Ga naar inhoud

konijn likt vloer


xSterre

Aanbevolen berichten

Hoi,

Onze 2 konijnen staan buiten, en als ze dan naar binnen mogen 's avonds (als er nog niet zo'n groot verschil te merken is in aan temperatuur) om los te lopen gaat het mannetje steeds de vloer likken. Waarom doet hij dit, heeft hij het te warm, of wil hij gewoon de boel inspecteren?:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen kunnen je spontaan likken, gewoon omdat ze je graag zien.

Niet alle konijnen likken de huid, sommige likken ook wel eens kleding of pantoffels maar dat betekent net hetzelfde.

Ze zien dat immers als een deel van jou.

Mijn konijn likt ook graag, wij hebben het maar omgedoopt tot kusjes geven. Alleen wanneer ik net onder de douche vandaan kom dan doet hij het niet, ook wel logisch want dan is de douchegel lucht nog aanwezig hahaha.

Niks ernstigs dus

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal je ze echt naar binnen, in huis? Zelfs op het warmste moment van de dag (voor zover dat dat er nu is) is het verschil in temperatuur nl. nog steeds erg groot en niet zo goed voor ze.

Hier likken ze ook wel eens aan de muur, of de schutting, of hun hok... geen idee waarom ze dit doen. Ik denk alleen niet dat je het kunt vergelijken met het likken aan iemand (of iemands kleding), dat doen ze uit acceptatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe we het ook wenden of keren, konijnen doen dat niet omdat er iets ergs aan de hand is.

Het is zeker niet negatief.

Tenslotte is het niet zo dat konijnen likken omdat ze het warm hebben.

Dat is hetzelfde als honden, die raken de warmte kwijt door hijgen & de voetkussens.

Gelukkig heeft ieder diersoort zijn of haar eigen gedrag.

Hierover is zat te vinden op google en in boeken.

Het likken is een liefkozend gebaar.

Net zoals het kin wrijven als ''markeren'' geldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .