Spring naar bijdragen
Cleo en Jackson

Kleurtje

Recommended Posts

Hoihoi!

Ik heb een chocoladekleurige dwerghangoor, nu zie ik steeds vaker de kleur havana(of havanna) langs komen op diverse sites. Is dit ook chocolade bruin of zit hier een verschil in? Gewoon leuk voor de weet:)

Verder zijn zijn de haren van mijn ram aan de onderkant grijs en dan uitlopend naar bruin(wat je ziet is dus bruin en daaronder grijs).

Nou ik hoor graag of jullie meer weten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel Dollie en Aniek! misterie weer opgelost!

Niet dat het uitmaakt voor hoe leuk ik hem vind hoor! Want ik merk dat hij zich steeds meer thuis voelt hier, hij is er sinds 24 oktober, dus een maandje nu. (daarvoor ook nog bedankt Aniek!) Hij maakt inmiddels veel binkies, speelt met toiletrolletjes en eierdoosjes is steeds meer geintresseerd in mij en mn vriend.. en komt zelfs heeeeeel soms een aaitje bij mij en mijn vriend op de bank halen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

Havanna is geen mode naam maar de benaming van het Havanna konijn. Dan zijn er ukkels die bruin kleurige konijnen zo noemen omdat het Havanna konijn bruin is. Enkel het Havanna konijn is zeer donker bruin. Bij andere rassen is deze kleur haast niet te evenaren.

"fokkers" die bruine konijnen (FH HND Rex etc) havanna noemen zijn bij mij per definitie nutteloze fokkers zonder kennis.

Ik heb bruine Rexdwergen en in Duitsland heet dat gewoon bruin/braun.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gok zo dat een groot deel van die "nutteloze fokkers" hun advertenties niet op stel en sprong gaan aanpassen als jij ze nu jouw uitleg stuurt. Dus wat dat aangaat denk ik dat het wel een beetje als modenaam gezien kan worden. Tenslotte klinkt havanna wel een stuk chiquer dan bruin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Havanna is geen mode naam maar de benaming van het Havanna konijn. Dan zijn er ukkels die bruin kleurige konijnen zo noemen omdat het Havanna konijn bruin is. Enkel het Havanna konijn is zeer donker bruin. Bij andere rassen is deze kleur haast niet te evenaren.

"fokkers" die bruine konijnen (FH HND Rex etc) havanna noemen zijn bij mij per definitie nutteloze fokkers zonder kennis.

Ik heb bruine Rexdwergen en in Duitsland heet dat gewoon bruin/braun.

Ik heb het enkelen wel is vertelt hoor, want ze wisten eigenlijk donders goed dat havana een raskonijn was en deze lichter van kleur was, maar sommige fokkers hebben met echt werkelijk gezegd dit klinkt mooier. Het komt vanuit Duitsland, want daar noemden ze echt de NHD destijds ook havana en de Teddy Hangoren, ik weet niet of ze daar ondertussen al wakker zijn geworden. Tot nog toe noem ik het nog de verkoopnaam voor gewoon bruine dieren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, oké ik vind het allemaal prima maar ik ging kijken of op internet of er meer van die prachtige konijntjes zoals Jackson waren en als ik havana hangoor intikte kreeg ik plaatjes te zien die sprekend mijn hangoortje zijn haha! Maar dan noem ik hem gewoon zoals ik altijd al deed; Jackson mijn chocoladebruine hangoordwerg! Maar eigenlijk is dit dus beetje hetzelfde als de voskonijnen die geen voskonijnen zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha inderdaad! Gewoon lekker geniet van de knapperd dus met zijn mooie bruine kleurtje jij zegt de juiste benaming :D In de verharing kan hij nog wat lichter kleuren dan wat die nu is, dan is die lichte melkchocolade.

Ik ben in ieder geval blij dat Cleo blij met hem is!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ik ook! Kan er echt van genieten dat het goed gaat samen:D In de verharing kan vanalles veranderen! Cleo is nu net een punkrocker! De plukken op haar hoofd zijn langer geworden en haar kraag(weet niet of dat de benaming is maar iedereen begrijpt vast wat ik bedoel) breder, Prachtig!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

Ik bedoelde niet dat jullie ukkels zijn, kwam er een beetje vreemd uit bij mij geloof ik.

Ik ga die kleuren/centen fokkers zeker niet berichten hierover.

Fokkers die zeggen, het klinkt mooier zijn geen sportfokkers. Die fokken namelijk met een standaard. Havanna kost je 10 euro extra :mdr:

Bruin is een super mooie kleur.

Maar eigenlijk is dit dus een beetje hetzelfde als de voskonijnen die geen voskonijnen zijn!

:goed:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zei ook niet dat je ze moet gaan berichten.. ;) Ik wilde er mee zeggen dat het waarschijnlijk geen zin heeft om ze het te vertellen omdat veel fokkers ("fokkers") het waarschijnlijk dondersgoed weten en als ze het niet weten, zullen ze het toch niet veranderen. Het klinkt immers vele malen interessanter en interessanter levert meer op, je geeft het zelf al aan..

En eerlijk is eerlijk.. Ik vind madagascar en isabellabont ook veel leuker klinken dan lichtbruin en grijsbruin met wit.. :P (Alleen zijn dat natuurlijk geen verkeerde benamingen, de vraag is wel in hoeverre ez voor mijn rasloosjes officieel helemaal kloppen.. :P) En Voskonijn klinkt interessanter dan rasloos met plukjes! Waarmee ik niet wil zeggen dat het klópt wat ze doen, absoluut niet, maar ik snap het ergens wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja mijn Cleo is zoals zoveel dierenwinkel nijntjes als voskonijntje verkocht (ja toen was k nog niet helemaal op de hoogte van dierenwinkel = niet zo goed..) Maar ze is een super leuk rasloosje die wel klein is gebleven maar een zeker geen dwergvoskonijntje is wat ik al wel verwachte toen ik haar bij mij een fijn thuis gaf! Mijn dwerghangoortje was gewoon als chocoladebruine NHD bij mij gekomen(vanuit opvang) maar vroeg het me gewoon af toen ik het op internet voorbij zag komen. Samen zijn ze gwoon een super leuk mooi stel ondeugende eigenwijze lieverds!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

Haha ik ben ook zo'n muts. Ik snap je Dollie.

Ik snap ze ook wel maar sta net als vele andere en jij hier niet achter de kleurfokkers.

Maar dan wordt het zo'n negatieve topic en eigenlijk ben ik in een super vrolijke bui

met die zon. Ga zo lekker mijn nijnen knuffelen.

En Dollie, Voskonijn klinkt idd interessant omdat ze dat zijn :na:

Grapje, ik kon het niet laten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voskonijnen zullen best interessant zijn maar niet zo interessant als mijn Isabellabonte Widder, mijn Madagascar "Voskonijn" en mijn ehm.. Ebony baardkonijn! :rofl:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites