Ga naar inhoud

'Niet zindelijk'?


Kruumie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ons konijn Huppie is nu 1.5 jaar oud. Omdat ons vorig konijn plotseling overleed aan baarmoederhalskanker en ze ons aanraadden om het volgende konijn evt. te laten steriliseren hebben we dit gedaan. Huppie was voor de sterilisatie buiten het hok niet echt zindelijk. Na de operatie heeft ze een paar plekjes in de huiskamer waar ze plast.

Nu zijn we laatst naar de DA geweest omdat ze ook in haar plas bleef zitten. Deze zei dat het gewoon niet zindelijk was en die plas kon weinig kwaad want alles zag er netjes uit. Het zijn 2 grote plasjes en een paar kleine, ze doet ook 'sproeien'.

In haar hok is ze heel zindelijk, alles gaat in de wc. Als we de wc op haar 'plasplaatsen' zetten gaat ze er gewoon naast zitten.

Nu is mijn vraag of dit gewoon eigenzinnigheid is of dat ze iets kan hebben?

We hebben haar al vlak voor/tijdens/na het plassen in haar hok geduwd met dr kont in de wc, maar daar reageert ze niet op.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een rammetje met blaasproblemen gehad en toen nog niet zeker was wat hij had, noemde de DA een rijtje oorzaken op. Hij vertelde toen ook lachend dat gesteriliseerde voedsters wel eens zulke problemen vertonen, maar dat we dat wel uit konden sluiten...

Wat het precies was, weet ik niet meer. Iets met het verzakken van de blaas ofzo? We zijn er logischerwijs niet echt op in gegaan, gezien het een ram betrof..

(Géén idee of je voedster überhaupt een probleem heeft hoor, maar dit kwam zo even in mij op..)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .