Ga naar inhoud

verantwoord snoep voor konijntje


lekkertjevr

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb een jong konijntje en was opzoek naar wat lekkers waar ik hem af en toe mee kan verwennen in zijn snoepbal

nu zag ik bij www.caviakruiden.nl Haver Luzerne koekje maar vraag me af of dit goed is voor een konijntje want was er opgekomen via een andere site

en of het redelijk verantwoorde snoepjes zijn

want ik las dat de snoepjes uit de winkel nog al veel suiker en andere ongezonde dingen

bevatten

en bix wil hij niet uit zijn snoepbal eten dus wilde graag iets er bij maar dan wel iets verantwoords voor af en toe

diana en snoopy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze gek op fruitdrops en van die stengels, waar alles en nog wat aan zit.. Het zou niet allemaal gezond en goed voor ze zijn, maar dat is teveel snoep voor ons ook niet..

dat is idd niet iets verantwoords waar de ts om vroeg..

je kan idd op zie site ook heel veel kruiden bestellen die wel verantwoord zijn en waar de mijne ook gek op zijn!! kleine stukjes appel voor een keer is ook leuk! over die koekjes weet ik niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm oke en die kruiden die kan je ook gewoon op die site vinden en staat er dan bij wat ook verantwoord is voor konijnen omdat die toch andere voeding nodig hebben dan cavia's

ja sorry hoor ben nog beetje leek op konijnen gebied maar wil geen rommel aan t beestje geven waar het overmatig dik van wordt of wat ongezond is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik regelmatig doe, is gewoon een klein beetje van een ander soort voer dan het dagelijks voer geven. Je kan bv. Hope Farms als dagelijks voer geven en dan elke dag als snoepje 1 of een paar biksjes van Supreme Science Selective geven (kan ook met andere merken natuurlijk). Of een heel klein beetje gemengd voer. Dat doe ik in een bakje, maar dat kan ook in een voerbal natuurlijk. Let er alleen wel op, dat het een goede samenstelling heeft en geef niet teveel, het is immers gewoon voor het lekkere. Ook krijgen ze hier regelmatig gedroogde smalle weegbree en gedroogde paardebloem, die ik gewoon bij de dierenwinkel koop. En elke dag krijgen ze een schijfje winterpeen, waar ze helemaal dol op zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een leuk snoepje is ook fruit:

2 rozijntjes of 1 druif of 1 kers of een klein stukje appel of een schijfje banaan (ik zou zeggen, maximum 2 van deze dingen tegelijk,dus bvb 1 druif en 1 kers en niet meer, ze bevatten nogal veel suiker)

(peer kan ook, maar Huppie is daar niet zo'n fan van, smaken verschillen. Hij lust ook absoluut geen komkommer terwijl één van mijn cavia's er een moord voor zou plegen en de rest komkommer gewoon gemiddeld vindt)

Fruit is overal te koop, konijnen zijn er zot op, en je snoept gewoon zelf de rest op ^^

Let wel op, perzik of pruim enzo mogen ze niet hebben. Je moet maar eens kijken op de lijst van veilige en giftige planten op BB :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pip ontdekte gisteravond mijn glas met (vers geperste, geen toevoegingen dus) sinaasappelsap.. Vond ze ook héérlijk. Natuurlijk niet iets dat ze dagelijks moet krijgen en ze heeft ook zeker niet het hele glas gehad, maar ze vond het zo lekker dat ze de volgende keer (duurt vast nog wel een eeuw voor ik weer eens zin heb om een sinaasappel uit te persen haha, ben ik ook veel te lui voor :he:) best weer een beetje mag. Ik geef ze eigenlijk niet vaak fruit meer, hooguit een stukje appel als ik een appeltaart bak of als ik toevallig wat eet als ik Pip bij me heb. Ze vindt het wel heel lekker, als je een koekje eet heeft ze totaal geen interesse al staat de trommel voor haar neus, maar laatst was mijn moeder fruit aan het snijden en Pip was niet weg te slaan.. :P

Voor clickertraining gebruik ik wortelchips en gedroogde bietenstukjes, in de snackbal doe ik gewoon hun biks (Science Selective) of SS Mature of Trovet Rabbit brokjes. (Die laatste twee passen makkelijker.) Als ik in de tuin (bezig) ben snij ik meestal de wortel die ze normaal bij hun groente schotel krijgen in kleine stukjes, als ze dan naar me toe komen kunnen ze een stukje krijgen. Ik gaf ze dan altijd brokjes maar dat pikken ze niet meer, verwende nesten.. :rofl:

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van het knabbelthuisje een voorbeeld van een dagmenu groenvoer gekregen en ik zag dat een appel er ook bijstond.. Natuurlijk geen hele ofzo, maar is het echt slecht als je elke dag een klein stukje appel geeft?

Verder heb ik rozijnen en kruiden in huis gehaald als snoepjes. We hebben altijd verse peterselie, thijm en munt. Mogen ze dat hebben, of alleen peterselie? En moet die gedroogd of vers zijn?

Argh, nu zit m'n hoofd weer vol vragen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .