Ga naar inhoud

Niet normaal!

Amatjuh
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zou zeggen old fashion stake out, gewoon een keer de hele nacht de wacht houden en als die *PIEP* dan komt hem gewoon keihard in elkaar meppen met een koevoet ofzow XD dan komt ie nooit meer terug, anders toch een hok aanschaffen waar ze dan 's avonds in opgesloten kunnen worden met een superstevig hangslot er op, dan bedenkt de dader zich wel 2 keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een spijtig verhaal.

Ik kan me goed inbeelden dat je schoonmoeder zich niet meer veilig voelt, zeker omdat hij gewoon nog een keer is teruggekomen.

Het lijkt haast persoonlijk. Heeft er ooit al iemand geklaagd tegen je schoonmoeder, over geluidsoverlast of geurhinder of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel kunnen van zo'n nep camera, maar dan moet je die hoog op kunnen hangen anders gooit ie er gewoon een steen tegen aan. En hoog ophangen, daar is geen mogelijkheid voor.

Nee het is onmogelijk dat een hond het heeft gedaan, die kan de omheining nooit kapot krijgt, tenzij hij een betonschaar bij zich heeft. En planken van de stal heeft afgetrokkken.

aangepast door Amatjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog goed dat wij hele mooie grote witte kippen hadden en die zaten in een ren op ons eigen land, die kippen zijn ook midden in de nacht gestolen en een ervan hebben we toen in het kanaal voor ons huis terug gevonden met een gebroken nek :'(, maar toen we er achter kwamen wie dat gedaan had was het ook hel op aarde. Die gozer heeft op zijn klote gekregen wil je niet weten. we hebben toen een hele nacht gewacht want we wisten dat hij terug zou komen voor onze witte haan, en inderdaad was hij zo dom om terug te komen en toen was ie de ***.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wei ligt bij een vakantiepark, ik vermoed dat het een Pool of zo is die iets te eten moet hebben. Het is in ieder geval niet iemand die verstand heeft van kippen want hij pakt ze minste eruit. De kippen zitten 'snachts allemaal op een rij dus je kunt pakken wat je wilt.

Het is gewoon niet te geloven dat iemand zo'n moeite doet voor een kip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook wel erg ver gaan voor een kip...

Het komt mij ook voor alsof er meer achter zit.

Klinkt inderdaad als een persoonlijk iets, wie doet er zoveel moeite voor 1 kip ?

Ik vind het echt vreselijk voor je schoonmoeder !

Ik kan me goed voorstellen dat ze zich onveilig voelt nu...

Ligt de wei ook vlakbij haar huis ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wei ligt in hetzelfde dorp langs een doorgaande weg. Het is denk ik 1,5 km ofzo van haar huis.

Mn schoonmoeder kan zich niemand bedenken die haar ergens voor zou willen wraken.

Het is een heel normaal rustig dorp in limburg, zoiets verwacht je ook niet in een dorp. Mn schoonmoeder zit er wel over te denken om door een beveilingsbedrijf camera's te laten plaatsen (wel echte dan), maar aan de andere kant is dat toch te gek voor woorden dat het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Amanda, wat vreselijk dat die ellende bij je schoonmoeder maar niet ophoudt.

Het is toch werkelijk van de zotte dat je zoveel maatregelen moet nemen, omdat anderen niet van je dieren af kunnen blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je precies?

De politie is de laatste keer bij de wei zelf geweest voor de aangifte en ze zouden de plaats doorgeven zodat er extra op wordt gelet als ze serveileren.

Kans is natuurlijk klein dat ze de dader op heterdaad betrappen. Het gebeurt altijd 's nachts en er zit geen vast patroon in qua dagen dat hij komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen worden de scherpe pinnen geplaatst op het muurtje en op de toegangspoort naar de wei.

Ik hoop dat de ellende hiermee is afgelopen.

Dit is een oplossing. Helaas kan dit ook nadelige gevolgen hebben.

Mocht de inbreker zich hier aan verwonden dan kan hij jullie zelfs nog aansprakelijk stellen.

Hoe dan? hoor ik je denken.

Hij kan komen met het verhaal: ik zag iets bewegen, ben gaan kijken en haalde me hand open.

nadeel 2:

Mocht het hok in de brand staat o.i.d. waardoor er hulpverlening nodig is en iemand haalt zich eraan open dan kan je ook aansprakelijk gesteld worden voor eventueele mishandeling.

Ga hem ook niet opwachten, want mocht hij gewapend zijn dan kan hij jou ook flink wat schade aanbrengen. Sla hem ook niet in elkaar want dan ben jij ook weer aansprakelijk.

Een camera heeft geen nut, want dan heb je wel beelden maar weet je nog niet wie het is. Het kan natuurlijk wel afschrikken.

Wees ook niet bang dat hij een camera kapot gooit want je moet ze altijd zo ophangen dat de ene camera de ander ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me toch wel een raar verhaal. De inbreker is toch op het terrein van iemand anders. Hij zal zich echt niet gaan melden bij de politie van hey is was aan het inbreken en nu is mijn hand open en ik wil even aangiften doen van mishandeling. En ik zag iets bewegen, ja sorry hoor het is een wei met dieren nogal logisch dat daar iets beweegt.

Opwachten gaan we ook echt niet doen hoor, ben wel gek. En sowieso weten we niet wanneer hij komt, dus we gaan echt niet weken in de stal slapen of zo.

Een andere oplossing is er niet en de politie heeft dit zelf aangeraden. Dus ik neem aan dat zij wel weten wat mag en niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me toch wel een raar verhaal. De inbreker is toch op het terrein van iemand anders. Hij zal zich echt niet gaan melden bij de politie van hey is was aan het inbreken en nu is mijn hand open en ik wil even aangiften doen van mishandeling. En ik zag iets bewegen, ja sorry hoor het is een wei met dieren nogal logisch dat daar iets beweegt.

Opwachten gaan we ook echt niet doen hoor, ben wel gek. En sowieso weten we niet wanneer hij komt, dus we gaan echt niet weken in de stal slapen of zo.

Een andere oplossing is er niet en de politie heeft dit zelf aangeraden. Dus ik neem aan dat zij wel weten wat mag en niet.

Tsja wat kun je der tegen doen ?

-Wachten tot de politie echt iets doet?, dan kan men lang wachten....

- In elkaar rammen heeft ook niet veel nut, want dan wordt jij juist aansprakelijk gesteld ( belachelijk, maar ze mogen wel dieren stelen en wie weet wat daarmee gebeurd ?! )

- En de inbreker zelf is echt niet zo dom om zichzelf aan te geven, dan kun je nog lang wachten :P..

- Een camera ophangen kan, maar dan moet hij wel duidelijk in beeld komen.

( Zo zie je bij opsporing gezocht, dat het wel mogelijk is. Maar dan moet de politie wel meewerken en der ook echt werk van maken )

Wat ik zou doen in zo'n situatie...........

Dat kan ik als buitenstaande eigenlijk niet zeggen, maar mijn bloed begint wel enorm te koken !!!!

Maar dat zullen wel bij meerdere zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zowel bij jullie bekend als bij de politie. Mocht hij over die punten struikelen/vallen en zich zo verwonden dat hij naar het ziekenhuis moet dan geeft hij echt jullie de schuld.

Je moet je altijd afvragen: Hoe ga ik me hieruit liegen als ik met mijn bek op zo'n spies lig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .