Spring naar bijdragen
Bellebo

Hallo Allemaal!

Recommended Posts

Hoi!

Ik heb donderdagavond 29-3-07, 11 !!! lieve witte jonge konijntjes gevonden!!

Ze zitten nu warm en droog bij mij hier, het gaat prima met ze, ze zijn allemaal al iets bijgekomen, eentje zelfs 40 gram!

We gaan er zelf twee houden en bij de buren ook twee, en verder zie ik het nog wel,voorlopig blijven ze nog lekker hier samen, ik wil dat ze een goed tehuis krijgen nadat ze zomaar gedumpt zijn in het bos!!:((

Ik zal snel foto's van de lieverds plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier!

Jij bent echt het voorbeeld van een super dierenvriend!!

Ik vind het prachtig dat je de konijntjes een kans hebt gegeven!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom op dit leuke forum!

petje af hoor, dat je die beestjes opgenomen hebt en er een goed huisje voor gaat zoeken! ik kijk alvast uit naar de foto's!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen idee, ze zijn duidelijk uit een nest maar ze verschillen nogal in gewicht, maar ze eten en drinken allemaal goed en ze keutelen nette mini-dropjes... ik hoop alleen dat ze voldoende darmbacterien ontwikkelen zodat ze geen diarree gaan krijgen, maar tot nu toe gaat het prima! De lichtste is 150 gram !! en de zwaarste 340...erg klein nog....maar dapper! Ze komen ook goed bij, ik weeg ze elke dag even.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt alsof jij wel verstand hebt van konijntjes! Ooit al nijnen gehad? Die beestjes hebben maar wat een geluk dat ze bij jou zijn terechtgenomen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja...beetje dierenverslaafd, mijn eigen nijn is in november vorig jaar helaas door een vreemde loslopende hond doodgebeten...ik heb vier geitjes, twee katten en een hond en ik ben opvanggezin voor zwerfkittens van de VZW....en nu heb ik dus 11 konijntjes!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

jeetjes lagen er zoveel nijntjes in het bos! jezus mina toch!

Ben echt blij dat jij ze gevonden hebt, je zorgt zo te horen prima voor ze. Lijken ze allemaal van dezelfde nest en enig idee wat ras het kan zijn?

Ik ben echt reuze benieuwd naar de foto's.

Haal ze tijdig uit elkaar he want voor je het weet zijn ze sexueel actief en heb je er nog meer dan elf.

Als we je kunnen helpen met iets, geef gerust een gil he.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de warme ontvangst!

Als ik vragen heb laat ik iets weten maar je vind zoveel op de site en ook op konijnen.nl dus dat zal wel lukken ;-))

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi welkom hier en succes met het nestje.

Wees voorzichtig met biks voeren.

Niet in 1 keer het bakje vol kieperen, maar langzaam op bouwen bij zulke jonge jongen.

En mochten ze aan de diarree gaan, even op alleen hooi zetten tot het over is en biks weer langzaam op bouwen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze doen het prima! Ze komen goed bij, zijn speels en alert en ze veranderen met de dag!

Ik ga ze nu in twee kooien plaatsen zodat ze wat meer ruimte krijgen, gisteren heb ik ze los laten lopen, dat vonden ze helemaal geweldig! Ze bleven netjes op het vloerkleed, haha! Het wordt nog moeilijk om er daar maar twee uit te kiezen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle konijntjes zijn al ondergebracht bij lieve mensen, ik ben met de nijntjes naar de DA geweest en ze blijken toch rond de zes weken te zijn, en omdat er toch al geen moeder meer bij was en ze het zonder moedermelk moeten doen konden ze ook meteen naar hun nieuwe huisjes. Op dit moment zijn er nog twee mannetjes over, en de vier die we zelf houden.

Bedankt voor de steun en adviezen,

Bellebo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .