Ga naar inhoud

eten na castratie


jente

Aanbevolen berichten

beste nijnenfans,

sinds vorige week weet ik dat 1 van mn nijnen een rammetje is(en het voedstertje dus kleintjes krijgt....gebeurde zaterdag op zondag:baby: x5), ik heb mn ram vrijdag meteen laten helpen om meer voortplanting te voorkomen. gelukkig at ie vrijwel meteen weer en was al na een uur of 4 weer levendig als altijd. maar nou merk ik dat ie ondanks dat ie genoeg eet, hij een stuk minder happig op eten is geworden (met als grootste nadeel dat ie er niet meer mee te lokken is hihi), nogmaals hij eete wel genoeg voor zn formaat, maar ik vraag me af of deze (karakter)verandering met de castratie te maken kan hebben...?

groet jente:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Mijn konijn had ook zoiets na zijn castratie ruim 2 weken geleden. Zijn keuteltjes waren na de operatie echt te klein en niet mooi bruin zoals ze horen te zijn. Ook zijn eetlust was ook niet meer als voorheen. Hij lustte de biks niet meer graag en at voornamelijk hooi. Ik heb hem lekker veel hooi en groen laten eten (geen fruit) en een dag of 5 probiotica gegeven. Verder maar gewoon aangezien en pas nu is het weer goed. Hij smult weer van de biks en de keutels zijn mooi :beer:

Ik denk dat de darmen een tik krijgen van een operatie en dat het even duurt voor dat zich weer heeft hersteld. De stres en de narcose die bij castratie komen kijken zijn niet echt gezond natuurlijk. Je raakt er niet voor niets bewusteloos van..

Groetjes,

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik denk dat de darmen een tik krijgen van een operatie en dat het even duurt voor dat zich weer heeft hersteld."

Uhu, dat weet ik wel zeker ... ahum ahum ... ik ga mr niet in op de details ivm mijn "keutels", mr is bij de mens dus ook zo. Dus kan je er idd van uit gaan dat hij er een paar dagen wat last van heeft. Ik ben nu dagen 5 na narcose en mijn darmen zijn nog steeds niet 100 %.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik denk dat de darmen een tik krijgen van een operatie en dat het even duurt voor dat zich weer heeft hersteld."

Uhu, dat weet ik wel zeker ... ahum ahum ... ik ga mr niet in op de details ivm mijn "keutels", mr is bij de mens dus ook zo. Dus kan je er idd van uit gaan dat hij er een paar dagen wat last van heeft. Ik ben nu dagen 5 na narcose en mijn darmen zijn nog steeds niet 100 %.

Hihi dan moet jij ook maar een hapje probiotica? :lol:

Vergeet ook de stres niet, die is bij jou natuurlijk al aanwezig want onder het mes gaan...Brrr! Maar een konijn is nog gevoeliger daarvoor omdat het prooidier is èn omdat je het hen niet zo kan uitleggen als je dat naar een mens wel kan.

Ik hoop dat je snel helemaal beter bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .