Spring naar bijdragen
kimmeke299

Angora konijn erbij ?

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een grote ren met 2 voedstertjes en een ex-ram.

Er is nog veel plaats voor een vierde konijntje maar ik wou er geen kopen maar eentje 'helpen'.

Dus eigenlijk een konijntje nemen van iemand die hem weg wil doen.

Nu ken ik iemand die een angora heeft die ze niet meer mag houden van haar ouders.

Ik zou hem graag een mooi leven geven hier tussen drie soortgenootjes.

Maar vraagt een angora niet heel erg veel werk ?

Ik kan hem wel iedere dag borstelen want ik heb wel nog veel tijd.

Maar ik heb ook ergens gelezen dat je een angora moet scheren of knippen?

Hoe moet ik dit doet ?

Moet ik dan een speciale scheerapparaat kopen ?

Wat raden jullie aan scheren of knippen?

Mag je een angora ook meer scheren dan om de drie maanden?

Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even afgezien van het scheren, knippen, kammen etc.. Ik weet niet wat voor ren je hebt, maar denk dat angora's over het algemeen ook iets minder geschikt zijn voor een ren.. (Nah ja, afhankelijk van wat voor ren het is dan hè..) Meen me te herinneren dat ze ook niet nat mogen worden?

En je schrijft dat je nog wel veel tijd hebt. Ik weet niet hoe oud het konijntje is, maar bedenk je wel dat een konijn makkelijk tien jaar zou moeten kunnen worden en dat je dus niet alleen nu veel tijd moet hebben, maar over een jaar en over vijf en misschien zelfs over tien ook nog wel..

Wel super dat je dit konijntje wil helpen! Als de angora toch geen optie voor je blijkt te zijn, kun je natuurlijk ook naar een opvang gaan, da's ook wat anders dan gewoon eentje kopen.. http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even afgezien van het scheren, knippen, kammen etc.. Ik weet niet wat voor ren je hebt, maar denk dat angora's over het algemeen ook iets minder geschikt zijn voor een ren.. (Nah ja, afhankelijk van wat voor ren het is dan hè..) Meen me te herinneren dat ze ook niet nat mogen worden?

En je schrijft dat je nog wel veel tijd hebt. Ik weet niet hoe oud het konijntje is, maar bedenk je wel dat een konijn makkelijk tien jaar zou moeten kunnen worden en dat je dus niet alleen nu veel tijd moet hebben, maar over een jaar en over vijf en misschien zelfs over tien ook nog wel..

Wel super dat je dit konijntje wil helpen! Als de angora toch geen optie voor je blijkt te zijn, kun je natuurlijk ook naar een opvang gaan, da's ook wat anders dan gewoon eentje kopen.. http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Momenteel is de ren nog niet overdekt maar we zijn wel van plan het te doen.

Mij ren is ongeveer 3meter op 5meter.

Het is met graafbakken(vroeger bloembakken) en 2 schuilhokken.

Als ik nu zorg dat het haar niet zo lang is is hij dan makkelijker om te verzorgen?

Bijvoorbeeld iedere week of om de 2 weken een klein beetje afknippen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een angora moet inderdaad om de zoveel tijd kort, maar je kan dan toch ook bv elke twee weken een halve cm eraf, enkel een beetje bijknippen dus, en dan om de drie maand volledig kort, in plaats van de vacht drie maand te laten groeien en dan ineens alles eraf. Kan me voorstellen dat een vacht die constant op twee cm staat makkelijker te onderhouden is dan een vacht die acht cm lang is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een angora..Zij wordt ook regelmatig kort geknipt..dan is het onderhoud ook makkelijker..zij zit ook gewoon buiten..De fokster waar ik haar vandaan heb,had ook al haar konijnen buiten zitten..Maar let wel op dat hij/zij niet zo nat wordt..want ik heb gemerkt dat dan hun vacht sneller klit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .