Ga naar inhoud

Snuffel misschien gas?


meroke

Aanbevolen berichten

Vannacht rond 2u trof ik snuffel aan in een hoekje van haar hok, héél erg stil, ze kwam niet dichterbij, wat ze normaal altijd doet. Ik dacht dat ze wat sliep het was inmiddels al laat...

Deze morgen zat ze nog steeds op datzelfde plekje.

Toen ik eten bracht, zowel groen als SS, wou ze niets eten.

Ik heb haar naar binnen gehaald zodat ik kon zien of ze keutelt.

Ze was echt zichzelf niet, normaal kan je ze niet oppakken en nu bleef ze met gemak een half uur of meer op je schoot zitten.

Al de hele middag ben ik met haar bezig: buikmassages, spuitjes met water, eten aanbieden, ze warm houden, ...

Ik heb haar ook metacam gegeven omdat dat het enige is wat ik in huis heb.

Nu, zoveel uren later drinkt ze uit zichzelf, ze heeft al een héééél klein stukje witlof gegeten en een klein stukje wortel.

Maar de keutels blijven weg. Ze ziet er wel een stuk levendiger uit.

Is het normaal dat het keutelen nog steeds weg blijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou naar de dierenarts gaan. Als de darmen stil liggen, dan heb je behalve pijnstilling en massage ook metocloral en/of Cisaral nodig. Helemaal gezien ze nog niet keutelt, is het noodzakelijk om de dierenarts na te laten kijken of de darmen nog activiteit vertonen.

Dat ze nu levendiger is en een klein beetje gegeten heeft, kan komen doordat ze pijnstilling gehad heeft. Dit hoeft dus niet te zeggen dat het daadwerkelijk beter gaat: de pijnstilling kan een vertekend beeld geven.

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffel is daar gebleven.

Tot mijn verbazing was ze daar vrij actief en begon ze direct in de praktijk rond te lopen.

Haar tanden zagen er op het eerste zicht ok uit, haar maag was opgezet.

Ze ging ze even observeren en de nodige medicatie toedienen. Als ze het nodig vond zou ze ook foto's maken.

Vanavond meer nieuws, misschien mag ik er om, zoniet dan wellicht morgenavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .