Ga naar inhoud

ziek konijn,, erg of niet??


Iloon

Aanbevolen berichten

Erg jammer dat het zo moet gebeuren. Je konijn zit daar en jij doet daar zoo nuchter in. Wij zijn geen dierenartsen en ook al was ik bv een dierenarts dan had ik het nog niet kunnen weten want de da moet het altijd zelf zien.

Dus twijfel nou niet en ga naar de da

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we hier tegen een muur aan het praten zijn. Konijn heeft dit al een jaar begrijp ik uit het verhaal en is nooit helemaal over geweest. Nu zou schoon water de oplossing gaan zijn....

Als iemand niet wil dan kunnen we ze (helaas) niet dwingen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben vanmiddag een spuitbus met schoon water uit de kraan op mijn konijn's oog gespoten en in de zon laten drogen.

En de korsten zijn weg, het ziet er al een stuk beter uit.

als we dit nu vaker doen is het netjes schoon en is er niets aan de hand!!:bunny:

Hiermee pak je toch absoluut de oorzaak van het probleem niet aan? Ik geef je nog steeds het advies om naar de dierenarts te gaan, want dat is echt nodig voor je konijn.

Waarom ga je niet gewoon? Kun je gelijk je konijn goed laten nakijken en in laten enten, en dan kan de oorzaak van het probleem achterhaald worden, in plaats van alleen het zichtbare aan te pakken, wat je nu wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je niet gewoon? Kun je gelijk je konijn goed laten nakijken en in laten enten,

Inenten is natuurlijk heel goed alleen vraag ik me af of het wel goed is om een diertje dat niet in orde is te laten inenten.

@Iloon Ik vond het wel koud vandaag en gisteren met die wind. Een konijntje nat maken en in de zon laten drogen, dat had ik niet gedurfd. Dan zou ik bang zijn dat het straks juist erger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hallo allemaal,,

ben vandaag naar de dierenarts geweest.

Het was weer is heel leuk gegaan, het ging als volgt: 2 keer van een tafel van 2 meter hoog af gedonderd daarna een nagel afgebroken en zewat een hartaanval als je ze hart hoorde kloppen.

We hebben er nu medicijnen tegen maar zelfs dat gaat heel moeilijk in de mond van mijn konijn en een oogzalf gaat ook moeilijk in het oog want hij doet slim zijn oog dicht!!

:(( :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kan dat dan dat ie van de tafel afviel en dat ie zn nageltje brak???

maar iemadn met je anders even helpen met de medicatie en de zlaf kunnen ze hem even voor je vast houden en met de oogzalf even het oogje openhouden alleen wel een beetje zorgen dat ie niet nog meer stres krijgt :) ik hoop voor je dat het goed gaat komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je kreeg antibiotica voor dat oog??????? Dat lijkt mij persoonlijk niet een juiste oplossing. Lees even op internet over traanogen. Ik zou zeggen, googelen op "traanoog + konijnen" en dan voor optie 7 kiezen van de eerste pagina. Er is zat info over te vinden. Je zou waarschijnlijk erg goede resultaten boeken met oculoheel, verkrijgbaar bij een drogist, apotheek of reformzaak. Mocht je dat kopen en meer willen weten dan horen we het wel hoop ik.

Die zalf.. Je 'trekt' heel zachtjes met een vinger het ooglid aan de onderkant iets omlaag zodat de rand goed zichtbaar is en wat wijder wordt. Dan laat je er een drup zalf in vallen. Je mag niet het oog met de tuit van de tube aanraken. Je houdt de tuit erboven. Want de tuit moet schoon blijven. Vervolgens duw je heel zachtjes het onderste ooglid even omhoog tot het oog dicht is zodat de zalf zich over het oog verdeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren met een konijn naar de dierenarts geweest, 130 euro, vandaag weer een zijn poot gebroken! Ook al moet ik een maand op water en brood leven, ik ga meteen naar de dierenarts! en waarom kom je er zo laat mee? als het al een jaar is?

Bij Sophie was het precies zo een jaar geleden........Wij hebben toen witte bonen in tomatensaus en bruine bonen gegeten :lol: Is misschien ook een optie........:lol:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met mijn fretten naar de da ga dan ben ik altijd rond de 300 euro kwijt. Dan is een konijn nog een goedkoop dier hoor. Maar ik vind als je ergens voor kiest moet je er ook goed voor zijn. Zij zijn afhankelijk van je.

Ik ga met mijn dieren eerder naar de da dan dat ik voor mezelf naar de dokter ga. Tja, restultaat was wel dat ik zelf een longontsteking had gekregen. Dus zelf voortaan ook maar iets eerder gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .