Ga naar inhoud

mogen konijnen bloemkool?


ellen1705

Aanbevolen berichten

bleomkool is niet giftig, maar het is wel een koolsoort, en kan dus gas veroorzaken. dat gebeurd meestal niet hoor, maar het is dus wel iets waar je een beetje voorzichtig mee moet zijn, en echt maar een klein beetje moet geven in het begin. ik geef het zelf om die reden dus ook nooit, vind dat er voldoende andere groenten zijn die een stuk minder risicovol zijn. maar dat betekent niet dat jij het niet kunt geven, als je maar een beetje oplet hoe je nijnen er op reageren. ik geloof wel dat de bladeren minder gasgevoelig zijn dan de roosjes, maar dat weet ik niet zeker.

volgens mij geeft Dollie ook bloemkoolbladeren, je zou het haar eens kunnen vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie meldt zich :P ja, die geef ik ook. Nooit "te" veel, altijd in combinatie met veel andere groenten. Bouw het rustig op en dan moet het wel kunnen denk ik.. Mijn konijnen krijgen het al jaaaaaaren. Normaal is dit voor mij geen argument om iets te (blijven) geven, maar in dit geval weet ik, denk ik, dat mijn konijnen het prima kunnen hebben.

De roosjes geef ik niet. Of ze nu echt gasgevoeliger zijn weet ik niet.. Maar ik geef ze toch maar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne krijgen het af en toe, soms staat er een zak in de groentenwinkel met alle afgebroken bloemkoolbladeren, die mag je dan gratis meenemen.

Dat laat ik natuurlijk niet passeren, want een bloemkool kopen enkel voor de bladeren, dat doe ik niet.

De eerste keer dat ze het kregen, rustig opgebouwd, telkens ik het nu geef, krijgen ze een paar bladeren per dag, zonder eerst op te bouwen.

Wel gemengd met een hoop ander groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .