Ga naar inhoud

Niet normaal!

Amatjuh
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn schoonmoeder heeft een kleine wei met geiten, kippen, ganzen, eenden en 2 belgische hazen.

Vorige week heeft iemand er ingebroken. Het draad is doorgeknipt en er zijn 2 kippen meegenomen. Het gaat niet eens op de waarde van de kippen maar wel om de emotionele waarde. Wat kost een kip nu? 15 euro of zo.. De omheining is weer gemaakt er is aangifte gedaan.

Afgelopen nacht weer ingebroken, weer op dezelfde manier. Dit keer is er 1 kip weggehaald.

Welke idioot (sorry voor het taalgebruik) doet nu zoiets?

Mijn schoonmoeder is een echt dierenvriend en heeft het hier moeilijk mee. Ze maakt zich zorgen om de andere dieren die er zitten.

Het is gewoon een eng idee dat iemand zomaar je dieren weghaalt en ook nog terugkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

omg :s Dat is echt (...) ik zal het maar niet hier typen. kan je schoonmoeder niet een camera aanschaffen/huren? bah bah waar moet dat nu weer heen. ook die ene keer dat een schetlandpony was gewurgd met een touw, in een wei vol schetlanders. zo kan je dadelijk niemand meer vertrouwen. vraag me af in de toekomst... of in elke tuin een mijnenveld word aangelegd waar alleen de bewoners van het huis de juiste pad weten.. x] ok dat is een beetje sadistisch maar goed. hopelijk komt het weer goed! sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk eigenlijk niet dat de politie extra moeite gaat doen, het zijn "tog maar kippen" we kregen ook zo'n antwoord toen iemand onze kat had vermoord en voor de deur had gelegd met een strikje rond zn nek "het was tog maar een kat er zijn er tog genoeg" mensen begrijpen soms de liefde niet dieje voor een dier kan hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de dieren even binnen houden als dat kan? En wat vaak helpt: zorgen voor licht!

Een bouwlamp, een lantaarnpaal maar het beste is licht met een bewegingssensor. Dat valt heel erg op, en een dief schrikt zich werkelijk een ongeluk als hij ineens in het licht staat.

Een dief die bang is dat hij gezien kan worden loopt liever een deur verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de dieren even binnen houden als dat kan? En wat vaak helpt: zorgen voor licht!

Een bouwlamp, een lantaarnpaal maar het beste is licht met een bewegingssensor. Dat valt heel erg op, en een dief schrikt zich werkelijk een ongeluk als hij ineens in het licht staat.

Een dief die bang is dat hij gezien kan worden loopt liever een deur verder.

Zat ik inderdaad ook aan te denken, maar dan springt die lamp ook iedere keer aan als de dieren rondlopen. En het weitje ligt langs een doorgaande weg dus ik weet ook niet of het mag qua verkeersveiligheid. Als daar steeds zo'n lamp aanspringt kan dat ook gevaarlijk zijn voor het verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een rotverhaal zeg..getver..:grrrrrr: sterkte voor je schoonmoeder!! Maar misschien is het een idee om eens te checken bij kinderboerderijen etc of zij er ook last van hebben/hadden.. Misschien werd het nl daar te moeilijk en is die "PIEP" nu over gestapt op een makkelijkere prooi... En je kan ipv een camera ook overal muizenvallen/flessen/draad met blikjes/ijzerdraadje over het pad of op borst hoogte spannen. Sterkte ermee in ieder geval!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat naar!!! en dan ook nog eens terug komen..

ik zal het ook aan iedereen melden in de buurt.. misschien hebben meer mensen last van de dieren dief gehad.. en dan kan er een soort waarschuwing door de hele buurt dat er een dief actief is. mensen zullen oplettend zijn. en de dief zal zich misschien koest houden of gesnapt worden.

bah wel heel vervelend heel veel sterkte voor je schoonmoeder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat ik inderdaad ook aan te denken, maar dan springt die lamp ook iedere keer aan als de dieren rondlopen. En het weitje ligt langs een doorgaande weg dus ik weet ook niet of het mag qua verkeersveiligheid. Als daar steeds zo'n lamp aanspringt kan dat ook gevaarlijk zijn voor het verkeer.

Dat laatste is inderdaad wel een punt, maar wij hebben hier ook lampen met bewegingssensoren en die springen niet (of zéér zelden) aan als de kat of hond er langs loopt, je kunt ze daar wel op instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft nu de buitenlamp aan gelaten, die zit aan de zijkant van de schuur/stal dus die schijn niet op de weg.

De dieren opsluiten 's nachts is geen optie, de geiten gaan altijd trappelen als ze naar buiten willen dus dan is ze bang dat die op de andere dieren gaan staan. Ze gaat een hele nieuwe omheining laten plaatsen die niet doorgeknipt kan worden. Soort van bouwhekken, het ziet er dan wel niet uit, maar dat maakt haar niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mn vriend heb ik hebben een filmcamera die ook in het donker kan filmen. Maar er zat te veel stof op de ramen dus daar stelde hij steeds op scherp ;) Ik wil onze camera niet buiten leggen/hangen, dan neemt hij die ook mee. En hij is denk ik ook niet bestand tegen deze temperaturen.

Als het goed is zijn er vandaag gevlochten staalmatten tegen het bestaande hekwerk geplaatst ipv bouwhekken. Die matten zijn niet door te knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Er zitten inmiddels betonmatten aan de binnenkant van de wei gemonteerd. Dat is van dat dikke gaas met grote mazen die je niet kunt doorknippen.

Helaas is er afgelopen, ondanks deze maatregel, weer ingebroken. Degene is via een muurtje en een struik er overheen geklommen. Er zat een slot op de kippenstal en hij heeft gewoon wat houten planken van de stal afgetrokken en 1 kip meegenomen. God mag weten hoe hij de wei weer is uitgekomen.

Mn schoonmoeder is erg verdrietig en voelt zich helemaal niet meer veilig.

De politie is dit keer langsgeweest bij de wei en ze gaan extra opletten als ze rondrijden.

Het enige wat mn schoonmoeder nog kan doen is van die spitse punten op de muren en hekken zetten, dat gaat ze dan ook doen. Ze is echt ten einde raad.

Ik kan me hier zo kwaad om maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschrikkelijk dat mensen dat doen D=

Bij ons werden er altijd nijnen uit de tuinen gestolen. Niet bij ons, maar bij ons in de buurt. Altijd precies rond kerst. Vanaf ik dat hoorde heb ik voor de zekerheid mijn nijn wanneer het koud werd naar binnen gedaan. Bleek ze het heerlijk binnen te vinden c:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was hier ooit een topic dat er konijnen waren gestolen en die mensen hadden een nep camera opgehangen, even kijken of ik die kan vinden op internet.

Jeetje zeg..

Inderdaad zou je een nep camera of oude webcam kunnen ophangen in het zicht. Eventueel en bordje dat er camera bewaking is? Hopelijk houd het gauw op..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .