Ga naar inhoud

groenvoer bevriest


meroke

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn nijn al geen flesjes water meer, want dat is niet haalbaar. Daarom krijgt hij genoeg groenvoer en hij haalt daar voldoende vocht uit. Maar nu bevriest zijn groenvoer.

Ik wil hem groenvoer aanbieden zodat hij het snel op eet maar dat doet hij niet. Ik heb zijn eetbak in het stro gezet voor wat extra isolatie maar dat helpt dus blijkbaar niet.

Iemand tips?

En kan het kwaad als hij ervan eet als het bevroren is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die flesjes zijn zo bevroren... en als ik moet werken gaat dat natuurlijk niet.

Ik hou ook wel een bakje water voor maar hij drinkt er niet van.

Volgens mij heeft hij niet echt dorst, maar als zijn groenvoer nu ook bevriest is dat wel lastig. En over de hele dag gaat dus niet als ik ga werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij krijgt nu ook 2 maal groenvoer, maar hij eet het nooit snel op, waardoor het dus bevriest voor hij alles op eet. Hij laat het groenvoer meestal liggen doorheen de dag.

Hopelijk wordt ie slimmer en gaat ie nu wel sneller eten.

Hier helaas nog geen sprake van dooi. Overdag nog -7° en bijna 8cm sneeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch zeker wel twee keer per dag het flesje ontdooien. Dan heeft hij in elk geval de kans om te drinken. Mijn eigen trio doet dat ook gelijk hier, maar het koppeltje dat hier logeert.. Ik weet van de zomer nog wel dat ze de flesjes gebruikten maar heb het ze nu nog niet één keer zien doen. Maar ik blijf gewoon verversen, dan hebben ze de mogelijkheid in elk geval.

Bevriezende groente heb ik niet heel veel last van.. Ze eten het snel op. Had een stukje broccoli laten vallen en vond dat de volgende ochtend wel helemaal bevroren terug, maar dat is ook niet zo gek :P

Waar ik last van heb is dat de inhuod van de toiletjes bevriest..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik ga werken krijgen de nijnen een bakje met verschillende groentes en daarnaast leg ik een fles met heet water (zo'n grote 2 liter frisdrankfles van plastic). Op die manier duurt het een stuk langer voordat alles bevriest. 's Avonds als ik thuiskom doe ik dit nog een keer en dan nogmaals als het bedtijd is.

Alle BB-ers met buitenkonijnen zijn vast allemaal blij als de vorst voorbij is. Maar wat worden we creatief in het bestrijden van de kou:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik ga werken krijgen de nijnen een bakje met verschillende groentes en daarnaast leg ik een fles met heet water (zo'n grote 2 liter frisdrankfles van plastic). Op die manier duurt het een stuk langer voordat alles bevriest. 's Avonds als ik thuiskom doe ik dit nog een keer en dan nogmaals als het bedtijd is.

Alle BB-ers met buitenkonijnen zijn vast allemaal blij als de vorst voorbij is. Maar wat worden we creatief in het bestrijden van de kou:-)

Maar wordt die fles geen ijsklomp aan het eind van de dag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang doet het groenvoer er bij jullie over om te bevriezen bij dit weer?

De mijne verhuizen na de winter naar buiten, dus ik wil even weten

of ze vlug genoeg zijn met eten om te voorkomen dat hun groenvoer bevriest.

Hier hebben ze het in een kwartier op en dat is sneller dan het bevriest.

@ Meroke: Ja, het tuitje bevriest ook heel snel maar om helemaal geen water meer te geven.. Zo heeft je konijn tenminste wel de kans om te drinken. En hier doen ze dat echt wel. (Mijn konijnen dan, die anderen weet ik niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg van de opvang een voedingsadvies naar aanleiding van een konijn in nood dat schijnbaar geen eten meer kreeg van zijn baasjes vorige winter: twee blaadjes andijvie en een grote winterpeen. Een winterpeen bevriest het minst snel van alle groenten (vanwege de suiker) en bevat voeding én vocht. Twee andijvieblaadjes zijn op voor ze bevriezen.

Wellicht kun je je konijn hetzelfde recept geven voor overdag, mits je konijn niet gevoelig voor wortel en andijvie is? Heel veel wortel is niet gezond, maar als er geen andere optie is, dan biedt het wellicht een tijdelijke oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze nu ipv 1x veel groenten 3x kleine porties. Paar dagen terug was het na 15 minuten bevroren en aten ze er niet meer van. Ik maak de groenten extra nat zodat ze vocht binnen krijgen. Verder 4x per dag nieuw water flesje en voor het slapen gaan krijgen ze een stukje appel daar zit veel vocht in.

Het tuutje van de drinkfles was gisteren na 15 minuten al bevroren (echt hulde voor diegene die daar een oplossing voor vind ;-)) dus gisteren aantal keer bakje onder hun snufferd gehouden.

Ze zitten hier nog stuurs niet boven in het stro trouwens maar gewoon in de sneeuw of op de tegels vol in de wind ze zijn super actief en vrolijk, brrrrrr ik moet er niet aan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze s'morgens nieuw water, brokken en 200 gram groente

S'avonds ook nieuw water, brokken en 200 gram groente

En dan voor ik ga slapen nieuw water en wat wortel..

Meroke; ik zou als ik jouw was het groenvoer over 3x of 4x per dag verdelen en dan ook een nieuw flesje water in het hok hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze 1x per dag biks en groente. Wanneer ik na 20 minuten weer terug komt is alles op. Dus de groente krijgt hier echt geen tijd om te bevriezen.

S'morgens en s'avonds wanneer ze hooi krijgen, krijgen ze nu ook een ontdooide fles water. (s'morgens dus tegelijk met groente en biks) Maar zie eigenlijk geen tot weinig konijnen drinken.

Ze eten wel sneeuw? Heb gewoon vreemde vogels.

Deden ze vorig jaar ook en de nieuwe konijnen hebben dat dus overgenomen. Dus ik vermoed dat ik de flessen voor nop wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch zeker wel twee keer per dag het flesje ontdooien. Dan heeft hij in elk geval de kans om te drinken. Mijn eigen trio doet dat ook gelijk hier, maar het koppeltje dat hier logeert.. Ik weet van de zomer nog wel dat ze de flesjes gebruikten maar heb het ze nu nog niet één keer zien doen. Maar ik blijf gewoon verversen, dan hebben ze de mogelijkheid in elk geval.

Bevriezende groente heb ik niet heel veel last van.. Ze eten het snel op. Had een stukje broccoli laten vallen en vond dat de volgende ochtend wel helemaal bevroren terug, maar dat is ook niet zo gek :P

Waar ik last van heb is dat de inhuod van de toiletjes bevriest..........

Dat probleem met de toiletjes heb ik ook ... het groenvoer wordt hier direct opgegeten en krijgt geen kans te bevriezen. Wat het drinken betreft geef ik drie keer per dag een verse bak water en daar vallen ze meteen op aan, dus ik weet zeker dat ze minstens 3 keer per dag kunnen drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .