Ga naar inhoud

ernstig of niet?


Elsa

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! Mijn konijntje draagt de naam Ely (naar een Franse zangeres genoemd) en is 8 maandjes jong.

Ze heeft alle nodige verzorging en ik ben al op bezoek bij de da geweest toen ik haar nog maar net had - voor een algemene controle, enkele maanden later omdat ze niesde (ze had een verkoudheid :s) en nog een tijdje later omdat haar uitwerpselen vrij vochtig waren.

Dit gewoon even om te laten weten dat ze goed opgevolgd wordt.

Daarstraks vond ik een vreemd 'uitwerpsel', zomaar in het midden van haar kooi terwijl ze normaal altijd heel proper in haar toilet-bakje plast. Het mengsel heeft een vreemde kleur en verontrust mij toch wel een beetje. Ze heeft dit echter al eens eerder gehad maar toen was het veel minder en wel in haar bakje. Het is dus alsof ze wel wat pijn heeft gehad want ze is niet naar haar toilet-bakje gegaan.

Hier een foto van het mengsel:

90406mm0.jpg

Nu huppelt ze nog steeds vrolijk rond dus alles lijkt ok maar ik vraag het toch maar even want ik weet hoe gevoelig konijntjes zijn en wil met mijn lieve schat geen enkel risico nemen. Het is nu wel te laat om naar de da te gaan dus hoop ik op jullie reacties!!

:bunny:

xXx xXx xXx

PS Kan het eventueel dat ze haar maandstonden heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige vraag waar ik je op kan antwoorden is de laatste: nee, ze heeft geen maandstonden. Konijnen hebben geen cyclus zoals de mens bijvoorbeeld. Bij hen wordt de eisprong getriggerd door de aanwezigheid van zaadcellen in de baarmoeder en eileiders. Dus geen automatische eisprong elke zoveel tijd.

Vandaar dat het bijna altijd "prijs" is, als een konijn gedekt wordt: de eisprong vindt gewoon plaats omdat het konijn gedekt wordt...

Voor de rest ziet dit er erg vreemd uit.... Wanneer heeft je konijntje dit al gehad? Is dat lang geleden? Hoe was ze toen? Het ziet eruit als slijm, vind ik. Keutelt ze voor de rest normaal? Gedraagt ze zich alsof ze pijn heeft?

Ik ben geen dierenarts, dus ik weet het ook niet zo goed. Het enige wat ik je als advies kan geven is morgenochtend naar de DA te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties!!!!!!

.... ik hoopte eigenlijk een beetje dat het haar maandstonden zouden zijn vermits het dan niet erg was ....

Ik weet niet meer precies wanneer het was maar ik denk zo'n 5 à 6 weken geleden. Maar het was toen echt gewoon wit slijm zoals er nu ook bij is maar toen was er zo geen bruine viezigheid bij. Ze was die dag heel normaal: dronk, at, keutelde en huppelde vrolijk rond.

Daarom was ik er toen ook niet ongerust over.

Ook deze keer blijft ze zich normaal gedragen, ze drinkt, eet en keutelt ook goed. Ze heeft denk ik geen pijn want reageert zoals gewoonlijk op alles. Ik vind dat bruine mensel gewoon vreemd... Ik zal morgenochtend alvast bellen en als het mogelijk is ook naar de DA gaan.

Ondertussen zijn andere reacties nog steeds welkom!! Als iemand dit misschien ook al een bij zijn nijntje heeft opgemerkt of gewoon weet wat het is - post dan aub even een berichtje!!

xXx xXx xXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een hele rare foto met een interieur erop ?

Als mijn konijn een hele woonkamer zou sch*ten......

Ehm...wij zijn toe aan een nieuwe bank....kan dat ? :whistle:

Nee zonder dollen..

Ziet het er uit als een trosje druiven soms ? (plakpoep)

Heeft ze ander voer gehad, was dit éénmalig begrijp ik..Hierna heeft ze normaal gekeutelt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet gewoon een dik plasje? Ben je zeker dat dit uit de anus komt?

De consistentie en kleur van plasjes bij konijnen kan erg verschillen naargelang wat ze gegeten en gedronken hebben. Heeft ze vandaag iets gekregen wat ze zelden krijgt? Denk eens goed na...

Als ze normaal drinkt en eet dan is dit nog geen spoedgeval... maar als ik jou was, zou ik vannacht om de paar uur eens opstaan en kijken of ze nog steeds levendig is enzo... gewoon om zeker te spelen.

Ik ben gisteren zelf met konijntje met gas plus verstopping nr da gemoeten (alé mijn vriend) en dat zie je heel duidelijk dat ze pijn hebben, ze worden echt helemaal slap, je ziet dat hun lichaamshouding veranderd ze nemen niks meer aan etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij welke dierenarts ga jij trouwens? (Je woont niet al te ver van mij uit de buurt, een 10-tal kilometer)
Dr. Luc Maes

Avenue de Limburg Stirumlaan 68

1780 Wemmel

Tel. 02 460 44 49

Hij is tweetalig maar toch meer op zijn gemak in het Nederlands en hij is heel erg lief met Ely. Bovendien heeft haar al 2x goed geholpen.

Ik had toen ik haar nog maar net had gekregen naar 5 verschillende dierenartsen gebeld en gezegd dat ik net een konijntje had en een beetje algemene informatie gevraagd over o.a. ziektes en inentingen. Hij was degene die het bekwaamst leek dus zijn we naar hem gegaan.

xXx xXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als er interieur uit komt heb ik ook nog wel wensen :) Zaza, links onder bruine drupjes.. de rest is 'achtergrondruis'.

Ik heb wel eens een keer die drupjes gevonden en net toen ik me daar zorgen over ging maken was het ook al weer over. Mijn verklaring was toen een stukje onbekend groen wat de darm geïrriteerd had. Bij ons was het dus niks en er kwamen verder idd gewone keutels uit. Als je verder niets meer vindt en alles zijn normale gangetje gaat kun je het even aanzien lijkt me.

Maar bij vermindere eetlust of afwijkingen in de keutels zou ik wel rap naar een da gaan en dan ook een controle van de keutels laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een hele rare foto met een interieur erop ?

Ziet het er uit als een trosje druiven soms ? (plakpoep)

Heeft ze ander voer gehad, was dit éénmalig begrijp ik..Hierna heeft ze normaal gekeutelt ?

Onder het mengsel ligt natuurlijk een krant met - idd zeer goed opgemerkt - een interieur.

Ze heeft gisteren een stukje appel gehad maar dat was zeker niet de eerste keer en ze heeft gewoon normaal gekeutelt!

Is dit niet gewoon een dik plasje? Ben je zeker dat dit uit de anus komt? De consistentie en kleur van plasjes bij konijnen kan erg verschillen naargelang wat ze gegeten en gedronken hebben. Heeft ze vandaag iets gekregen wat ze zelden krijgt? Denk eens goed na...

Als ze normaal drinkt en eet dan is dit nog geen spoedgeval... maar als ik jou was, zou ik vannacht om de paar uur eens opstaan en kijken of ze nog steeds levendig is enzo... gewoon om zeker te spelen.

Nee, ik ben niet zeker dat het uit de anus komt het kan evengoed een plasje zijn.

Nu ik erover nadenk heeft ze vandaag idd iets voor de eerste keer gekregen: een nieuw soort hooi uit de Tom&Co die zou helpen tegen verkoudheid enzo. En ik denk dat er gedroogde rozijntjes bijwaren...? Dat zou dan natuurlijk wel een de kleur kunnen verklaren!

Ze drinkt en eet wel nog normaal :$ maar ik zal toch maar mijn wekker zetten deze nacht...!

Bedankt voor jullie reacties!!!

xXx xXx xXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan idd dat het urine is... weet niet wat de anderen hiervan denken, maar ik heb zo'n urine wel vaker gezien, in 1 plasje zit een deel dat vloeibaarder en geel is en een deel dat dikker en witter is...Ik vraag me zelfs af of het niet een beetje sproeien is... Bij ons vorig konijn heb ik het vaker gezien.

Bij Falco nu, als die wortel gegeten heeft, is zijn urine echt rood, dat was eerst ook schrikken, maar nu ben ik eraan gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan idd dat het urine is... weet niet wat de anderen hiervan denken, maar ik heb zo'n urine wel vaker gezien, in 1 plasje zit een deel dat vloeibaarder en geel is en een deel dat dikker en witter is...Ik vraag me zelfs af of het niet een beetje sproeien is... Bij ons vorig konijn heb ik het vaker gezien.

Bij Falco nu, als die wortel gegeten heeft, is zijn urine echt rood, dat was eerst ook schrikken, maar nu ben ik eraan gewend.

Dat is wel een hele geruststelling!! Falco heeft het dus regelmatig en gaat nog heel goed?! Oef ... gelukkig maar!!

Bij mij is dit wel de eerste keer dat er een kleurtje aan zit. De geur is echter niet verschillend.

Ja dit lijkt zeker op iet wat dikkere troebele urine kan heel gewoon zijn.Zo lang ze normaal eet en poept en happy is zal het wel los lopen.

Ok, ik voel me al heel wat beter nu! Ik heb haar juist een uurtje doen lopen in mijn hal en ze maakte grote sprongen en snelle bewegingen dus dat is natuurlijk zeer positief. Ik ga nu toch maar zelf naar bed gaan want ik moet morgen vroeg vertrekken maar ik zal over enkele uurtjes toch nog eens gaan checken, je weet maar nooit!

Ik ben morgen dus snel weg maar kom in de vroege namiddag al thuis dus dan laat ik wel nog eens weten of alles goed gaat met Ely.

Nogmaals bedankt voor al jullie !snelle! reacties. Nu ben ik toch wat gerustgesteld. Ik hoop echt dat ze geen problemen heeft deze nacht! Moest ik morgen toch nog een twijfel hebben zal ik een bezoek brengen aan de DA maar als ze blijft zoals nu hoeft het hopelijk niet...

xXx xXx xXx xXx xXx xXx xXx xXx xXx xXx :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhhh....nu zie ik het pas !

Het is iets van urine en die bruine vlek er omheen is gewoon nat....

Pffff, ik maar zoeken naar iets wat op poep lijkt....

Dat gele, ja dat hebben ze hier inderdaad ook regelmatig...

Niets bijzonders.....gewoon euh....beetje dikke gelige plas

Maar ja, als je dat nog nooit gezien heb kan ik me wel voorstellen dat je er van opkijkt....

Geen interieur dus hè......

Toch jammer......:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Dat is wel een hele geruststelling!! Falco heeft het dus regelmatig en gaat nog heel goed?! Oef ... gelukkig maar!!

Bij mij is dit wel de eerste keer dat er een kleurtje aan zit. De geur is echter niet verschillend."

Falco is een op en op gezond konijn, dus als ik alles nog eens nalees en zeker van dat nieuwe hooi... dan ben ik redelijk zeker dat er niks aan de hand is! De enige reden waarom ik niet 100% zeker ben, is omdat die bank in de weg staat... en ik het niet 100% duidelijk zie :)

Hou haar idd een beetje in de gaten, maar ga er maar van uit dat ze dan toch een beetje onzindelijk was gisteren, ongelukjes gebeuren nu eenmaal.

@ Zaza: bezoekje aan de opticien geboekt? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen! Ik heb eerder geen internetverbinding gehad (draadloos netwerk haakt soms af... :s) dus kan ik nu maar terug posten.

Met Ely gaat alles heel erg goed. Ik ben deze nacht 3x gaan kijken of alles nog ok was en telkens haar waterfles terug helemaal gevuld om te zien of ze wel regelmatig dronk. Er lagen normale keuteltjes en ze kwam me meteen begroeten en toen ik 's morgens vertrok was dat nog steeds zo. Ik had wel maar heel weinig graantjes overgelaten en extra veel hooi om toch maar op zeker te spelen.

Deze namiddag ging alles nog even goed dus hoefde ik niet naar de DA te gaan.

Nu ik jullie laatste reacties nog lees ben ik ervan overtuigd dat het dus onnodige paniek was... :$ Maar goed, liever dat dan spijt achteraf... Ik ben heel erg blij dat alles goed gaat met haar en ook dat ik deze site heb ontdekt! Het zit hier vol met lieve mensen die bovendien allemaal van konijnen en knaagdieren houden en die erbovenop nog eens heel behulpzaam en snel zijn!!!!!

Bedankt allemaal. Morgen zal ik Ely en mezelf eens gaan voorstellen op het andere forum.

Veel liefs van mij :bunny1:

Veel lekjes van Ely :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe... graag gedaan hoor!!! Wij zijn trouwens altijd blij met nieuwe leden die op jou manier reageren en zo bewust met hun konijn omgaan. Jammergenoeg worden konijnen nog al te vaak als een 2e rangshuisdier beschouwd, maar jij hebt duidelijk ontdekt wat voor schatten het zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .