Spring naar bijdragen
MamavanBastiaan

Hallo Ik ben de Mama van Bastiaan en nieuw en wil me graag even voorstellen.

Recommended Posts

Maar goed. Als het rammetje gecastreerd is en de konijnen zijn beide 4 maanden of ouder en het is minimaal 2 weken geleden dat het rammetje gecastreerd is, kun je de konijn als nog aan elkaar proberen te koppelen.

Of je hebt er vrede mee dat nu je ene konijntje bij je zus is en laat dat zo en haalt straks als jouw andere nijn ouder is een leuk konijn uit de opvang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Emelyrose,

Onze pluis deed heel dominant het kleintje Ukkie mocht zelfs niet van Hem door het hok lopen dus het is beter zo.

Mss heb ik dat weer een heeeeel dominant knijn hihihih Maar hij is super lief en loopt nu ffbij ons in de woonkamer en zit achter zo'n balletje aan met een belletje erin vind die super en mijn zoontje heeft de grootste schik met hem!'

Groetjes en allemaal een heel fijn weekend.

Lieve grtjs Anne-Marie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Hoi Anne-Marie,

Mijn opmerking was ook niet naar jou gericht hoor. Het was eigenlijk bedoeld als reactie op Tatjana over de 4 maanden "regel". Ik had al door dat er wat verwarring was ontstaan door mijn opmerking. In jouw geval werkte het niet en heb je een keuze moeten maken, je konijntje heeft het nu naar zijn zin en dat is natuurlijk het belangrijkste.

Wat ik met mijn opmerking naar Tatjana bedoelde duidelijk te maken is dat je konijnen die allebei jonger zijn dan 4 maanden in principe wel zou kunnen proberen te koppelen en dat 4 maanden meer bedoelt is voor een jong konijn dat aan een volwassen konijn gekoppeld gaat worden. Uiteraard moet er in zo'n geval wel rekening gehouden worden met de vruchtbaarheid van de konijnen.

Maar het was zeker niet naar jou toe bedoeld.

Veel plezier van je kleine vent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai Anne-Marie,

Welkom op het forum! Je hebt meteen een binnenkomertje zeg..

Jammer dat de nijnsels niet zo goed samen zijn gegaan. Je geeft aan dat de een de ander continue in het hok achterna zat. Daar blijft bij mij eigenlijk 1 vraag steken... Voordat je het tweede nijntje erbij hebt geplaatst, heb je het hok toen grondig schoongemaakt?

Met grondig bedoel ik dat het hok niet meer herkenbaar is voor het eerste konijn, en deze zijn eigen geur ook niet meer herkent, aldus ook het hok niet meer als zijn territorium beschouwt?

Dit kan namelijk dat jaag gedrag triggeren als de twee samen zitten in een ruimte..

Maar los van het gegeven dat de geslachten nog niet 100% zeker zijn, denk ik wel dat je er verstandig aan hebt gedaan om ze voor nu uit elkaar te halen. Chappeau voor deze actie, hoe moeilijk deze ook geweest zal zijn. Je hecht je zo snel aan zo'n hummeltje.

Komt Ukkie weer terug bij Pluis, of gaat pluis later misschien daten met een andere dame? ( wie weet is kleine ukkie geen dame.. ;))

Heel veel succes verder!!

PS. Loura, ik snap wat je aangaf met de 4 maanden regel. Hier sluit ik mij ook bij aan. Ras speelt hier natuurlijk ook een grote ( letterlijk :P ) rol in. enne 16 konijnen?? Was al benieuwd waar je die vorige week verstopt had..Heb ik toch aardig wat gemist :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites