Ga naar inhoud

help!


snuitje_pluisje

Aanbevolen berichten

icon4.png konijn eet niet meer, wil niet uit zijn kooi, etc. help!

:(hallo, mijn konijn heet pluisje en is een ongestereliseerde voedster van 3 jaar oud.

Ze heeft nu 2 dagen gemengd voer, en had normale brokjes, maar ivm. diarree met een onbekende oorzaak wilde ik proberen of gemengd voer hilep ivm. de extra vitaminen.

Maar sinds vandaag eet ze niet, drinkt ze niet, en wil ze niet uit haar kooi tenzij ik haar uit haar kooi zet. Na een paar minuutjes springt ze er dan weer in.

Weet iemand wat er aan de hand is?? mijn moeder wil niet naar de dierenarts, en ik weet niet wat ik moet doen omdat mijn vorige konijn ook door mijn moeder is overleden omdat we te laat naar de DA waren gegaan

hopelijk kunnen jullie helpen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar overgaan op ander voer is niet goed. Dara gaan ze juist van aan de diarree. Gemengd voer is niet goed, dus ineens overgaan op gemengd voer helpt zeker niet tegen diarree. Je kan het beste biks geven. Dus alleen die staafjes. Een konijn dat 24 uur niet eet is vaak al niet meer te redden. Het is dus erg belangrijk dat je zo snel mogelijk naar de dierenarts gaat. Is er een mogelijkheid dat je zelf naar de dierenarts gaat? Als dat niet zo is dan zou ik alles doen om je moeder over te halen. Je kan ook de dierenarts bellen om te vragen of het nodig is om langs te komen (hij zal zeker zeggen dat je langs moet komen) dit kan je dan aan je moeder vertellen.

Ondetussen moet je proberen om je konijn iets te laten eten, probeer alle lekker dingetjes die hij normaal lekker vind. Iets eten is altijd beter dan helemaal niets eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar overgaan op ander voer is niet goed. Dara gaan ze juist van aan de diarree. Gemengd voer is niet goed, dus ineens overgaan op gemengd voer helpt zeker niet tegen diarree. Je kan het beste biks geven. Dus alleen die staafjes. Een konijn dat 24 uur niet eet is vaak al niet meer te redden. Het is dus erg belangrijk dat je zo snel mogelijk naar de dierenarts gaat. Is er een mogelijkheid dat je zelf naar de dierenarts gaat? Als dat niet zo is dan zou ik alles doen om je moeder over te halen. Je kan ook de dierenarts bellen om te vragen of het nodig is om langs te komen (hij zal zeker zeggen dat je langs moet komen) dit kan je dan aan je moeder vertellen.

Ondetussen moet je proberen om je konijn iets te laten eten, probeer alle lekker dingetjes die hij normaal lekker vind. Iets eten is altijd beter dan helemaal niets eten.

Ik probeer het de hele tijd, ze hoeft zelf niks te hebben van haar lievelingskostje, namelijk peterselie.

Kijk allemaal ps.even op dit forum: Die gaat over hetzelfde; dit raadseltje over mijn konijn

:: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/41216-konijn-eet-niet-meer-wil-niet-zijn-kooi-etc-help.html

Groetjes kim :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .