers, die dit ras fokken. Deze zeer krachtig ogende dieren zijn wat rechthoekig van vorm, de korte dikke poten staan flink uitéén geplaatst. De kop is groot en breed, de kam is drierijig of heeft de vorm van een walnoot. De gezichtshuid is zeer ruim en vooral bij oude dieren sterk gerimpeld. De keelwam is zeer royaal ontwikkeld. De oogkleur is bij voorkeur parelwit. De leg is matig en hoewel ruimte gewaardeerd wordt kunnen ze ook op wat minder ruimte goed gehouden worden.

ik heb een zwarte haan van 2008 natuurlijk geringt

wenerlover-albums-pica-picture33803-100-3599.jpg

wenerlover-albums-pica-picture33802-100-3598.jpg

wenerlover-albums-pica-picture33797-100-3594.jpg

en mijn tarwe kleurige hen van 09 ook geringt

wenerlover-albums-pica-picture33798-100-3609.jpgwenerlover-albums-pica-picture33798-100-3609.jpg

wenerlover-albums-pica-picture33800-100-3607.jpg

en dan nog even samen op de foto

wenerlover-albums-pica-picture33799-100-3612.jpg

nou dit was het weer groetjes cynthia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vechtkriel kip? doe jij aan dat vechten ofsowiets? of is dit ras om mee te vechten, zoals met pittbulls?

sorry voor al die vragen x] ikzelf ben tegen die georganiseerde dierengevechten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ghehe ze doen me een beetje denken aan mijn "nieuwe" kip van deze zomer! Ze (dat hoop ik toch want ze ziet er nogal mannelijk uit) is licht kastanje van kleur met zwarte vlekken en ook heel slank en hoog gebouwd. haar gezicht lijkt een beetje op dat van een kerkuil omdat het ook zo wit is en ze komt uit een blauw of groen ei... missgien weet je welk ras dit is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb ook een kip, maar dan van het ras bramha.(er komt bijna een 2e)

wat ik wel grappig vind is als een van mn nijnen bij haar hok komt, als ze er dus in zit, maakt ze een beetje kraaiend geluid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .