Spring naar bijdragen
Roza

Lola X Choco Dekking rond 28 april*

Recommended Posts

Binne kort is het zo ver!

Dan word lola Gedekt door Choco..!

Rond 28 april. Als alles goed loopt, mogen de baby's in juni weg.

:hamster:

Lola (toekomstige mama)

43m0nih.jpg

Toen ze nog jong was

Choco (toekomstige papa)

4fuf87q.jpg

Als iemand mischien interesse heeft in meer info stuur dan een privé bericht

Groetjes Roza en Nina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ooh, ik heb hier ook 2 kanghaartjes zitten! spijtiggenoeg geen satijn, dat kan heel mooi uitkomen aangezien de kans groot is dat er dus creme, goud, of white al bijna zeker in het nestje zitten, en dat komt heel mooi uit in satijn :+: :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk. Hele mooie hamsters heb je:) Ben benieuwd naar de foto's als de jonkies er zijn:)

Uhm....dat genetica,over welke kleuren je kunt verwachten,ik zal het even weer opduikelen:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ivm genetica, eigenlijk moet je daar ok de grootouders etc kennen hoor!

Al die modellen etc zijn eenvoudig gehouden. dar wil zeggen bv een witte hamster, gaan ze ervan uit dat alle voorouders ook wit zijn. Dus eigenlijk kan je het niet berekenen. Statistisch zou het wel kunnen als je alle voorouders kent, mr dan nog gaat de kans dat je juist zit, erg klein zijn.

Je kan altijd Cassiman is mailen, maar ik vrees dat hij geen tijd gaat hebben :))

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, dat is wel waar, ik heb voor het nestje van rinus(staat hier ook ergens) eerst de stamboom moeten opzoeken ;) met alleen deze 2 kleuren kom je nergens :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt en dat ben ik helemaal vergeten te vragen......:$

Probleem 2: Ik kan de boel nergens vinden. Iemand heeft mijn mappen uitgeruimd:((

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geeft niet hoor:) Nog bedankt voor de moeite!

Dat word dus afwachten op de kleuren..! Een verassing is nog leuker!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om te berekenen of er lang- of kortharige kleintjes uitkomen moet je weten of het betreffende gen voor vachtstructuur dominant of recessief is. Als bijvoorbeeld kortharig recessief is, heeft mams iig twee genen voor korte vacht. Paps kan dan óf twee genen voor kortharig óf een gen voor kortharig en een voor langharig hebben.

Ik neem even aan dat paps twee verschillende genen heeft. Dan is bij paps na de meiose 50% kans op kortharig, en 50% op langharig. Mams heeft dan gewoon 100% kans om korte vacht door te geven. Er is dus evenveel kans op kortharige hamsters als op langharige!

Maar stel dat paps wel twee genen voor lange vacht heeft, dan is de kans op langharige hamsters 100%

Ik hoop dat iedereen het snapt, ik probeer hier ook gewoon even de wijsneus uit te hangen! :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is niet zeker dat de hamsters 100% langhaar gaan zijn, omdat je niet weet wat degrootouders zijn, en wat de ouders dus meege-erft hebben ;) ik denk dat je het zo bedoelt? :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
het is niet zeker dat de hamsters 100% langhaar gaan zijn, omdat je niet weet wat degrootouders zijn, en wat de ouders dus meege-erft hebben ;) ik denk dat je het zo bedoelt? :lol:

Ja, zoiets, maar de kans is groot, dat als paps twee dominante genen voor lange vacht heeft, dat alle kleintjes langharig zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

neen, zij bedoelt dan weer dat je OOK moet weten wat het dominante of recesieve gen is voordat je iets kan zeggen over de kleuren. Klopt ook, maar daar kan je achter komen, achter de voorouders niet en die 2 info's heb je nodig om de kans op een bepaalde kleur en haartype te voorspellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha we waren gelijk...

Genetica is een heel moeilijk onderwerp hoor, ik heb net als jullie de basis gezien in biologie in het middelbaar, later heb ik les genetica gehad van Cassiman (net als Mintaka ? ) en dat is heel andere koek.... :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mintaka heeft dat vak nooit gehad (omdat ze het verkorte programma volgde), maar ze heeft wel ooit een heel telefoongesprek gevoerd met Cassiman omdat ze voor haar eindwerk een uitleg nodig had over een specifiek gedeelte van genetica, en daar die prof voor gecontacteerd had die zo vriendelijk was om alles per telefoon uit te leggen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .