Ga naar inhoud

Paardenbloemwortel


Amatjuh

Aanbevolen berichten

heb onlangs op een cursus die ik volg van een KKDA gehoort dat tanden en kiezen zo hard zijn dat ze eigenlijk alleen maar kunnen slijten door de wrijving va ntand op tand. En dat hoewel wilgentakken etc hee lgoed zijn voor een konijn het geen heel sterk afslijt bevorderende werking heeft.

Misschien wel een heel klein beetje maar dat zou dan minimaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb onlangs op een cursus die ik volg van een KKDA gehoort dat tanden en kiezen zo hard zijn dat ze eigenlijk alleen maar kunnen slijten door de wrijving va ntand op tand. En dat hoewel wilgentakken etc hee lgoed zijn voor een konijn het geen heel sterk afslijt bevorderende werking heeft.

Misschien wel een heel klein beetje maar dat zou dan minimaal zijn.

Iedere beweging die ze maken zorgt dus voor die wrijving.

Het eten van wilgentakjes stimeert dit dan alleen al.

Ook al is het minimaal. Ze krijgen op deze manier ook gezonde voedingstoffen binnen en ze zijn ook nog eens lekker bezig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker gezond en ze het bevorderd soort eigen gedrag dus zeker doen. Niet alleen wilg hoor er zijn meerdere boomsoorten die ze mogen hebben. Sommige andere soorten kunnen zelfs een possitief effect hebben op de gezondheid van een konijn. En zoals met alles wat je, je konijn geeft is een beetje afwisseling niet verkeerd mits je het goed opbouwd. Dna krijgen ze een wat gevarieerder dieet.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

oohja, paardebloemwortel! Dat droog ik ook wel eens, als de voortuin is opgeruimd dan spoel ik de hele boel af en snij het loof af de wortel en geef dat vers, en de wortel laat ik drogen in het schuurtje :)

Ze zijn er dol op!

Meestal geef ik Gini in het binnenhok en Taotje en Leonidas (die een apart hokje krijgt, maar dat nog niet is aangekomen) in het buitenhok,

want Gini is er zo dol op dat hij het gaat stelen :P

Het is een heel gezonde en lekkere snack, die makkelijk zelf te maken is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .