Ga naar inhoud

help! hartstilstand konijn!!


Celestial14

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Plushke heeft blijkbaar (ik was er niet bij maar mijn moeder wel) een hartaanval gehad :o Dit was niet de eerste keer, het is een maand geleden ook al geweest dat hij verschoot en toen iets kreeg. Nu is het weer gebeurd en zijn hartje stond blijbaar stil! Mijn moeder heeft hem gereanimeerd en zijn hart is gelukkig terug beginnen kloppen. Ik ben helemaal van slag. Hij is ocharme nog maar een half jaar oud! Wat moet ik doen. Nu is alles terug oke, hij doet weer normaal, maar blijkbaar verschiet hij dan en dan rent hij hysterisch door het kot en krijgt ie spastische trekken. Ik heb echt schrik. Is dit normaal?! Kan ik dit verhelpen? Ik weet echt niet wat ermee te doen maar heb zoveel angst dat hij straks echt sterft :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan ben ik iig niet alleen:p

nee maar ik las dat in zo'n konijnen boekje van 20 jaar geleden waar bijna allemaal verkeerde dingen in staan vandaar.. maar daar stond dit ook in beschreven met het rond rennen ogen draaien en stuiptrekkingen en dan het plat op de rug liggen en vervolgens staan ze weer op en niks aan de hand. maarja dat zijn dan van die boekkies waar ook in staat dat je een konijn alleen moet houden en gemengd voer moet geven..

idd best is ff naar de DA gaan want normaal klinkt t niet..succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt misschien wel te kloppen maar epilespie leid toch niet zo zeer tot een hartstilstand? Mijn moeder zei dat hij echt ff dood was. Hij was ineens helemaal slap, ademde niet meer, maar na het reanimeren, kreeg hij zo stuiptrekkingen aan zijn mondje en toen klopte z'n hart weer.

Komt dit vaker voor? Heeft iemand anders ook een konijn dat zich zo gedraagt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In shock kunnen ze slap zijn....maar eh een hartaanval zal het echt niet zijn een konijn die dat 2 keer overleeft is onmogelijk.

Vaak bij een hartaanval zie je juist meer activiteit bij de konijnen, kan gebeuren bij een sprong en vaak hebben ze nog een doodstrijd.

Enkel op de operatie tafel onder narcose zijn ze volledig slap.

Het kan een toeval van de hersenen zijn dat komt voor bij konijnen.

zie filmpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn paniek....kon je wel horen in de vorm dat ik tegen het konijntje praten van wat doe je nu! dit gaat niet goed!

Het konijntje klopte niet dat was mijn gevoel.

Om dat te laten zien aan een collega fokster en mijn da , had ik een filmpje geschoten, waar per toeval dit uit kwam.

Later heeft ze meerdere aanvallen gehad en is later dus ook ingeslapen, ze kwam in de groei ook niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn paniek....kon je wel horen in de vorm dat ik tegen het konijntje praten van wat doe je nu! dit gaat niet goed!

Het konijntje klopte niet dat was mijn gevoel.

Om dat te laten zien aan een collega fokster en mijn da , had ik een filmpje geschoten, waar per toeval dit uit kwam.

Later heeft ze meerdere aanvallen gehad en is later dus ook ingeslapen, ze kwam in de groei ook niet mee.

Ah zo. Ik ken je niet he, vandaar dat je me zo kalm leek.

Wel spijtig dat ze is moeten ingeslapen worden, maar was wel het beste voor het beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In shock kunnen ze slap zijn....maar eh een hartaanval zal het echt niet zijn een konijn die dat 2 keer overleeft is onmogelijk.

Vaak bij een hartaanval zie je juist meer activiteit bij de konijnen, kan gebeuren bij een sprong en vaak hebben ze nog een doodstrijd.

Enkel op de operatie tafel onder narcose zijn ze volledig slap.

Het kan een toeval van de hersenen zijn dat komt voor bij konijnen.

zie filmpje.

Het was echt niet zoals in het filmpje. Je zegt iets van meer activiteit, welja hij was echt eerst hysterisch aan het rondrennen in zijn kooi, mijn moeder pakt hem vast om te kalmeren, hij ademt super snel en toen stopte zijn hart met kloppen en werd hij slap.

Uiteindelijk, nu gaat alles goed en doet hij echt normaal; dus hoe moet ik hier mee omgaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

het zou best kunnen hoor dat je konijn epilepsie heeft..

ik had ooit een vrouwtje en die had ook epilepsie als ze dan lekker

in onze gang rondliep viel ze ook om en spartelen en druk enzv. en daarna

was ze ook echt even ver weg omdat het haar zoveel energie koste..

ik zou echt even langs een goede DA gaan en zorgen dat je uitkomst krijgt..

want mijn meissie heeft het nog een paar jaar volgehouden met elke dag medicijnen..

kunt altijd even langs gaan beter te vroeg dan te laat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .