Ga naar inhoud

Konijn trainen voor springen...


Bijouxxx

Aanbevolen berichten

Heyhey!

Onlangs zag ik op youtube een superleuk filmpje van konijnen die over 'hindernisjes' sprong, Nu vroeg ik me af, Kan een van jou nijnen dat? Zoja, hoe heb je dat hem/haar aangeleerd? Of weet je hoe ik dat mijn nijnen kan aanleren? Ik heb nu 2 baby konijntjes van nog 2 weekjes oud, maar als ze wat ouder zijn zou ik het graag hun willen laten uitproberen! Maar als het slecht is voor ze, of het kan mis gaan, dan wil ik het zoiezo niet. Iemand tips?

De filmpje was trouwens deze:

<-- let op het konijn op 1.30 Hihi wat een slimmerd!

xxx

aangepast door Bijouxxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij op school word dit ook geleerd.

Je leert het ze eerst met een stok.

Daar lopen ze eerst overheen en die stok gaat steeds hoger.

Zorg dat ze niet hun buikje vol hebben gegeten want je lokt en beloont ze met een stukje appel wortel of banaan( of iets dergelijks)

En als ze een volle buik hebben dan willen ze niks meer;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen kunnen dat ook! Maar zoals de voorganger ook al heeft gezegd: nooit met een riempje doen! Dit is echt levensgevaarlijk. Met de clicker kun je ze het aanleren. Je hebt dan een stok (target) en je leert je konijn achter die stok aanlopen. Zo ga je over hindernisjes heen en uit eindelijk bind je er een commando aan.

1 van mijn konijnen komt over 1.20 meter heen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.20! wat hoog. wow! Dus eerst moet ik hem leren dat een click beloning is, en dan daarmee laten springen. ik heb die topic bij de clicker gelezen, ah, nou eerst afwachten dat ze groeien hihi. ze zijn echt super klein nog ^^ het was btw een onverwacht nestje, ik hou er zelf niet van om te fokken ofzo. de dierenwinkels/opvang zitten al vol genoeg =( en dat riempje zie ik ook niet zitten! stel je voor dat de rug breekt :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh wat leuk! de kleintjes zijn nu 3 weekjes, en ze spelen al heel leuk samen. de moeder vind het maar niks x] als ze een beetje in de buurt komen is ze weg, ze spelen vooral met de bal die geluid maakt, en met het wc rolletje ! ook vinden ze het leuk om bijoux [de moeder] achterna te zitten en beetje met elkaar te ravotten. ik hoop echt dat het 2 mannetjes of 2 vrouwtjes zijn, dat ze samen kunnen blijven, en later kan trainen! [wel apart natuurlijk] ik heb alvast een nieuwe hok gekocht, met 2 verdiepingen en een flinke ren. hebben ze alle ruimte. en anders heeft 1je gewoon veel ruimte x] ben echt benieuwd hoe die clickertraining zal gaan! heb al een clicker [was eerst voor de hond, maar ze snapt er niks van, ze valt de clicker steeds aan]

xxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh wat leuk! de kleintjes zijn nu 3 weekjes, en ze spelen al heel leuk samen. de moeder vind het maar niks x] als ze een beetje in de buurt komen is ze weg, ze spelen vooral met de bal die geluid maakt, en met het wc rolletje ! ook vinden ze het leuk om bijoux [de moeder] achterna te zitten en beetje met elkaar te ravotten. ik hoop echt dat het 2 mannetjes of 2 vrouwtjes zijn, dat ze samen kunnen blijven, en later kan trainen! [wel apart natuurlijk] ik heb alvast een nieuwe hok gekocht, met 2 verdiepingen en een flinke ren. hebben ze alle ruimte. en anders heeft 1je gewoon veel ruimte x] ben echt benieuwd hoe die clickertraining zal gaan! heb al een clicker [was eerst voor de hond, maar ze snapt er niks van, ze valt de clicker steeds aan]

xxxxxx

Eigenlijk hoop ik dat niet voor je.

De kans dat het misgaat is (veel?) groter dan bij een gecastreerde ram en een voedster :) .

Is een eventuele ram casteren geen mogelijkheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk hoop ik dat niet voor je.

De kans dat het misgaat is (veel?) groter dan bij een gecastreerde ram en een voedster :) .

Is een eventuele ram casteren geen mogelijkheid?

Oh, even te snel gereageerd.

Als de rammen optijd gecastreerd worden is er ook weer een kans grotere kans op slagen dan bij ongecastreerde rammen,

maar één ram castreren is goedkoper dan twee rammen, dus ik hoop voor je dat (als je de mogelijkheid tot castreren hebt) het een voedster en ram zijn ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh, ik dacht dat als 2 rammen, of 2 voedsters samen opgroeien, uit het zelfde nest dat het juist wél goed ging?

hmm, blijkbaar niet, wanneer kan ik het geslacht zien? als ik nu kijk, is bij allebei precies het zelfde, en als ik zachtjes druk, komt er niks uit, ik dacht dat het vrouwtjes waren, maar misschien te snel gezegd. kan ik pas na een bepaalde tijd zien wat ze zijn? en anders heb ik hier toch hier een hok staan, dan koop ik er nog een bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh! nog een vraagje, waar kan je die hindernisjes kopen? ik heb nu wel zelfgemaakt een hindernisje, van 1 balk gewoon op de grond, en dan gaatjes gemaakt voor de volgende balken, steeds 5 cm ertussen, en de gaatjes zijn zo gemaakt, dat als de konijn blijft haken aan de balk dat de balk dan meevalt, niet dat de konijn valt. Heb ik van de hindernissen voor paarden gejat x] Maar iemand ideën waar ik dat kan kopen? of moet ik het zelf maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh, ik dacht dat als 2 rammen, of 2 voedsters samen opgroeien, uit het zelfde nest dat het juist wél goed ging?

hmm, blijkbaar niet, wanneer kan ik het geslacht zien? als ik nu kijk, is bij allebei precies het zelfde, en als ik zachtjes druk, komt er niks uit, ik dacht dat het vrouwtjes waren, maar misschien te snel gezegd. kan ik pas na een bepaalde tijd zien wat ze zijn? en anders heb ik hier toch hier een hok staan, dan koop ik er nog een bij.

Nee, helaas maakt het voor die konijnen niet veel uit of ze nu broertjes/zusjes zijn of niet. Twee rammen zou ik sowieso zsm laten castreren, twee vrouwtjes is altijd goed in de gaten blijven houden, eventueel ook met zes maanden gelijk laten castreren als dat een optie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robbin en floortje: helaas kan ik de foto's niet zien! =(

zijn het dezelfde die op jou profiel staan?

die foto's waren ook echt super! en ik zal posetief tegen ze praten [altijd ^^] en ik heb 1 hindernis van hout gemaakt, ging best makkelijk en is leuk om te doen :D dus ik ga zeker nog een paar maken.

@Dollie: Bedankt daarvoor! ik zal ze dan eens in de gaten houden en hopen dat het mannetje en vrouwtje zijn. dan laat ik een castreren. maar volgens mij zijn het 2 vrouwtjes ahja, eerst maar kijken hoe het met hun gaat ;D

@Laura, bedankt voor de tip, ik ga ff flessen ergens bewaren. en geduld, tja dat heb je bij elk dier wel nodig, bij de een meer dan de ander ^^

aangepast door Bijouxxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .