Ga naar inhoud

Help, ik heb er geen goed gevoel bij...


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Bovenin het hok lag vanmorgen op 3 plekken diarree, maar beneden waar hij toen zat niet!

We hebben Roos zijn medicatie gegeven en hij heeft toch weer een aantal brokken SS gegeten zo uit de hand. Ook als ik een dot hooi neerleg gaat hij eten omdat Robijn eet. Duurt even voor hij wat doet, maar blijkbaar hoort hij dan Robijn kauwen en gaat hij dan ook automatisch meedoen.

Vind het alleen moeilijk nu ze weer volledig bij elkaar zijn hoe het moet met het eten van Robijn. Ze wijkt haast niet van zijn zijde en ik heb in het bovenhok een enorme bal groente staan die ze dus maar niet opeet Heb haar net even bovenin gezet eet ze snel even wat en gaat ze snel weer naar Roos.

Een uur geleden hebben mijn man en ik besloten het enorme zware hok toch maar in de garage te zetten, kan er hoe dan ook geen wind in komen en die vieze regen buiten maakt het daar ook niet lekkerder.

In de garage zou Robijn nu heerlijk kunnen rennen en dat vind ik dus nu ook moeilijk. Dan zou ik Roosje in het bovenhok moeten zetten en de trap omhoog moeten doen, het deurtje van het onderhok open, trapje ervoor en dan kan Robijn lekker lopen, maar dan kunnen ze niet bij elkaar zijn. Als ik Robijn laat lopen, kan ik haar ook niet oppakken om na een tijdje weer in het hok te zetten omdat ze dan bijvoorbeeld onder het hok gaat zitten en ik daar niet bijkan dan. Roosje daar laten lopen vind ik ook geen optie. Veel te koud op de betonvloer.

Kan er geen deken ofzo onder leggen want die eten ze echt op. Voor een gezond konijn is dat geen probleem, maar in Roosjes toestand durf ik dat niet. Hem even binnen laten lopen in een andere panelenren ind ekeuken ofzo is vast ook geen optie i.v.m. het temperatuurverschil.

En vanavond, laten we eerst maar eens horen wat de DA ervan vindt. Hoop dat Margreet vooral kan beoordelen of hij lijdt. Dat is voor ons heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk. Heb ook nog maar voor 1 a 2x pijnstilling dus daar wil ik ook naar vragen.

Ook is het nu bijna een maand geleden dat ze met Stronghold zijn behandeld. Ik weet niet of nu de oorzaak van dit alles toch weer vachtmijt is? En zo ja, moeten ze dan nogmaals met dat spul behandeld worden???

Zo komen er vast nog wel meer vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 155
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Naar allemaal. Ook vervelend dat het niet een simpele duidelijke keuze is. Ik hoop met heel mijn hart dat alles goedkomt! Heel veel succes.

Hou hoop en blijf vooral doorgaan met je uiterste best doen, dat lees ik duidelijk terug uit je posts en zolang jij je uiterste best doet doe je het beste voor je nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In verband met koude vloer kun je eventueel isolatie (wees creatief; tuinkussens, deken of stro bijvoorbeeld) onder een stuk zeil leggen en ruim binnen de randen afzetten met een (panelen)ren. Niet iemand die de laminaat vloer eruit haalt, leg je met wat ondervloer een stukje laminaat in de garage als ondergrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen vreten ook soms hun fleece dekens kapot maar dit doen ze maar even en ik denk dat roosje in zijn toestand geen interresse heeft om een deken of kussen kapot te maken.

Ik zou het gewoon proberen met dekens. Als je ziet dat roosje wel flink loopt te eten, kun je het weer weg halen en hem boven in het hok zetten.

Robijn heeft een hele goeie effect op roosje en zou ze dan ook niet uit elkaar halen. Want ook al zou het iets besmettelijks zijn, dan zou robijn het ook al moeten hebben.

Robijn stimuleerd duidelijk het eet gedrag van roosje en dit is nu wel erg belangrijk.

Ik merk hier ook dat als het koppel gaat eten, bugs ook gaat eten...

Ben benieuwd wat magreet ervan vind.

Moet je ze weer samen mee nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft niet gezegd dat ik Robijn mee moet nemen, enkel dat ze Roosje graag wilde zien. Ben erg in dubio. Zal ik ze samen in één mandje meenemen en een mand extra voor de terugweg eventueel of zou ik Robijn thuislaten. Denk dat het voor Roosje misschien wel een fijne steun is onderweg, maar of het fijn is voor Robijn???

Wat vinden jullie?

En nee Roos maakt dat nu zeker niet kapot, maar Robijn wel!!! Heb al gedacht om een stuk zeil te kopen bij Leen Bakker ofzo. Het moet iets zijn wat niet glad is en niet zo om op te eten. En er zou inderdaad iets onder dat zeil moeten. Hok is niet te tillen zo zwaar. Die moet dan daarop gereden worden. Hok staat nu in de garage zoals op de foto bij mijn profiel. Staan nu alleen nog veel meer panelen bij (grotere ren). Weet niet of dat goed te zien is. Ze kunnen dus ook helemaal onder het hok.

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig, kun je het beste zelf inschatten naar de situatie. Je kent het beste je konijnen. Ik zou waarschijnlijk de ander mee op sleeptouw nemen, of in twee mandjes of samen, lag er maar net aan. Maar dat is puur gebaseerd op gevoel en dat ik zelf ook niet graag alleen naar de dokter ga :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Robijn lekker mee nemen.

Je ziet nu ook hoe goed Roosje op Robijn reageert, kan alleen maar fijn voor hem zijn den ik dan.

Ik heb pas bij de Kwantum van dat groene spul gekocht (Lobke had sore-hocks)

Dat is een soort ondertapijt dat nog het meest lijkt op nep-gras.

Beetje krullerig, maar niet zo lang dat ze er makkelijk aan kunnen vreten.

Aan de onderkant zitten een soort van kleine nopjes zeg maar.

Was niet duur en volgens mij altijd wel op voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou robijn wel mee nemen.. Ik neem Witje en Bunny altijd samen mee.. Voor entingen e.d. Altijd in 1 vervoersbox.

Toch om de kans te verkleinen dat de 1 misschien een vreemde geur krijgt bij de dierenarts waardoor hij/zij daarna als een vreemde word gezien na het terug zetten bij zijn/haar partner..

Helpt het ook niet om een hele dikke laag met karton neer te leggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem ze allebei mee heb ik besloten. Samen in één box. Voor de zekerheid zet ik 1 box in de auto extra.

Mijn gevoel zegt dat we Roosje gewoon weer mee terugnemen. Ik vind het vandaag goed gaan! Iedere keer als ik kom gaat zijn snoetje naar de tralies en neemt hij weer een brokje SS aan. Uit de hand neemt hij het aan als ik een bakje voor hem zet neemt hij het niet. Ook geen diarree gezien verder overdag. Terwijl hijw el 1x boven was in de buurt van de groentebak en toen heeft hij vast wel iets gegeten.

Karton is ook een hele goeie en dat van Sharon ook, maar ik moet het ook af kunnen nemen voor het geval Robijn erop gaat plassen. Die gaat als ze zenuwachtig is ofzo ineens plassen. I.p. doen ze dat ind eren in de hondenmand maar enkel...

Ben blij dat we niet binnenkort op vakantie gaan ofzo want deze zorg kan ik echt niet aan een ander overlaten!!!

We gaan nu snel eten, mijn man komt net thuis. We gaan zo met z'n zessen naar het dierenzhs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh we zijn weer thuis met beide konijnen ter geruststelling.

We zijn meer als 3/4 uur bij Margreet in de spreekkamer geweest.

Bij binnenkomst zei ik meteen al dat ik blij was dat we niet gisteren waren geweest omdat Roosje er dan nu niet meer geweest zou zijn en dat hij nu weer een hele goede dag had gehad. Dat hij een beetje SS at uit de hand en dat R&R niet bij elkaar weg te slaan zijn en de hele dag tegen elkaar aan zitten. Dat Robijn zo lief is voor zijn broertje.

Ze heeft Roosje helemaal onderzocht (is ze eindeloos mee bezig geweest. Elk plekje heeft ze uitgebreid bekeken/bevoeld/beknepen en Roos sprong steeds weg, ze had hem ook helemaal op haar benen liggen op zijn rug terwijl ze zelf op de grond was gaan zitten) en bemerkte dat hij helaas nog steeds heel ziek is en nog steeds ondanks de pijnstilling ontzettend VEEL pijn heeft en dat hij zo GEEN leuk leven heeft. Ze wilde met ons een plan de campagne opzetten. Ze vertelde eerlijk dat Roosje zich beter zou moeten voelen om weer een leuk leven te hebben en dat die vooruitzichten er zo niet zijn. Ze heeft nog één plek onder zijn kin helemaal uit elkaar gehaald en haren weggehaald en die heeft ze onder de microscoop bekeken. GEEN beest te vinden. Ook had hij pus in zijn oortjes heeft ze ook nagekeken maar dat was ook niets. Schimmel kunnen we nu uitsluiten, blijft er nog over een bacteriële infectie of een auto-immuunziekte... Hij heeft nu al twee weken AB gehad en je zou nog weer kunnen beginnen met andere kuren, maar erg w.s. is het niet dat die wel aanslaan.

Doordat zijn hele lijf/huid bedekt is met een schilferlaag/ verhoorning is het niet te zien of daar verbetering in komt en bovendien heeft hij heel veel last (lees pijn) van die schilfers. Ze stelde voor om nog 1 ding te proberen en over 1 week terug te komen. Als dan blijkt dat er geen duidelijke verbetering inzit om dan te stoppen met behandelen en hem dan dus in te laten slapen. Ze zei dat we al zo verschrikkelijk veel voor hem hadden gedaan met z'n allen en dat we dan niet meer voor hem konden doen.

Even van de hak op de tak, maar tussendoor zei ze dat het eigenlijk jammer was dat hij vandaag weer een betere dag had gehad want dan was het duidelijk geweest. Ze zei denk eens aan een maand of 4 geleden en dan aan de dag van vandaag. Zou je dit 4 maanden geleden een goede dag hebben genoemd? Nou NEEH. Ze zei dit is een heel klein strohalmpje waar je je dan weer aan vastklamp, maar voor hetzelfde geld zakt hij morgen of volgende week weer in en dat verdient hij NIET!!!

Nu weer terug naar mijn verhaal:

Ze kan niet beoordelen hoe het gaat met zijn huid als die laag erop zit en daarom zou ze hem willen wassen. Ze zei dat dat thuis geen doen was en daarom wilde ze hem morgen graag hebben zodat zij hem kunnen wassen. Ze doen dat dan met een soort shampoo die schilfers oplost. Soort anti-roos shampoo. En vervolgens wil ze hem dan nog een spuit geven tegen parasieten. Verder krijgt hij dan alleen nog pijnstilling en gaan we een week lang heel hard duimen en dan komen we weer bij elkaar om te beoordelen of het geholpen heeft. Echter als morgen blijkt tijdens het wassen dat het niet te doen is om die schilfers te verwijderen dan stoppen we dan met behandelen.

Morgenochtend om 9 uur moeten we hem brengen en aan het einde van de ochtend bellen ze hoe het gegaan is en dan maken we een afspraak hoe laat we hem weer op kunnen komen halen. Stopt de behandeling dan maken ween afspraak w.s. voor morgenavond om er met z'n zessen bij te zijn en we hem in laten slapen.

Een hele moeilijke beslissing. Denk nog steeds wel een beetje van doe ik er goed aan, want dat wassen lijkt me ook uiterst belastend en pijnlijk, maar ja misschien sla je je later voor de kop en zeg je stel voor dat het wel iets opgeleverd zou hebben…

Kinderen zijn ook zo ontdaan. Mijn jongste zoon heeft op school een brief met daaronder een tekening voor Roos gemaakt. Hij vond het ook zo fijn dat de DA de kinderen ook om hun mening vroeg. Mijn jongste zoon wilde niet beslissen of we dit laatste nog zouden doen en zijn tweelingbroer zei maar dat doet ook weer zo’n pijn of zullen we hem nu maar rust geven en laten slapen, mijn dochters wisten het ook niet. De DA vroeg of we R&R weer mee naar huis wilden of dat ze daar mochten blijven slapen en toen zei mijn jongste zoon meteen dat we ze morgenochtend wel weer zouden brengen. En toen ze vertelde dat als het allemaal niet zou gaan morgen we zouden stoppen of ze het daarmee eens konden zijn zij mijn jongset dat hij er dan wel bij wilde zijn als hij ingeslapen moest worden. Dat is goed zei ze dan laten we hem weer opdrogen en komen we morgenavond weer bij elkaar en doen we dat samen. Ze prees de kinderen ook dat ze zo goed aan het belang van Roosje dachten! Echt een geweldige DA!!!!!!!

Hoop dat de kinderen ook een beetje kunnen slapen vannacht. Mijn jongste zoon denkt dat het morgen Roosjes laatste dag is…

En nu stop ik ermee. Ga naar de konijntjes en ga Roosje brokjes geven uit de hand als hij wil en zoveel als hij wil en dan zal ik eens even een kopje thee gaan zetten en proberen het één en ander los te laten.

Spreek ik jullie morgen weer. Hoop dat ik het zo allemaal duidelijk heb verteld en dat jullie je er ook in kunnen vinden.

Groetjes van Simone.

P.s. Morgen neem ik Robijn maar niet mee. Dat was voor haar geen succes. Ze heeft zo in de stress gezeten en ze had het zo warm dat haar hartje volgens mij wel twee keer zo snel klopte en hij helemaal heel en weer schokte. Hij trilde erover!!! Dat deed ie net nog steeds toen ik bij hem keek. Ik dacht misschien is het fijn om samen te zijn tot het wassen en als Roosje weer op moet drogen, maar volgens mij is het voor Robijn niet goed die heeft het dan niet meer.

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heel erg blij nog even van je te horen voor ik de pc afsluit.

Ik vindt dat je het super hebt verwoordt en het is mij helemaal duidelijk.

Ik vindt het een goede, lieve, meelevende dierenarts, petje af voor haar!

En voor jouw en je kindjes, weloverwogen en alleen aan het belang van Roosje denkend.

Ik denk dat het de juiste keus is, je dierenarts heeft het je duidelijk gemaakt, zo is het genoeg geweest.

Hij verdiend het allerbeste, dat hebben jullie voor hem gedaan, nu verdiend hij mischien wel zijn rust.

Mocht de beslissing morgen genomen worden, verwijt jezelf niets, je hebt er echt alles aan gedaan en eens houd het op.

Voornaamste reden om deze, juiste beslissing te nemen is het gegeven dat Roosje veel pijn heeft en dat is zo, in en in triest.

Ik zal morgen met heel mijn hart aan jullie denken en je vanuit hier alle kracht en sterkte toewensen.

Liefs Sharon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tik dit met de tranen stromend over mijn wangen.

Roosje was gisteravond nadat ik dit bericht hierboven had getikt niets en is nu ook niets. Als hij niet binnen een ½ uur niet verbeterd dan zie ik af van verdere behandeling en ga ik proberen een afspraak te maken voor vanavond om…

Heb geen oog dicht gedaan. Hij was zo slecht gisteravond duwde zijn onderlijf weer steeds naar beneden en zit denk ik nog steeds in het bovenhok. Eten wil hij niet gaat hij voor achteruit zo van laat me met rust! Dacht vannacht ons criterium was lijden. De DA bevestigd dat hij nog steeds heel erg lijdt. Moet hij dan eerst nog 100x meer lijden voor we hem uit zijn lijden kunnen verlossen? Denk dat hij ons nu laat zien van niet…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach nee.. Ik zat al met tranen in mijn ogen je bericht van gisteravodn te lezen, nu helemaal.. Maar ik vrees dat je gelijk hebt. En je DA ook. Gisteren was geen goede dag, gisteren was iets minder slecht dan de rest. Verdorie, wat een rotnieuws. Heb wel bewondering voor hoe jullie en jullie kinderen er mee om gaan, jullie hebben ook zo ontzettend je best gedaan voor Roosje.

Ik hoop nog steeds op een wonder hier.. Arme Roosje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achneetoch!!!!

Heel erg veel sterktee!!!!Wat erg voor jullie!

Maar ik zat is te denken, mijn kat had een eiwitallergie en greeg toen ook allemaal korsten enzo!

Ik weet niet of er in SS iets van eiwitten zitten? of iets anders waar hij een allergische reactie voor heeft gekregen???

Want toen was het ook niet door een parrasiet of schimmel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .