Ga naar inhoud

ratten vies? nee!

Aanbevolen berichten

wow dat word moeilijk haha ^^

ratten wassen zichzelf altijd? :D

en btw, mijn allereerste konijntje kocht ik stiekem ^^

thuis aangekomen in hok gezet.. mama kwam erachter.. heel boos.. en toen verliefd.. en toen mocht ik houden :D

dus ff iets aanpassen, weet jij iemand met ratten? vraag of je 1je mag 'lenen' voor een paar dagen, miss ziet je moeder dan dat het hele lieve grappige beestjes zijn hihi ^^

succes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
wow dat word moeilijk haha ^^

ratten wassen zichzelf altijd? :D

en btw, mijn allereerste konijntje kocht ik stiekem ^^

thuis aangekomen in hok gezet.. mama kwam erachter.. heel boos.. en toen verliefd.. en toen mocht ik houden :D

dus ff iets aanpassen, weet jij iemand met ratten? vraag of je 1je mag 'lenen' voor een paar dagen, miss ziet je moeder dan dat het hele lieve grappige beestjes zijn hihi ^^

succes ;)

Ratje lenen heb ik gedaan :D alleen zonder resultaat, het beestje poepte alles onder.. xD en had schurft...

Stiekem kopen zal niet gaan, op school( daar wil ik er een kopen) moet je toestemming hebben van je ouders xD

hij ging 2x in bad, 1x zonder iets, tweede keer met milde babyshampoo (L)

Maar alles zonder suc6... :(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja want het zijn groepsdieren :)

Edit:

Ik weet niet of je zelf de kosten voor de eventueel komende ratten gaat betalen of je moeder, maar je moet er rekening mee houden dat je veel geld kwijt bent aan de dierenarts. Ratten hebben vaak last van allerlei klachten zoals tumoren en hun luchtwegen.

Dat is ook iets om overna te denken ;).

aangepast door E!!@
Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb zelf 5 ratten in totaal gehad maar heb er nog maar 1 want ik stop ermee want ze worden zo jong en telkens heb ik er weer verdriet van als ze ingeslapen moeten worden. sommige mensen zeggen ieeel heb je ratten maar ze zijn helemaal niet vies:$

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weken later...
ik vind ratten echt é"à(!"ç'àè!"(oçà( JAK, het kunnen misschien wel lieve dieren zijn ofzo, maar ik ben over het algemeen bang van die beesten, en ik vind ze eng, ik hou het liever bij 2 konijnen ;o

Waarom vind je ratten JAK? Ze houden zichzelf goed schoon en je kan ze zindelijk maken.

Heb je weleens een tamme rat vastgehouden of in het echt gezien?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ratten zijn ontzettend schone dieren, maar ik denk dat je moeder dat opzich niet bedoelt. Ik denk dat ze bedoelt dat ze de staart vies vindt en het idee van een rat in huis; omdat ratten als ongedierte worden gezien. Je kunt haar uitleggen dat tamme ratten heel anders zijn dan wilde ratten en dat tamme ratten hele slimme lieve beestjes zijn! Ook kun je haar vertellen dat jij er voor wil zorgen en dat zij hem nooit hoeft aan te raken als ze dat niet wil... Ik heb ook 2 ratjes gehad eerder en mijn huisgenoot vond het ook 'vies' tot ze er mee ging spelen, ze een kunstje deden en ze lekker bij haar kwamen zitten... Mamas vinden ratten nu eenmaal geen huisdieren, maar als je haar overtuigt dat het wel degelijk huisdieren kunnen zijn, mss geeft ze dan toe...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm.. ik heb me nooit eerder in ratten verdiept, maar ze zijn alleen "vies" als ze in het wild door riolen en andere vieze troep rondrennen. Daarmee verspreiden ze enorm veel bacterien en ziektes.

Tamme ratten doen dit niet, dus nee... die zijn niet vies! Al moet ik eerlijk zeggen dat zo'n grote rat met een lange staart niet het eerste beestje zou zijn dat ik meteen een knuffel zou geven.. stom eigenlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

MUIZEN zijn vies, die brengen zo veer meer ziektes over!

mijn moeder was net zo.

ik heb indertijd 2 jonge muisjes gekocht en ze haar laten bekijken, eerst op een afstandje, daarna van dichtbij (ze zaten op mijn hand, lekker samen en dus rustig en stil). Doordat ze ze goed kon bekijken zag ze hun handjes en was verkocht.

ze bleek vooral te schrikken van iets wat hard langs holt en toen de muisjes oud en op waren heb ik 2 ratjes gekocht. Doordat ze m'n muisjes had leren waarderen gaf ze de ratjes ook een kans.

ze is ze altijd enger blijven vinden dan de muisjes, vooral hun staart.

succes, suzan

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik mag hem hebben,, moeders is er helemaal verzot op, maar ze durft hem met geen mogelijkheid aan te raken xD

Ze maakt zalfjes voor zijn huid, oren en zijn staart, ze naait speeltjes en dekentjes, huisjes, speciale voerzakjes, een slaappiramide, en ga zo maar verder xD

vandaag is ze eropuit gegaan om spullen voor ratten te zoeken, ze kwam terug met een klimtouw, een houten huisje, en een hoektoiletje, haha...

Ik ben heel erg blij :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Muizen plassen tijdens het lopen, om zo een geurspoor uit te zetten

Sommige ratten druppelen ook tijdens het lopen.

Edit:

Heb je nu 1 of 2 ratjes?

Als je er eentje hebt raad ik je aan om er een vriendje bij te halen van hetzelfde geslacht en leeftijd. Ratten zijn echte groepsdieren en hij zal het waarderen. Ik zou er dan wel een vriendje bijhalen van een rattenopvang als ik jouw was.

aangepast door E!!@
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit kan je op verschillende manieren bekijken. Ik heb hier 4 ratten, en die zijn echt ijdel, ze wassen zich de hele dag door. Maar: Ze stinken wel een beetje, misschien dat je moeder dat bedoeld. 1 dag nadat je de kooi schoonmaakt ruik je toch weer die urinegeur, scherpe lucht, erger dan konijnenurine. En mijn ratten druppelen dus ook als ze aan de wandel zijn, dat komt denk ik omdat ze niet gecastreerd zijn en dus hun territorium afbakenen.

Maar verder alleen maar goeds over ratten hoor: Ze zijn echt heel tam te maken, sociaal met elkaar en speels:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze stinken wel een beetje, misschien dat je moeder dat bedoeld. 1 dag nadat je de kooi schoonmaakt ruik je toch weer die urinegeur, scherpe lucht, erger dan konijnenurine. En mijn ratten druppelen dus ook als ze aan de wandel zijn, dat komt denk ik omdat ze niet gecastreerd zijn en dus hun territorium afbakenen.

Hier kan ik me echt helemaal niet in vinden!! Ik heb 3 damesratten en 3 herenratten (mannen), van de heren is er 1 geholpen, de rest niet. Ja, een dag nadat je ze verschoond heb ruik je al wel weer iets (als je echt bij de kooi staat dan he!). Maar dit is bij mijn nijnen (een voedster en een exram) net zo! En de geur van rattenplas komt echt niet in de buurt van de verschrikkelijk sterke ammoniaklucht van nijnenplas!!! Ik moet het nijnentoilet echt elke andere dag schoonmaken, terwijl ik mijn rattenkooi maar een keer in de week doe! Daar doe ik tussendoor niets aan!

Ik vind de nijnenlucht zelfs zo erg, dat had ik het eerder geweten, ik ze buiten had gehouden!! Als ik straks naar een groter huis ga verhuizen gaan zo ook absoluut de woonkamer uit, en de bijkeuken in! Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind mijn nijnen harstikke leuk en lief, maar ze stinken wel echt! EN dat kan ik van mijn ratten niet zeggen, terwijl ik op een bepaald moment zelfs 10 ratten tegelijk had!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .