Ga naar inhoud

groenvoer bevriest


meroke

Aanbevolen berichten

Goh, mijn groenten bevriezen niet ;) Maar mijn nijnen eten alles meteen op.

Het waterflesje bevriest best wel snel, dwz het tuitje. Vandaag hebben ze niet zoveel gedronken, maar normaal gezien is er 's morgens en na school altijd een goede hoeveelheid uit. Ik ververs het drie keer per dag, 's morgens, na school en voor het slapengaan. Ze krijgen naar mijn mening wel genoeg vocht uit hun groenten, dus dat lijkt me geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze 2x per dag eten en als ik de lege bakjes ga pakken, liggen er nog een paar kleine stukjes bevroren groente in.

Ze zijn dus wel slim genoeg om het groente eerst te eten en daarna pas aan de biks te beginnen.

In plaats van 2x, geef ik nu 3x groenvoer.

Verder wissel ik 2 á 3 keer per dag de flesjes water om (ik heb hier een voorraad flesjes, dus hoef niet meerdere keren naar buiten, dat gaat gewoon allemaal in één keer)

Wat mijn ouders vroeger deden, was in het flesje water een piepklein schepje suiker doen.

Suiker bevriest niet zo snel en als je de suiker oplost in het water, duurt het dus langer voordat het bevriest.

Ik doe dit zelf niet, omdat ze hier genoeg groenvoer krijgen én genoeg vers water.

Ik weet ook niet of het een goed advies is, maar suiker in het water laten oplossen schijnt dus te helpen. (Niet te veel suiker uiteraard!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment bevriest hier ook alles onder me handen, dus heb maar besloten de konijnen in de schuur te zetten gisterenavond. Het toppunt voor mij was dat ik groenvoer in het hok had neergelegd en binnen nog geen 20 min het stik bevroren was. Het is ook niet gek het is -9 gisteren heel de dag geweest hier en vannacht toen eruit ging voor de nijnen toen stond de teller op -14.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .