Ga naar inhoud

ratten vies? nee!

Aanbevolen berichten

Hier kan ik me echt helemaal niet in vinden!! Ik heb 3 damesratten en 3 herenratten (mannen), van de heren is er 1 geholpen, de rest niet. Ja, een dag nadat je ze verschoond heb ruik je al wel weer iets (als je echt bij de kooi staat dan he!). Maar dit is bij mijn nijnen (een voedster en een exram) net zo! En de geur van rattenplas komt echt niet in de buurt van de verschrikkelijk sterke ammoniaklucht van nijnenplas!!! Ik moet het nijnentoilet echt elke andere dag schoonmaken, terwijl ik mijn rattenkooi maar een keer in de week doe! Daar doe ik tussendoor niets aan!

Ik vind de nijnenlucht zelfs zo erg, dat had ik het eerder geweten, ik ze buiten had gehouden!! Als ik straks naar een groter huis ga verhuizen gaan zo ook absoluut de woonkamer uit, en de bijkeuken in! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind mijn nijnen harstikke leuk en lief, maar ze stinken wel echt! EN dat kan ik van mijn ratten niet zeggen, terwijl ik op een bepaald moment zelfs 10 ratten tegelijk had!

Ik heb ook 2 ratten gehad, maar die rook ik toch echt wel, en mijn konijnen ruik ik eigenlijk niet... Alleen natuurlijk als het tijd voor hok verschonen is, maar de ratten rook ik de hele dag door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
Ratten zijn niet vies, ze zijn juist heel schoon!

Inderdaad, net zo als varkens (rare vergelijking, ik weet het) ze wassen zichzelf heel tijdig en zullen(met een beetje geluk) op een beetje vaste plek hun behoeftes doen. het zijn hartstikke leuke beestjes! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

sorry voor de late reactie, heb lang niet op bb gezeten:D

Alleen zit hij, zonder vriendje... hij wordt grijs en zou al oud zijn, dus ik houd het op het moment bij knuffeltjes, en ik haal hem iedere dag uren uit zijn kooi, nu zit hij ook op me te klimmen haha :P

Als ik ooit nog verdere ratten neem, dan neem ik een koppeltje :D

Dankjulliewel :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 maanden later...

Mijn moeder vind ze ook vies maar blijf door gaan met proberen ze zijn echt heel lief miss wel liever dan konijnen want ratten zijn echt heel knuffelig blijfen bij je zitten alleen je zult zien dat je moeder blijft zeggen ze stinken (Dat doet mijn moeder dan) Maar beloven dat je ze schoon maakt als ze gaan stinkel katten grind zonder gif en al die troep helpt ook eeeh ze zijn echt gewoon lief voor kinderen en passen zich goed aan! Eeeeh ik zou anders naar de dieren winkel gaan met je moeder en vragen aan z´n medewerker of ze stinken

Ps. Ze maken zichzelf heel schoon en zijn echt niet vies (als je de kooi schoon maakt he)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weken later...

Wij hebben dus al 3 ratten ..

Komt mijn moeder met zo'n geniale opmerking over onze grootste rat, die ze overigens al eerder heeft geknuffeld enzo:

'Ik vind zijn staart wel een beetje eng'

Ik dacht echt, maar je hebt hem toch al eerder geaait en geknuffeld?!

Wij hebben door mijn zus de ratten, omdat ze eerst van plan was het huis uittegaan ging ze een rat kopen voor gezelschap enzo.

Waren we in de dierenwinkel... deed ik heel sneu enzo,

en een paar dagen later mocht ik ook een rat ^^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 maanden later...

Eerst en vooral: Elk dier heeft onvermijdelijk een specifieke lichaamsgeur, net zoals wij mensen ook hebben :) Een dier zonder geur zal je nooit vinden, zelfs het water waar een goudvis in zit ruikt naar iéts!

Ratten op zich stinken niet. Het is de eigenaar die er voor zorgt dat ze gaan stinken door de dieren niet voldoende te onderhouden...

Zoals je misschien wel weet produceert een rat talg via de huid. Mannen die ongecastreerd zijn produceren sowieso meer talg, dit kan zorgen voor een iets specifiekere geur. Ook druppelen mannen inderdaad urine op huisjes, plateau's en speelgoed. Mijn ervaring zegt me echter dat wanneer je dagelijks hun plateau's afkuist met een nat doekje, hun 'beddengoed' en toilet ververst en zeker 1x per week alle dekentjes en hangmatjes in de wasmachine gooit je de ratten niet ruikt. Ik heb nu 4 mannen waarvan er eentje enorm veel talg produceert, ze staan in de keuken en je ruikt ze niet (tenzij je met je hoofd boven de poepbak gaat hangen natuurlijk)

Over vrouwen en gecastreerde mannen kan ik me niet uitspreken maar logischerwijs zou ik denken dat je die nog minder zou mogen ruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijn ratten ruik je ook best snel, ze zitten op van die kattenbakkorrels ( die geperste) dan heb ik de minste lucht. krijgen selective en water.

kamer wordt goed geventileerd, en toch ruik je rat ;)

zijn 2 damens

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je houten huisjes, plateau's of iets dergelijk? Hout is namelijk een erge boosdoener voor geuren!

Ik heb enkele toiletjes met geperste houtkorrels in de hoeken, verder leg ik ofwel fleece op de bodem (in de winter), ofwel niks en maak ik het 2x per dag schoon met een vochtig doekje!

In wat voor kooi zitten je dames?

aangepast door ChloëC
Link naar bericht
Delen op andere sites
@snuitje_pluisje, ik zou niet aanraden om een koppeltje ratten te nemen, tenzij de heer gecastreerd is anders heb je na een jaartje 50 ratten!

Lekker zinvol ook deze reactie op een topic van vorig jaar...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .