Margot Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Nee ik snap dat je dat niet precies kunt zeggen hoor Ik hoef het ook niet echt te weten maar ik was geintereseerd :yes:uiteraard sta ik er voor de rest niet veel bij stil en geniet ik iedere minuut die ik bij hun ben volop van ze:love: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xkonijntjex Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Ik heb nu een teddy dwerg knuffel konijntje (Snuffie) dat in mij 5 wordt.Ik heb ook nog is ge googele't en heb gezien dat dat ras ongeveer 15jaar oud word.Maar het kan ook overlijden aaan ziektes ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
angelaenpuk Geplaatst: 20 maart 2013 Delen Geplaatst: 20 maart 2013 Waardoor worden ze eigenlijk minder oud? Aangezien kleine rassen meestal ouder worden...Komt het door de door fok? Mijn Teddy dwerg komt van een fokker die, een deel van, haar Teddy´s uit Duitsland haalt (daar zijn de teddy´s erkend, of de widder iig wel) waardoor ze minder in de doorfok zitten... Ik hoop in elk geval dat ik nog jaaaaaren van mijn teddy mag genieten!volgens mij is het bij alle soorten dat kleinere versies vaak ouder worden. Ik denk om 2 redenen- in je cellen zit een soort teller (telomeer) dat zorgt dat je cellen maar beperkt kunnen delen, bij hele grote dieren delen de cellen al vroeg meer dus zijn eerder "op" en treedt de veroudering sneller op.- Grotere dieren zijn zwaarder, dus gewrichten, hart etc moeten harder werken en raken dus sneller op.Kijk maar bij mensen, extreem (let op:extreem, dus niet bij bv 2 meter) lange mensen worden ook gemiddeld minder oud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koffieboon Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 Wij hebben een Teddy Widder die gisteren (1 september 2021) 10 jaar (!) is geworden. Zit binnen en mag bijna elke dag 's avonds vrij in huis rond lopen. Is erg secuur met hooi (moet nog groen zijn en het liefst kruidenhooi). Krijgt dagelijks brokjes van Suprime Science Selctive en huppelt nog vrolijk rond, dus beseffen dat hij in de "buitencategorie" valt omdat in het algemeen gezegd wordt dat ze 5 tot 10 jaar oud kunnen worden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 september 2021 Delen Geplaatst: 2 september 2021 Dit topic is uit 2010. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten