Ga naar inhoud

Kan een konijn ook gewoon even buikpijn hebben en krampjes


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Vanmorgen was mijn voedster al eerder gestopt met eten van de biks

Wat normaal nooit gebeurt :$

Ze ging op haar zij liggen zie ik haar op deze manier ook niet zo vaak doen :$

Smiddags lekker witlof en ruccola geven

Nou ging ik de ren schoonmaken en ging ze weer een paar keer bijna op der rug leggen

Ik heb inmiddels al drie keer met de dierenartspraktijk aan de lijn gehangen

Ze ging in het nachthok liggen ook weer zo dat ik der kinnentje kon zien

Ik moest haar lekker warm houden en in de gaten houden

Ik bel terug ik zei ik wil wel pijnstilling komen halen en desnoods breng ik der even mee

Ik had een leeker bedje met stro gemaakt en daar lag ze lekker in

Toen ging ze in een hoekje zitten keutelen en die heb ik gelijk opgeraapd en in een emmertje gedaan

Na een kwartier is ze weer in de zandbak aan het graven en loop ze weer rond te hupsen

Ik heb ze even wat biks gegeven en dat ging er ook in als zoete koek

Ik wil die keuteltjes pakken uit het emmertje maar die stond op de grond

Hond was buiten dus weg keutels hahahaha

Ik kon er wel om lachen

Maar ik schiet gelijk in de stress :bounce: als ik zie dat ze niet zo eet als normaal en als ze zo op haar zij gaat leggen

De dierenarts zou me zo nog even bellen maar er blijkt nu op het oog niks aan de hand

Ze heeft een maandag wel een stukje stof opgegeten katoen was het

Dus kunnen ze wel een gewoon pijn der buik hebben zonder dat ik gelijk het leger inschakel :he::he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik ken dat!!! over de medische zaak en katoen kan ik je niet echt goed helpen maar daar wordt vast nog wel op gereageerd..waarschijnlijk kan een konijn ook ff ze dagje niet hebben maar top dat je gelijk de DA belde je gevoel geeft meestal t juiste aan.

maar ik schiet ook heel snel in de stress als mijn konijnen anders doen dan anders... vorrige week lag ik nog in bed en mijn vriend ging naar beneden... hoor ik opeens keihard en keihard BRUTUS!!!!!!!! ik gelijk rechtop in bed..vervolgens hoor ik een hoop gelach.. wat is er schat? hij: ja ik schrik me dood hij lag zo gek ik denk die is er niet meer! achteraf kon hij er wel om lachen! ziejewel dat je bezorgd bent om mijn konijntjes haha. brutus uiteraard gelijk klaar wakker..

maar meestal ben ik degene die bezorgd is.. en zoek ik overal wat achter.. maar ik denk dat dat een goed teken is! doet me moeder ook altijd:p jij kent je konijn t beste dus jij weet t beste wanneer er iets mis is en je actie moet ondernemen, gelukkig lijkt t nu goed te gaan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een die bijna wel voor alles de Da beldt :$

Als ze soms al wat minder actief zijn dan normaal dan ga ik het liefst al bellen..

Had het laast ook met mijn vrouwtje die zat zo zwaar te ademen en als ze haar behoefde moest doen ging ze heen en weer bewegen ook naar de da geweest en dat waren ook buikkrampjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb ik ook gedaan

Ik heb 3 a 4 keer aan de telefoon gehangen en gevraagd om pijnstilling op te komen halen

Met voedster mee ze beginnen inderdaad gelijk met het weekend tarief

Maar dat maakt me helemaal niet uit

Maar het lijkt wel of ze er gewoon geen moeite voor willen doen in het weekend

Bedankt voor je reactie pechkonijn

Ze doet alles weer naar behoren

Als het van de week nog een keer voorkomt kan ik gewoon naar mijn kk dierenarts overdags

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaar het weer helemaal goed met haar.

Het was wel duidelijk dat je goed alert was. Ik wilde alleen voorkomen dat mensen die hier naar info zoeken, denken dat ze darmklachten van een konijn nog wel even kunnen aankijken.

Het is inderdaad vervelend dat sommige dierenartsen "moeilijk" lijken te doen in het weekend. Terwijl ze er (helemaal in het weekend) dik voor betaald worden. Gelukkig heb je ook dierenartsen die het wél begrijpen en direct naar de praktijk komen voor je, ook als het midden in de nacht is of als ze net aan het kerstdiner zitten. Tja, het hoort bij het vak hoor, dan hadden ze maar geen dierenarts moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .