Ga naar inhoud

een ziekte of cocsidiose????


sharon

Aanbevolen berichten

hey ik heb een vraagje

2 weken geleden zijn mn vriendin en ik naar nederland konijnen gaan halen blauwe reuzen

maar vrijdag toen ik naar de hokken ging merkte ik dat toby rustig zat en het hok stonk naar diaree terwijlm toby redelijk druk is

zaterdag belde cathy dat haar blauwe voedster ziek was en niet al te goed was

ik heb toby direct equate gegeven en toltrazuril en enkel hooi en hij was beter de volgende dag

maar cathy haar voedster is dezelfde nacht gestorven

de dierenarts vermoede de dikkebuikenziekte maar die van mij heeft helemaal geen dikke buik wel wat mager maar geen dikke buik

cathy vond ook dat haar voedster wat mager was

en vandaag belde ze me om te zeggen dat de andere blauwe ziek was

wat kan het zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi sharon ik denk cocsidiose, dan kunnen ze al besmet zijn, ook ik kreeg hier twee fransse die het alle 2 hadden, mijn blauwe voetster is toen dood gegaan, ik geef mijn konijn kasper found sport dat is tegen cocsidiose (hun brokjes) het komt vaak voor bij kleine konijntjes groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je dan zelf met je konijn naar de da geweest? Of je vriendin met het hare? Ik denk niet dat wij vanaop afstand kunnen beoordelen wat er mis is, wij zijn hier ook geen da's dus ik kan je alleen maar aanraden om naar de da te gaan met dat beestje en als je al geweest bent en het blijkbaar niet vertrouwd, dan zeer snel een konijnkundige da te zoeken die je wel kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ik ben niet gegaan ik heb hem direct medicijnen geven en het hielp

zij is geweest en ze is gestorven maar een goede konijnendierenarts te vinden is moeilijk

mijn gele ram was heel erg ziek en heb verschillende keren met hem naar de da geweest en het was dikkebuikenziekte 3 weken was hij ziek

koorts brobbels diaree en dan niets meer

tot ik op die cocsidiose kwam direct medicijnen heb besteld en in 2 dagen was die kompleet genezen

tegen dat ze deze diagnose stellen is het soms al te laat

nu heb ik een da gevonden die in de konijnen werkt en dat is heel wat anders maar die heb ik nu niet nodig en we wonen 100km van elkaar begrijp je

t'is nu natuurlijk ook weekend he dus zoek er maar ene uit die er iets van kent

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms moet je een keer een risico nemen he

anders kan je ze kwijtraken

ik was 99% zeker dat het dat was

een rit van 700km in de wagen als dat niet stresseerend is voor een nijn !!!!

ik heb geluk gehad cathy minder

ik geef veel kruiden aan mijn nijnen om dit alles onder controle te houden en soms werkt het uitstekend maar andere keren heb je de da nodig

maar op die momenten dat je ze niet direct vind moet je soms een keer iets wagen

sommige kwekers geven zelfs baycox van het moment dat ze afgespeend worden dat vind ik erover maar ja wie ben ik

een natuurlijke weerstand is nog de beste niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het wel ja, als je zo ver moet voor een dierenarts die echt iets van konijnen weet. Als het nodig is ga je natuurlijk, maar goed. Heb je wel telefonisch contact met die dierenarts? Want dan kun je in ieder geval overleggen wat hij denkt dat verstandig is om te doen.

Coccidiose kun je preventief behandelen, probeer dat anders gewoon bij al je konijnen + zeer goede hygiene aanhouden. Hopelijk voorkom je het dan bij je overige konijnen.

Misschien kun je anders ook een mestonderzoek laten doen bij een dierenarts, dan krijg je natuurlijk meer zekerheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij is nu oke het is gewoon van de lange rit

het is wel niet goed ik weet het een konijn 700km verder te gaan halen maar de schoon vind je niet in belgie

en mijn dierenarts woont hier 2 km vandaan en komt direct als ik het vraag geen probleem maar mn vriendin woont hier 100 km vandaan en zij heeft problemen nu met die ziekte

morgen gaat ze proberen aan die baycox te raken en dan maar het beste hopen he

bedankt alvast he

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

ik ben niet gegaan ik heb hem direct medicijnen geven en het hielp

zij is geweest en ze is gestorven maar een goede konijnendierenarts te vinden is moeilijk

mijn gele ram was heel erg ziek en heb verschillende keren met hem naar de da geweest en het was dikkebuikenziekte 3 weken was hij ziek

koorts brobbels diaree en dan niets meer

tot ik op die cocsidiose kwam direct medicijnen heb besteld en in 2 dagen was die kompleet genezen

tegen dat ze deze diagnose stellen is het soms al te laat

nu heb ik een da gevonden die in de konijnen werkt en dat is heel wat anders maar die heb ik nu niet nodig en we wonen 100km van elkaar begrijp je

t'is nu natuurlijk ook weekend he dus zoek er maar ene uit die er iets van kent

Wat een bijzonder verhaal! Dit klinkt misschien gek maar als je een konijn hebt met dikkebuikenziekte, als je die oppakt en iets beweegt dan klotst het! Er is een of ander antibiotica voor nodig, speciaal tegen die ziekte.

Het is vreselijk moeilijk om een da te vinden die weet wat hij moet doen met konijnen. Soms heb je mazzel en loop je tegen een goeie aan. Soms heb je pech en dan kan het je je konijn kosten :(( Zoals dus de 2 konijnen van je vriendin. Ik vind het erg sneu voor haar!!

Het is geweldig dat je je konijn het leven hebt gered. Je hebt er erg goed voor gezorgd anders had je hem niet 3 weken in leven gehouden. Super! Coccidiose, daarvan worden ze ziek nadat ze stres hebben gehad. Als je dan denkt aan de autorit dan klopt dat helemaal he? Dat preventief behandelen doe je door voer te geven met een stof die remmend werkt op het aantal coccidiën. Coccidiostatica, als ik het goed heb. Je geeft je konijn dan dagelijks een lichte dosering antibioticum :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt hoor

ik doe wat ik kan voor mijn nijntjes en vooral die zijn allemaal van de kinderen daarom moet ik er 2 keer zo goed voor zorgen he

ik ben vlug in paniek als er iets mankeert aan de nijnen misschien is dat altijd mn geluk

ik bel de da direct op als er iets niet past in het plaatje

en ik heb geluk haar ouders zijn konijnenfokkers precies wat een fokker nodig heeft he

maar ik fok niet op de manier van hokje ,rammetje ,nijntjes en verkopen hoor

nee hoor iedereen loopt hier buiten enkel de rammen zitten kort (jammer)

een dier verdient vrijheid en geen hok

ze moeten genieten van het leven want in mijn ogen werken die voedsters voor ons door jongen te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .