Ga naar inhoud

zomervakantie

Aanbevolen berichten

Ik weet dat ik enorm vroeg ben. Maar was al druk met het plannen van de zomervakantie en toen dacht ik ineens wat doe ik met de konijnen. Laat ik ze thuis en vind iemand die ze dagelijks een schone wc geef en de verse groente of breng ik ze eeen weekje naar de opvang.

Zelf neig ik momenteel naar een opvang, mits ik een goede kan vinden voor een betaalbare prijs. Maar weet het zelf nog neit.

Wat doen jullie altijd?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Via het forum kun je ook mensen vinden die op konijnen van elkaar passen, misschien kun je tzt eens bij het vraag en antwoord gedeelte kijken, daar komt ieder jaar wel een lijst met mensen die zich beschikbaar stellen op te passen.

Vaak zijn het mensen met kennis van konijnen en dat geeft ook een fijn gevoel!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen het liefst gewoon thuis, mijn buurman zorgt goed voor ze en iemand van het forum komt ze om de paar dagen verschonen en vertroetelen. Of misschien dat ze gewoon naar haar toe gaan, dat kan ook. In elk geval is het wel goed geregeld.

Kan me ook voorstellen dat niet alle buren graag voor konijnen zorgen, bovendien, er komt toch ook meer bij kijken dan even het voer in het hok kwakken. Het zal per opvang/pension verschillen uiteraard, maar ik ben zelf altijd een beetje bang dat mijn konijnen ondersneeuwen in een grote opvang/pension. Ik verlang, zéker als ik een bepaald bedrag betaal, toch wel van een pension dat mijn konijn (bij benadering) dezelfde verzorging krijgt als thuis. Ja, dus ook vier keer per dag voeren (hooi verversen niet eens mee getelt) en dagelijks "los" kunnen lopen, om de dag verschonen. Bovendien zou ik willen dat ze de nodige medische kennis/ervaring met konijnen hebben en een konijnkundige dierenarts. En of de meeste (grote(re)) pensionen dat nu kunnen bieden..

Ikke kan dat wel, je kunt je konijn dus ook met een gerust hart bij mij brengen.. :he: maar ik woon niet echt in de buurt haha.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Via het forum kun je ook mensen vinden die op konijnen van elkaar passen, misschien kun je tzt eens bij het vraag en antwoord gedeelte kijken, daar komt ieder jaar wel een lijst met mensen die zich beschikbaar stellen op te passen.

Vaak zijn het mensen met kennis van konijnen en dat geeft ook een fijn gevoel!

dat is inderdaad een goede oplossing :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb mijn konijnen het liefst gewoon thuis, mijn buurman zorgt goed voor ze en iemand van het forum komt ze om de paar dagen verschonen en vertroetelen. Of misschien dat ze gewoon naar haar toe gaan, dat kan ook. In elk geval is het wel goed geregeld.

Kan me ook voorstellen dat niet alle buren graag voor konijnen zorgen, bovendien, er komt toch ook meer bij kijken dan even het voer in het hok kwakken. Het zal per opvang/pension verschillen uiteraard, maar ik ben zelf altijd een beetje bang dat mijn konijnen ondersneeuwen in een grote opvang/pension. Ik verlang, zéker als ik een bepaald bedrag betaal, toch wel van een pension dat mijn konijn (bij benadering) dezelfde verzorging krijgt als thuis. Ja, dus ook vier keer per dag voeren (hooi verversen niet eens mee getelt) en dagelijks "los" kunnen lopen, om de dag verschonen. Bovendien zou ik willen dat ze de nodige medische kennis/ervaring met konijnen hebben en een konijnkundige dierenarts. En of de meeste (grote(re)) pensionen dat nu kunnen bieden..

Ikke kan dat wel, je kunt je konijn dus ook met een gerust hart bij mij brengen.. :he: maar ik woon niet echt in de buurt haha.

yep ik ben wat dat betreft vrij kritisch, maar aan de andere kant een 'vreemde' in mijn huis vind ik ook niet wat.

De buren hebben een eigen zaak dus weinig thuis en de andere kant, laat ik het daar maar niet over hebben......................:s

Tja tis dat je een paar uur weg woont anders had ik ze misschien wel gebracht :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind dat ook een lastige bij een opvang vind ik zelf altijd zo zielig (ookal is dat misch niet zielig)maar t geeft toch veel stress.. als je een betrouwbaar iemand kan vinden zou ik kiezen ze thuis te laten.

ik heb gelukkig hele lieve schoonouders in de straat wonen die ook op de hond de katten/vogels en zelfs de vogelspinnen van mijn vriend passen:surprised:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem voor de zomer, dus voeg er even een vraag aan toe. Ik ben in de zomer van 12 juli tot 4 augustus weg. Ga naar amerika met mijn familie en mijn vriend. Dus mijn ouders kunnen er ook niet op passen ofzo. Ik zou ze wel bij mijn ouders thuis neer kunnen zetten, want mijn ouders regelen toch de buren voor onze twee konijnen thuis. Maar dat wordt miss ook weer een beetje te veel voor hen. Oja, en mijn muisjes zijn er ook nog, maar die zijn wat minder werk.

Is het in dit geval een optie om ze naar een opvang te brengen? Het gaat wel echt om +- vier weken. Miss dat ik ook wel iemand kan regelen die er zolang op kan passen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zou een opvang als laatste optie zien, gewoon omdat het altijd beter is, vind ik, om je dier thuis te laten in zijn/haar eigen omgeving. maar goed, als je niemand hebt om op te passen thuis, dan moet je toch wat en dan is de opvang prima, of anders een mede-bb-er. Maar maak wel altijd hele goede afspraken, liefst op papier. En als iemand oppast check dan ook even of er een andere oppas voor noodgevallen is, als je zelf niet in de gelegenheid bent om in geval van nood snel weer thuis te zijn.

Je oppas zal maar in het ziekenhuis terecht komen en je nijnen laten verhongeren. okee, die kans is klein, maar het kan dus wel gebeuren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik op vakantie ben zorg ik er voor dat mijn zusje thuis is of dat mn vader thuis is, ik ga niet meer met ze mee op vakantie dus dat scheelt.

Kunnen er ook geen vrienden op passen die in de buurt wonen?

aangepast door Nimfee
Link naar bericht
Delen op andere sites
ik zou een opvang als laatste optie zien, gewoon omdat het altijd beter is, vind ik, om je dier thuis te laten in zijn/haar eigen omgeving. maar goed, als je niemand hebt om op te passen thuis, dan moet je toch wat en dan is de opvang prima, of anders een mede-bb-er. Maar maak wel altijd hele goede afspraken, liefst op papier. En als iemand oppast check dan ook even of er een andere oppas voor noodgevallen is, als je zelf niet in de gelegenheid bent om in geval van nood snel weer thuis te zijn.

Je oppas zal maar in het ziekenhuis terecht komen en je nijnen laten verhongeren. okee, die kans is klein, maar het kan dus wel gebeuren.

Dit had ik ook wel erg, maar ik moet zeggen dat het me met mijn logeetjes aldoor heel erg mee valt.. Soms wel wat stressig van de reis, maar toch ook gelijk "gezonde nieuwsgierigheid" en geef ze een half uur en ze hebben het echt prima naar hun zin..

Natuurlijk hangt het dan wel af van waar ze terecht komen, maar bij de konijntjes hier die er in ruimte en aandacht in elk geval niet op achteruit en regelmatig zelfs vooruit gaan, is het in elk geval nog geen probleem geweest. (Het ene konijn is het andere niet, ik weet het..)

Link naar bericht
Delen op andere sites

daar ben ik het wel mee eens hoor Dollie, dat het per konijn nogal kan verschillen. En even stressen voor een goede opvang tijdens je afwezigheid is beter dan thuis een oppas hebben die minder aandacht en/of zorg aan je nijntjes kunt geven. Het is ook meer dat ik weet hoe mijn eigen konijnen zijn, en dat ze zo gewend zijn om 24/7 los te lopen in de tuin, dat ik weet dat een opvang vor hen enorm stressen zou zijn. Heel af en toe moeten de nijnen hier op hok voor een nachtje of dagje en dan zijn ze toch echt lusteloos.

Sommige konijnen zijn het gewend om uit logeren te gaan of zijn gewoon niet gestressd te krijgen en dan is het een stuk minder vervelend om ze naar een opvang te brengen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
daar ben ik het wel mee eens hoor Dollie, dat het per konijn nogal kan verschillen. En even stressen voor een goede opvang tijdens je afwezigheid is beter dan thuis een oppas hebben die minder aandacht en/of zorg aan je nijntjes kunt geven. Het is ook meer dat ik weet hoe mijn eigen konijnen zijn, en dat ze zo gewend zijn om 24/7 los te lopen in de tuin, dat ik weet dat een opvang vor hen enorm stressen zou zijn. Heel af en toe moeten de nijnen hier op hok voor een nachtje of dagje en dan zijn ze toch echt lusteloos.

Sommige konijnen zijn het gewend om uit logeren te gaan of zijn gewoon niet gestressd te krijgen en dan is het een stuk minder vervelend om ze naar een opvang te brengen.

Mijn eigen konijnen zijn nog nooit uit logeren geweest, zou ook niet weten hoe die reageren en vrees dat het een beetje op hetzelfde zou neerkomen als bij jouw konijnen. Maar de konijnen die ik hier zie komen hebben er in elk geval nooit echt problemen mee. Uiteindelijk hangt er ook vanaf wáár ze heen gaan hè.. Alle konijnen die hier komen mogen ook loslopen in de tuin (alleen niet 24/7) dus zelfs die van jou zouden er niet enorm op achteruit gaan. Maar ik ken ook pensionen/opvangen waar ze gewoon in een binnenkooi van 1.20 komen en hun voer krijgen en op tijd een schoon hok.. Tuurlijk, kan best voor een weekje.. Maar nee, niet voor mijn konijnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn vriendin heeft vorig jaar op mijn konijn gepast, zij woont vlakbij en het was voor een weekje. Volgend jaar willen we twee weken met vakantie. En nu heb ik twee konijnen, fransoosjes. Het vrouwtje vertikt het op de bak te gaan in het hok, dus zou het voor mijn vriendin meer werk zijn ... Ik ga haar toch vragen of zij weer wil oppassen en het hok wil schoonmaken. Daarbij wil ik dan rekening houden met haar vakantieperiode, zij heeft net als ik kinderen en is ook afhankelijk van de schoolvakantie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen wij besloten om konijnen te nemen. Heb ik eerst rond gevraagd of de buren voor de konijnen willen zorgen als wij een weekendje weg zijn. Het zijn dierenliefhebbers. Hebben een hond, die erg goed verzorgd wordt en hebben vogels. Dus voor een weekendje weg hebben we geen probleem. Alleen de zomervakantie gaan we drie weken. Dat vind ik te lang voor de konijnen. Mijn ouders hebben aangeboden om het te doen. Hebben vroeger ook konijnen gehouden. Ze moeten met hok en al verhuisd worden. Dat wordt nog wat. De vaste ren kan dan niet mee. Maar de panelenren kan wel mee. En dan hebben ze meer ruimte als nu. Alleen niet overdekt. En s'nachts moeten ze in het hok (twee verdiepingen 10 bij 50). Ik kan me dus daar nu al zorgen om hebben. Ik heb ook naar konijnenpensions gekeken maar die zijn niet bij ons in de buurt.

En de zomer is nog wel ver weg, maar een pension moet je snel geregeld hebben. Ik weet ook echt nog niet wat ik ga doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .