Ga naar inhoud

Heeft iemand hier meer van gehoord


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Supreme petfood is oa Russell Rabbit en Science Selective,

de merken die ze getest hebben staan in de tabellen, oa Beaphar, Burgess en Wagg.

Er zou, naar het schijnt, vlees verwerkt zijn in bepaalde voeders,

vandaar het onderzoek, waar Supreme uiteraard als beste uit komt.

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net even door zitten lezen en het rapport ook gelezen

Ze hebben idd verschillende merken onderzocht en uit de test blijkt dat hun zich niet echt aan de regels houden

dat de inhoud niet helemaal klopt met wat er op de verpakking staat en dat er in sommige gewoon vlees zit

dat laaste vindt ik wel heel raar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel meer dingen 'raar' in dierenvoederland.

Zo is het eerste ingrediënt van de goudvisvlokken van Tetra: vis en visbijproducten. Je voert dus 'vis' aan 'vis'.

En nog niet zo lang geleden zat er in veevoer 'beendermeel', zoals schapenmeel in koevoeder,

dat dan weer kan bijgedragen hebben aan de dollekoeienziekte.

Ergens verbaast het me dus niet dat er dierlijke eiwitten in konijnenvoer voorkomen,

maar het is hoog tijd dat daar strengere controle op komt, inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een beetje "Wij van WC-eend adviseren WC-eend". Uiteraard kun je je rapport zo manipuleren dat je eigen product het best eruit komt! Maar SS is op zich wel goed :)

Ja, dat vind ik ook. Toch is het hopelijk wel een "wake up call" voor andere voeders.. Ik neem toch aan dat het in elk geval wel waar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, anders was het rapport allang offline gehaald onder dreigement van rechtszaken enzo. Als er vlees in het zelfde pand verwerkt wordt, denk ik dat ze niet kunnen garanderen dat er geen vlees in het konijnenvoer terecht komt. Op zich niet zo heel erg, vermoed ik? In de natuur zal een nijn ook wel eens een beestje opknagen tussen het gras. Maar helemaal zuiver is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, zoogdieren eten toch ook andere zoogdieren. Ik zou me meer zorgen maken wanneer er landdierproducten in vissenvoer zat.

En ik zou niet alles wat op internet gelijk voor waar aannemen. Iedereen kan van alles posten op internet en wanneer het eenmaal online staat blijft het vaak voor altijd ronddwalen. Een rechtzaak tegen de publicatie heeft dan weinig zin. Veel onderzoek wordt ook gefinancierd door bedrijven en dat komt niet ten goede van de objectiviteit van het onderzoek. En met een beetje leuke opmaak en quasi wetenschappelijk taalgebruik kun je iets er heel professioneel uit laten zien, terwijl dit het niet zo hoeft te zijn. Een grote korrel zout bij wat je leest dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, zoogdieren eten toch ook andere zoogdieren. Ik zou me meer zorgen maken wanneer er landdierproducten in vissenvoer zat.

En ik zou niet alles wat op internet gelijk voor waar aannemen. Iedereen kan van alles posten op internet en wanneer het eenmaal online staat blijft het vaak voor altijd ronddwalen. Een rechtzaak tegen de publicatie heeft dan weinig zin. Veel onderzoek wordt ook gefinancierd door bedrijven en dat komt niet ten goede van de objectiviteit van het onderzoek. En met een beetje leuke opmaak en quasi wetenschappelijk taalgebruik kun je iets er heel professioneel uit laten zien, terwijl dit het niet zo hoeft te zijn. Een grote korrel zout bij wat je leest dus.

Aangezien dit op de website van Supreme zelf staat, weet ik niet of dat helemaal opgaat. Die korrel zout mag je er wel bij houden idnerdaad omdat het door Supreme zélf gepubliceert is, dat zij dan de besten zijn is logisch, maar toch. Het is niet alsof ik of ieder ander willekeurig iemand eens een "onderzoekje" op itnernet heeft geplaatst met wat sjieke woorden erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het meer over het algemeen. Voor mijn studie doe ik bijna niets anders dan bronnenonderzoek. De drempel om op internet te publiceren is enorm laag, en er is geen redacteur aanwezig die controleert of je onderzoek klopt en of je niet alle argumenten die je thesis niet ondersteunen hebt verzwegen. Er is een enorm grijs gebied tussen waar en onwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .