Spring naar bijdragen
Evee

Dieren Crematoria & begraafplaatsen

Recommended Posts

ik ben ook zeer te spreken over shcn in roermond. mijn flappie is daar gecremeerd. ik kon haar daar op het laatste moment toch nog alleen laten cremeren en de as terug hebben. als je financieel niet in staat bent om de rekening in 1 keer te betalen mag dat ook in termijnen ongeacht voor welke vorm van crematie je kiest. erg fijn als je ook nog een hoge dierenarts-rekening hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog eentje in Belgie. Heb op een beurs met die mensen staan babbelen, zeer aangename mensen met een oprecht hart voor dieren! Ik hou deze alvast achter de hand, hopelijk heb ik het niet te gauw nodig!

http://www.somnia.be/

Groetjes

Sofie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog eentje in Belgie. Heb op een beurs met die mensen staan babbelen, zeer aangename mensen met een oprecht hart voor dieren! Ik hou deze alvast achter de hand, hopelijk heb ik het niet te gauw nodig!

http://www.somnia.be/

Groetjes

Sofie

Somnia is super. Waar ik ga ''doggysitten'' hebben ze vorige week een hond moeten laten inslapen ( 15,5 jaar !! , bastaard ) , ik was er toen bij. Ze hebben hem meteen kunnen laten cremeren. Bij somnia, ze hebben mooie afscheidsruimte , word netjes ontvangen en hebben inderdaad een gouden hart voor dieren. Gisteren hebben ze nog een moeten laten inslapen , ze treurde enorm om haar vriend zij was 13,5 jaar , een border collie met zware pijn in haar poten. Ze at niet meer.... Ze kon ook niet meer. Ben meegeweest naar Somnia , en weer het zelfde ,super dus !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
is zoiets eigenlijk duur?

In Boxtel is het €75,00 voor een vogel of knaagdier (daar zal een konijn ook onder vallen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier in de buurt is het iets minder geloof ik, heb begin van dit jaar gekeken en meen dat het 60 was. Stond op de webiste.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik moet het eens gaan nazoeken hier in de buurt. De tuin begint erg vol te raken. en als je gaat verhuizen kun je ze niet meenemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie dat de site wel een keer genoemd is, maar dat het adres niet genoemd is.

Grebbehof

Nude 57

3911 VK Rhenen

T 0317 41 53 21

F 0317 45 06 67

http://www.grebbehof.nl/

(site doet het wel helemaal met internet explorer, maar met firefox en chrome maar half.)

Ik moest hier 60 euro betalen voor een dwergkonijn, grotere konijnen vallen in een hogere prijscategorie. Ik vond het allemaal netjes en zorgvuldig geregeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dierenbegraafplaats Klaverweiden (wel genoemd in de lijst, hierbij ook de site: http://www.klaverweiden.nl/index.php) is een hele mooie en rustige plek. Je krijgt daar alle ruimte om het afscheid volgens je eigen wensen te laten verlopen. Wij hebben er goede ervaringen mee.

Alleen al de naam klaverweiden klinkt heel mooi voor konijntjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu 2x dit jaar bij dierencrematorium geweest in Drachtstercompagnie en ontzettend tevreden over de gehele afhandeling. Urn met as altijd binnen 2 a 3 dagen terug, afhankelijk wanneer je je geliefde huisdier brengt.

Ze nemen ruim de tijd voor je , is een afscheidsruimte, en zijn ontzettend begripvol.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn poes is gecremeerd , mijn hondje ligt begraven in Berkhout die wel op de lijst staat toevallig. Maar toen vorig jaar feb onze nijntje Suzanne overleed heb ik haar met me man in een doosje gestopt en zijn we naar het bos gegaan om haar te begraven. Het mag mischien wel niet...maar dat was echt het beste wat in me op kwam op die kille zondagochtend met rot weer toen we haar vonden. En de hondenbezitters hielden met respect hun hond bij zich toen wij met een schep en plastic tas door het bos liepen...3x raden wat wij kwamen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vennenberg Dierenbegraafplaats.

Kerkstraat 22, Dalfsen. 0529-401318

Hier hebben wij onze vorige hond begraven.

Wat een lieve mensen je werd zo fijn opgevangen. Je mag kiezen hoe je het zelf wilt. Geen verplichtingen van kisten enz.

Alleen mag je je dier niet begraven in dingen die niet vergaan. Je mag zelf het gat dicht maken als je dat wilt. Ik wilde dit graag.

OOk de keuzes van wat je met het graf doet staat vrij.

Omdat we niet heel dichtbij wonen gaan we niet heel vaak erlangs. Maar iedere keer als we er komen staat alles er keurig bij. Ze onderhouden het hele terrein echt heel goed. En wat ook heel leuk is dat ze eigenlijk ook nog steeds weten wat voor een hond er ligt.

Als wij ze daar tegenkomen weten ze precies nog wie je bent en maken dan een praatje.

Daarbij is het ook nog eens een heel mooi rustig plekje midden in de natuur.

Er is ook een mogelijkheid tot crematie en as bijzetten of uitstrooien. OOk je eigen as mag er uitgestrooid of bijgezet worden.

Maar dan mag er geen vermelding naar gemaakt worden want het is en blijft een dierenbegraafplaats.

Ik beveel het echt aan en onze huidige hond krijgt er zeker ook een plekje. Konijnen heb ik tot nu toe in mijn tuin begraven of vlak achter de schutting omdat de tuin ondertussen vol lag. Maar er liggen wel konijnen begraven.

http://www.vennenberg.nl/

Ik zie dat de prijzen inmiddels wel omhoog gegaan zijn. Wij hebben onze hond begraven toen het nog niet zo heel lang bestond geloof ik en toen waren de prijzen lager.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn konijn jan , konijn mario , konijn adele , hondje loekie :( :ange:

zijn door dierenambulance naar crematoriums in amsterdam gebracht

dierencrematorium D.U.C.

kadoelenweg 221

amsterdam

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die in Roermond staat ook nog steeds niet op de lijst, zag ik? Das inderdaad een hele fijne! Daar zijn we tot nu toe heen geweest en blijf ik ook doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat Somnia, in Oudenburg, tegen Oostende, België, er al tussen staat, maar ik wil, na eigen ervaring, toch benadrukken dat ze daar echt prachtig werk leveren. Hele lieve mensen, heel begripvol, zijn aanwezig, maar laten je toch voldoende ruimte. En, wat voor mij erg belangrijk was, je krijgt de asse/urn meteen terug mee naar huis. Zo hoefde ik mijn Babs geen minuut te missen. Ik hoop hen de komende tien jaar niet meer terug te hoeven zien, maar wanneer het weer zover komt, heb ik de lange reistijd er helemaal voor over. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites