Ga naar inhoud

konijn eet niet meer, wil niet uit zijn kooi, etc. help!


snuitje_pluisje

Aanbevolen berichten

:(hallo, mijn konijn heet pluisje en is een ongestereliseerde voedster van 3 jaar oud.

Ze heeft nu 2 dagen gemengd voer, en had normale brokjes, maar ivm. diarree met een onbekende oorzaak wilde ik proberen of gemengd voer hilep ivm. de extra vitaminen.

Maar sinds vandaag eet ze niet, drinkt ze niet, en wil ze niet uit haar kooi tenzij ik haar uit haar kooi zet. Na een paar minuutjes springt ze er dan weer in.

Weet iemand wat er aan de hand is?? mijn moeder wil niet naar de dierenarts, en ik weet niet wat ik moet doen omdat mijn vorige konijn ook door mijn moeder is overleden omdat we te laat naar de DA waren gegaan

hopelijk kunnen jullie helpen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je moeder toch over te halen om naar de dierenarts te gaan, want je konijn is volgens mij echt ziek!

Is ze ook aan het knarsetanden en/ of ligt ze steeds languit en/ of ademt ze heel snel? En keert ze zich van je af als je haar probeert te aaien of te voeren? Dit zijn allemaal tekenen dat ze pijn heeft. Een konijn met pijn eet niet, dus de pijn moet opgelost worden, dus je moet toch echt naar de dierenarts. Die diarree is ook niet goed!

Kan je niet met je moeder afspreken dat je de kosten van de dierenars terugbetaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je moeder toch over te halen om naar de dierenarts te gaan, want je konijn is volgens mij echt ziek!

Is ze ook aan het knarsetanden en/ of ligt ze steeds languit en/ of ademt ze heel snel? En keert ze zich van je af als je haar probeert te aaien of te voeren? Dit zijn allemaal tekenen dat ze pijn heeft. Een konijn met pijn eet niet, dus de pijn moet opgelost worden, dus je moet toch echt naar de dierenarts. Die diarree is ook niet goed!

Kan je niet met je moeder afspreken dat je de kosten van de dierenars terugbetaald?

Ik ga het proberen, ze vertoon zoverre ik weet niet de symptomen die je noemde, maar ze zit wel veel stil.

Voor de diarree heb ik al met de dA overlegd, en ze weten niet wat het is.

Ik ga haar proberen over te halen.

aangepast door snuitje_pluisje
Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist heb ik gezegd wat je allemaal in de reactie schreef, en mijn moeder kwam met het volgende:

"er loopt nu een paar dagen hier een kat rond, we denken dat de kat haar kooi heeft aangevallen, omdat ze er heel bang uitziet. Zodra ze los is gaat ze onder haar kooi zitten, onder de kruigwagen, en achter de plantenbak.''

Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag ook nooit zomaar van de ene op de andere dag van voer veranderen en vooral niet naar gemengt.

dat hoor je geleidelijk aan te veranderen zodat je konijn er aan went.

nu is het echt belangrijk dat je naar een dierenarts gaat een konijn dat niet eet is niet goed geen eten zijn geen keutels en dan gaan de darmen stil liggen en als dat gebeurt dan ben je nog verder van huis want dan ben je 9 van de 10 keer te laat en is je konijntje al te dode opgeschreven.

veel succes met het overhalen van je moeder laat ze hier anders lezen dat het belangrijk is dat je konijntje naar de dierenarts gaat er zitten hier ook moeders op het forum daar ben ik er 1 van.

beterschap met je konijntje.

groetjes tamara.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag ook nooit zomaar van de ene op de andere dag van voer veranderen en vooral niet naar gemengt.

dat hoor je geleidelijk aan te veranderen zodat je konijn er aan went.

nu is het echt belangrijk dat je naar een dierenarts gaat een konijn dat niet eet is niet goed geen eten zijn geen keutels en dan gaan de darmen stil liggen en als dat gebeurt dan ben je nog verder van huis want dan ben je 9 van de 10 keer te laat en is je konijntje al te dode opgeschreven.

veel succes met het overhalen van je moeder laat ze hier anders lezen dat het belangrijk is dat je konijntje naar de dierenarts gaat er zitten hier ook moeders op het forum daar ben ik er 1 van.

beterschap met je konijntje.

groetjes tamara.

Ik heb haar over weten te halen, en we gaan vanavond naar de DA.

Het wisselen van voer zou volgens de dierenwinkel geen probleem kunnen worden,omdat hetvoer wat ze kreeg, in het gemengde voer verwerkt zat.

Nu heb ik har binnen zitten, ze is onder een lage stoel plat op de grond gaan liggen, en veroert zicht niet :(

Ik hoop dat het niks ergs is, ik kan niet zonder haar :(

aangepast door snuitje_pluisje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet vooral NIET luisteren naar wat een dierenwinkel zegt. Die doen alles alleen voor het geld. Ze verkopen vaak hele slechte dingen en geven verkeerd advies. Bijvoorbeeld:

- 'een konijn kan makkelijk alleen leven' (niet waar)

- 'een konijn en een cavia kunnen goed samen (niet waar)

- gemend voer is goed (niet waar)

- de konijntjes die ze verkopen komen van broodfokkers en zijn rasloos en alleen gefokt voor het geld, ze wordne veel te vroeg bij de moeder weggehaald.

'een knaagsteen en liksteen zijn echt nodig' (niet waar, ze worden er eg ziek van)

Zo even wat voorbeelden waarom niet niet naar de mensen uit de dierenwinkel moet luisteren. Het gaat om de verkoop, niet om de gezondheid van jou konijn.

Goed dat jullie toch naar de dierenarts gaan. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer bevat dingen die niet goed zijn voor een nijn, maar die er zo gezellig uit zien voor het baasje. Ik zou gewoon je oude biks weer geven, als het goed is, zitten alle vitamines die je nijn nodig heeft daar gewoon in, ook al zie je ze niet.

Wel heel fijn dat je naar de DA mag! Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar over weten te halen, en we gaan vanavond naar de DA.

Het wisselen van voer zou volgens de dierenwinkel geen probleem kunnen worden,omdat hetvoer wat ze kreeg, in het gemengde voer verwerkt zat.

Nu heb ik har binnen zitten, ze is onder een lage stoel plat op de grond gaan liggen, en veroert zicht niet :(

Ik hoop dat het niks ergs is, ik kan niet zonder haar :(

goed dat je haar hebt weten over te halen.

ik wil wel even zeggen dat dierenwinkels weinig tot geen verstand van konijnen hebben.

en het klopt ook niet dat het voer dat ze al kreeg ook in gemengt zit want meestal is het ook een ander merk biks die er in zit en dan al die extra dingen die ze niet kent daar moet haar lichaam aan wennen.

je kunt ook niet zomaar van merk veranderen dat doe je ook geleidelijk aan omdat de samenstelling meestal niet het zelfde is dan het voer dat je al geeft je moet het het zelfde zien als dat je groente langzaam opbouwt zo doe je dat ook met overgaan op ander voer.

maar het beste voer is toch echt de biks en niet het gemengde voer.

hoe was het bij de dierenarts?

hoe is het met je konijntje?

groetjes tamara.

aangepast door tamara29
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .