jackie Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 (aangepast) hoe oud kan een teddy wordenik heb er net een nieuw en wil het graag weten wie weet het!!!:mdr: ps: sorry in de titel staat houd (slechte spelling) 24 oktober 2010 aangepast door jackie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Margot Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Ik heb nu een Teddy dwerg van 6 maanden dus ik weet het niet... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lianne22 Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 dat ligt er helemaal aan hoe hij verzorgt wordt en wat hij te eten krijgt en of hij niet ziek wordt. maar een gemiddelde is ongeveer tussen de 5 - 10 jaar mits het dus een gezond en goed verzorgt konijntje is. (weet niet of t bij teddy's anders is) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Margot Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Konijnen kunnen overgens wel 18 jaar worden hoor Dus tussen de 5 en de 10 jaar vind ik erg jong.... Mits het konijntje natuurlijk goed word verzorgd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lianne22 Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 kan natuurlijk wel! maar ik had t over een gemiddelde eigenlijk volgens mij ligt dat niet boven de 10 jaar. uiteraard zijn er ook konijnen die over de 15 worden! maar ook konijnen die maar tot 5 komen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Margot Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Ja daar heb je gelijk in... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lianne22 Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 jij ook wat de vraag was idd zie ik nu 'hoe oud kan een teddy worden' Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jackie Geplaatst: 24 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 ligt het niet ook aan het ras?:mdr: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Margot Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Kleinere rassen worden vaak ouder dan grotere rassen maar voor de rest heeft het, volgensmij, niet veel te maken met het ras Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 kan natuurlijk wel! maar ik had t over een gemiddelde eigenlijk volgens mij ligt dat niet boven de 10 jaar. uiteraard zijn er ook konijnen die over de 15 worden! maar ook konijnen die maar tot 5 komen.. Heeft niets met het onderwerp te maken Maar wat heb jiij een leuke handtekening:love:Ben nog steeds verliefd op Willy:love: En zo leuk met dat grote konijn erbij:he: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jackie Geplaatst: 24 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 tanks voor de tips :mdr: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Hangt geheel van de conditie van het beestje af en van de verzorging. Veel teddy's kan je eigenlijk vergelijken met dierenwinkel-dieren omdat ze maar doorgefokt en gekruist worden... Moby is een teddy widder en die wordt 3 in maart, en Sammetje wordt geloof ik 2.. Even checken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Hoe oud een konijn kan worden vind ik een vraag de je niet kan beantwoorden.Het is per konijn verschillend.Je hoort ook vaak op dit forum dat konijnen de 5 jaar niet eens halen.Ligt dit aan een slechte verzorging? Vaak niet. Als we binnen dit forum kijken kun je zien dat het kan liggen aan bijvoorbeeld:- Konijnen kunnen een ziekte krijgen, waar je zelf geen invloed op hebt gehad.- Konijnen kunnen een erfelijke afwijking hebben die zich nooit heeft geuit, en je daar dus niet preventief iets mee kon Konijnen kunnen dus best 10 jaar worden, maar naast een goede verzorging zijn daarbij ook nog andere factoren van belang. Geniet lekker van je konijntjes zolang ze er zijn en zorg dat jij ze goed verzorgd, dan neem je die factor van "vroegtijdig overlijden" alvast weg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Oh en mijn Cira, wordt 3 in maart Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Oh.. Kom er net achter dat Sam ook 3 word. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Ohhh gaat snel heh! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lianne22 Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 offtopic* jrjsiebenHeeft niets met het onderwerp te maken Maar wat heb jiij een leuke handtekening:love:Ben nog steeds verliefd op Willy:love: En zo leuk met dat grote konijn erbij Haha dankje! ja het is ook een appart stel zo:he: Willy is wel de baas haha :whistle2: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sascha Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Ja Loes, echtwel! Heb er dan 4 van (bijna) 3 jaar, 1 van 2 jaar en 1 van een jaar of 7! Wowie. Hoe oud is Dex? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Dex wordt in Januari pas 1 jaar. Ohh Maar Cira, het is gewoon al zo lang geleden dat ik haar op ging halen.. zo vreemd is dat.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Cira's vader is inmiddels 5 jaar oud....mijn oudste teddy tot nu toe...In The House.Ik heb meer teddy's gehad zijn alleen door omstandig heden ziekte ect eerder overleden.De teddy's zijn nog maar 8 jaar in Nederland dus echt veel over hoe oud ze kunnen worden is nog niet bekend dat zal de tijd uit wijzen.In mijn beleving worden ze minder oud dan de al reeds bestaande rassen.De tijd zal het zeggen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 Een fokster in schiedam heeft ze 12 jaar geleden naar nederland gehaald. Mm.. in dat andere topic was het 12 jaar... en nu 8 jaar... toch knap Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 24 oktober 2010 Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 12 jaar eleden de eerste hier heen gehaald...toen moest de fok nog op gang komen....... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 (aangepast) 12 jaar.. dat is nu 14 jaar, want die 12 jaar was in december 2008.. dus dan kan de oudste al 13 jaar zijn.. 25 oktober 2010 aangepast door Loesah Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Margot Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Waardoor worden ze eigenlijk minder oud? Aangezien kleine rassen meestal ouder worden...Komt het door de door fok? Mijn Teddy dwerg komt van een fokker die, een deel van, haar Teddy´s uit Duitsland haalt (daar zijn de teddy´s erkend, of de widder iig wel) waardoor ze minder in de doorfok zitten... Ik hoop in elk geval dat ik nog jaaaaaren van mijn teddy mag genieten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Zoals ik al eerder aanhaalde is het heel moeilijk om van te voren te zeggen hoe oud een konijn kan worden. Ja er zijn konijnen die 13-14 of misschien nog ouder worden. Maar er zijn er genoeg die de 5 jaar niet eens halen. Als ik naar de konijnen kijk die wij allemaal gehad hebben zijn er twee konijnen, Snoesje en Jerry, 13 en 14 jaar geworden. Dolce en Belle (2,5) werden heel ziek, Nemo (3) werd ook heel ziek. Gabber (5) had een verlamde achterpoot wat steeds hoger in zijn rug trok. Disney (1,5) lag zomaar ineens dood in zijn hok, zonder enige aanleiding. Snuffie (7) (weet niet meer waarom die dood ging, toen was ik nog vrij jong) Ook konijntjes die van een goede fokker komen kunnen al op jonge leeftijd kunnen te overlijden.Ik sta er daarom ook niet al te veel bij stil hoe oud mijn konijnen zullen worden. Lekker van ze genieten, ze goed verzorgen, en als het nodig is naar de dierenarts gaan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten