Spring naar bijdragen
sharon(L)rabbits

Rat niest

Recommended Posts

Hallo,

de rat (van men zus) niest heel vaak en was daarom 2,5 week geleden ook naar de dierenarts gegaan en heeft ze medicijnen gekregen voor 2 weken. Maar het is nu dus 2,5 week later en hij niest nog steeds. De bodembedekking zijn van die houtsnippers, dat was goed volgens de dierenarts. Weten jullie wat we het beste kunnen doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn ratjes hebben het zelfde maar het is niet goed om steeds naar de dierenarts te gaan voor steeds antibiotika za kan ze bisolvon (hoestdrank voor mensen geven) voor je doserig stuur je maar een Pb als je dat wilt weten:P

zelf gebruik ik dit ook en in 1 weer niezen ze bijna niet meer!!

en andere oorzaak van niezen kan stress zijn bijvoorbeeld dat er andere dieren rand het hok lopen en of dat ze in de tocht staan.

ik weet niet of h of zij zich krabt? daar kan ze ook stress van krijgen en dus weer van niezen mocht dat dat geval zijn kan ze bij de dw een spray kopen en dat op haar handen spuiten 2 spraytjes en dan de rat insmeren terwijl hij eet want eer hij klaar is met eten is het niet meer schadelijk mocht hij zich gaan wassen!

Ook kun je hem/haar luchtwegen thee van kruidvad eigen merk geven en dat is nog gezond ook!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okee heel erg bedankt!

ik zeg het wel tegen men zus en dan haalt ze wel wat!

maar welke soort thee van kruidvat merk? of is er maar 1 soort?

hij krabt zichzelf niet en staan ook niet in de tocht.

er lopen verder ook geen andere dieren rond het hok, alleen de rat waarmee hij samen in de kooi zit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

:)

okee:P

de dosering van bisolvon is 4 ml op 98 ml water:P dat is voor bisolvon voor volwassenen dan heb je ook nog voor kinderen enzo maar daar weet ik de dosering niet van uit mijn hoofd:P

t helpt egt ik heb het in een week 2 keergegeven gwn in het flesje een dag laten staan hit vonden ze het zelfs lekker toen ben ik een week op vakantie gegaan en daarna was het zo goed als over en als ze dan weer beginnen weer opnieuw geven:P

oja het is niet erg als de andere rat het ook drinkt niezen is zeer besmettelijk dus waarschijnlijk heeft die het virus ook al binnen...

nou als het niet helpt of een beedje beter wordt dan wel naar de dierenarts!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-8-2010 at 21:14 zei SanneLOVEmijnnijntjes:

:)

okee:P

de dosering van bisolvon is 4 ml op 98 ml water:P dat is voor bisolvon voor volwassenen dan heb je ook nog voor kinderen enzo maar daar weet ik de dosering niet van uit mijn hoofd:P

t helpt egt ik heb het in een week 2 keergegeven gwn in het flesje een dag laten staan hit vonden ze het zelfs lekker toen ben ik een week op vakantie gegaan en daarna was het zo goed als over en als ze dan weer beginnen weer opnieuw geven:P

oja het is niet erg als de andere rat het ook drinkt niezen is zeer besmettelijk dus waarschijnlijk heeft die het virus ook al binnen...

nou als het niet helpt of een beedje beter wordt dan wel naar de dierenarts!

kan je dit ook gebruiken voor ratjes van 7 weken oud? mijn ratjes niezen namelijk ook veel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .