Ga naar inhoud

koud in huis


Danielle123

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 konijnen en die zitten bij mij binnen. Ik laat ze als ik thuis ben uit de kooi en kunnen ze lekker vrij rondlopen. Meestal liggen ze te slapen onder de bank. Nu wordt het buiten wat kouder en ik wil eigenlijk nog niet de verwarming aanzetten,, Dus het is wat kouder in huis. Als ik de konijnen aai voel je dat de vacht wat kouder is en soms zijn de oortjes ook koud. Verder eten en drinken ze goed, en spelen ook nog volop. Kan ik nog een tijdje de verwarming uit laten zonder dat de konijnen ziek worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat de verwarming ook nog niet aan, en de temperatuur in hun kamer was gisteren 16 graden. Ik denk dat het nu nog geen problemen geeft, wat hen betreft wordt het gewoon kouder en maken ze hun wintervacht aan.

Ik denk dat we enkel moeten opletten wanneer de verwarming effectief aan gaat, omdat het dan ineens te warm voor hen zou kunnen worden. Dus niet meteen de verwarming op 5 zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je konijn ziek is, net onder narcose is geweest of al behoorlijk oud, zou het tegen kleine temperatuurwisselingen moeten kunnen, want die heb je buiten immers ook. Voor van binnen naar buiten en vv begint het nu te koud te worden denk ik, maar overdag de verwarming op 20 en 's nachts op 15 moet goed op te vangen zijn, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oren koelen het makkelijkst af, daar lopen bloedvaten vlak onder de huid en de oren zijn dunner behaard. De buitenkant van de vacht is ook makkelijk wat koeler, de warmte wordt juist onder de haartjes opgesloten. Dat is dus heel normaal, zolang hun lijfje maar warm is.

Wat Bianca zegt, konijnen buiten hebben ook te maken met temperatuurschommelingen.

Hier gaat 's nachts ook de verwarming laag en het raampje open, dat zijn ze dus gewend en ze zijn nooit ziek geworden wat daar aan kan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een hangoor en was een dwergje gewend. Dus ik ben gewend de oren te voelen maar die zijn bij een hangoor veeeeeel groter dus die zijn sneller op 'kamertemperatuur'. Dus de DA heeft me nu geleerd haar temp te checken door te voelen bij de aanzet van de oortjes, een beetje in het nekje zeg maar. Daar voel je het beste of je konijn warm of koud is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi Danniele123,

Ik weet niet of je konijntjes een eigen kamer hebben in huis? Je zou namelijk kunnen overwegen om die kamer extra te isoleren, zodat je niet perse de verwarming aan hoeft te zetten, maar dat het toch warm genoeg blijft voor de konijnen. Mijn konijnen verblijven in de winter op mijn zolderkamer. Heb die pas nog met isolatieplaten geïsoleerd. Nu is het niet meer zo koud in hun vertrek en is er eigenlijk niet eens meer verwarming nodig. Misschien een idee?

Groeten,

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .