Ga naar inhoud

graanklanders in voer


patriciapatty

Aanbevolen berichten

n vraag.

ik voer altijd SS samen met Havens Fiber Premium Mix. nooit problemen mee gehad totdat ik een klein zakje Havens meenam naar mn schoonmoeders huis... zei bewaren het voer binnen en hadden na 2 dagen hun voerbak vol zitten met graanklanders..

eigenlijk vreemd want ik heb mijn zak buiten in de schuur staan, maar het is de laatste tijd toch echt wel boven de 30 graden geweest dus dan moet ik ze ook in de zak hebben.

ik zie ze echter echt niet.

omdat mijn schoonmoeder ze heeft moet ik eitjes in mijn voer hebben.. is dit schadelijk, hebben er meer mensen last van graanklanders of andere beestjes in het voer?

HELP wat moet ik hiermee?

hebben groot gebruikers hier ook wel eens last van (fokkers bijvoorbeeld?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot vandaag wist ik niet eens van het bestaan van graanklanders :s

Maar in die twee dagen had jij geen graanklanders? Dan zitten ze niet in je zak dan hadden ze daar ook uit moeten komen. In wat voor soort zakje heb je het gestopt een herbruikt zakje van iets? Hoe hebben ze het voer behandeld bij je schoonmoeder, in een ander bakje, bij iets anders....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het enigsinds toch uitmaakt dat ik het voer buiten heb.. maarja als je dan weer over de temperatuur gaat denken?!

ik heb t in een nieuwe doorzichtige vuilniszakje gedaan en bij mn schoonmoeder ging het in een bakje waar het voer altijd in zit waar ze verders met hun vaste voer nooit last hebben gehad.

t verhaal komt mij wel bekend voor want n vriendin van mij had ook Havens eenmalig binnen staan en toen zater er ook beesten in..

dus de combi met temperatuur en geen vocht is misschien de boosdoener?! ik weet zeker dat het van mijn voer afkomt..

tja en verders.. eten ze al 3 weken van die zak en ik merk niks aan mn nijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik denk dat ik het voer nog wel zou blijven geven als ik me even in jouw situatie verplaats.

Kijk als er nu uit je eigen voer de beesten kropen...

De condities en samenlopende factoren waren bij je schoonouders net goed om ze te laten uitkomen. Wie weet is er ook wel net een kalander in het zakje gevlogen nog voor je hem dicht kon knopen. We zullen het nooit weten. Maar ik ga er vanuit dat het geen kwaad kan hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .