Ga naar inhoud

Bugs operatie middenoorontsteking WP


Bunny06

Aanbevolen berichten

  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou gelukkig heb je een besluit kunnen nemen. Ik zal heel erg gaan duimen voor Bugs (en voor jou). Weet je zeker dat je hem zo snel weer op wil halen? Als er dan complicaties zijn of controles dan moet je weer op en neer. Of kun je dan wel terecht bij die zwangere KKDA bij jou in de buurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga heel erg voor jullie duimen dinsdag. Hopelijk heeft het effect en houdt de ellende een keertje op voor jullie.

Aan jouw zorg zal het in ieder geval niet liggen. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ook dinsdag duimen voor Bugs!

Ik hoop echt dat dit voorlopig de laatste operatie is zodat het ventje lekker kan opknappen en beter worden.....

Ik vind het wel een fijn idee dat hij daar dan ook een paar daagjes kan blijven en dan kan aansterken voor de terugreis.

Heel veel succes dinsdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. het gaat niet echt lukken..

Er gaat van alles door mijn hoofd heen..

Wat als...?

Wat als ik te laat kom?

Wat als Bugs onderweg een stress/hartaanval krijgt?

Wat als ik iets vergeet?

Wat als hij niet door de narcose komt?

Wat als het uiteindelijk allemaal erger blijkt te zijn dan tot nu toe gedacht werd?

Wat als het wel goed gaat maar er komt een ontsteking?

Wat als hij goed hersteld maar weer last krijgt van een middenoorontsteking?

Wat als.. ?

Ben weer dom geweest om te gluren bij de opvangcentra's op internet voor een vriendinnetje..

Dit is gewoon een beslissende operatie..

Gewoon om gek van te worden.. Laat staan dat als ik bij WP ben en hem daar achter moet laten..

Ik hoop zo dat alles vlekkeloos gaat en dat Bugs er goed doorheen komt en mij niet als een kwaadaardig persoon gaat zien..:arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet alles, a-l-l-e-s voor Bugs.. ik weet dat je je te veel vragen stelt, zou ik ook zeker doen. En we kunnen je niet 100% geruststellen hier. Het enige dat we wel kunnen doen is zeggen dat wat er ook gebeurt, het niet aan jou heeft gelegen. Je hebt alles voor hem over, reist letterlijk stad en land af om een oplossing te zoeken.. je hebt nu dit pad ingeslagen, en meer kan je niet doen. Valt het mee, is alles goed. Valt het tegen, wees dan trots dat je weer een stap verder bent in het onderzoeken wat er nu precies aan de hand is met Bugs!

En met wat als-jes maak je jezelf helemaal gek. En het is al een gekke situatie genoeg, vind je niet? Wat er ook gebeurt, helaas kan je er toch niets aan veranderen. Alleen jezelf meer opfokken, en dat heeft Bugs nu net niet nodig, toch? :)

Succes, nogmaals. Big hug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoorden op jouw vragen in ROOD

er gaat van alles door mijn hoofd heen..

Wat als...?

Wat als ik te laat kom?

Dan bel je op dat je in de file staat en dan wachten ze wel hoor (of je gaat een uur eerder weg)

wat als bugs onderweg een stress/hartaanval krijgt?

Dan is voor bugs alle ellende voorgoed voorbij. Voor jou is het dan heel verdrietig maar er zal toch een moment komen dat bugs je gaat verlaten. Als dat dit moment blijkt te zijn dan heet dat zo moeten zijn. Maar misschien krijgt hij dat wel gewoon niet. Je hebt er in ieder geval geen controle over, dus je schiet er ook niks mee op om hier te veel over na te denken

wat als ik iets vergeet?

Dan ga je het halen, of je koopt het nieuw in Utrecht of je stuurt het via de post op. Maar als je net zo'n neuroot bent als ik, ben je allang een lijstje begonnen ;)

wat als hij niet door de narcose komt?

Zelfde antwoord als boven

wat als het uiteindelijk allemaal erger blijkt te zijn dan tot nu toe gedacht werd?

Dan kun je alsnog het besluit nemen bugs te laten inslapen. Maar misschien is het wel niet erger.

Wat als het wel goed gaat maar er komt een ontsteking?

Dan behandel je de ontsteking.

Wat als hij goed hersteld maar weer last krijgt van een middenoorontsteking?

Dan hebben ze de operatie niet goed gedaan toch? Of kan het dan nog wel steeds? Dan kan het in ieder geval niet meer zo dicht gaan zitten en kunnen ze er makkelijker bij om de ontsteking te bestrijden.

Wat als.. ?

..dat weet je pas als het zo ver is.. Dus je maakt jezelf alleen maar gek door daar teveel over na te denken.

Ben weer dom geweest om te gluren bij de opvangcentra's op internet voor een vriendinnetje..

Dit is gewoon een beslissende operatie..

Gewoon om gek van te worden.. Laat staan dat als ik bij wp ben en hem daar achter moet laten..

Ik hoop zo dat alles vlekkeloos gaat en dat bugs er goed doorheen komt en mij niet als een kwaadaardig persoon gaat zien..:arf:

Jouw als kwaadaardig gaan zien gebeurt zeker niet! Mijn vorige konijn heet ook de nodige ingrepen, opnames en operaties gehad en die is er helemaal niet minder om van mij gaan houden of mij anders gaan behandelen, dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn

heb je wel eens eerder een konijn verloren? Ik herken die angst voor de pijn en het verdriet van je maatje verliezen. Ik heb vorig jaar na de kerst mijn konijn laten inslapen omdat ik het voor de kerst te snel vond. Ik wilde haar nog een kans geven. Maar daardoor heb ik nog 5 dagen bij haar gezeten en gezien dat ze niet vooruit ging. Dus ik zag het onvermijdelijke al aankomen. En ik kan mezelf ook gek maken met dat 'als'-denken.

Dus mijn advies is om heel erg in het hier en nu te blijven. Als je bugs aait denk dan niet 'dit is misschien een van de laatste keren dat ik hem aai', maar concentreer je gewoon op het aaien en hoe fijn dat voor hem en jou is. Denk alleen: 'ik aai je nu en wat er dinsdag gebeurt dat zien we dan wel'

Want als het dinsdag fout gaat dan is er helemaal niets wat je nu vast zou kunnen doen of denken om het dan minder pijnlijk te maken. Sterker nog, mijn ervaring is dat van te voren nadenken over het verliezen van je maatje vaak veel heviger is dan wanneer het echt gebeurt. Dan ben je vaak veel minder emotioneel dan je verwacht had. Dat is een soort zelfbeschermingsmechanisme van je lichaam. Het zorgt dat niet alle pijn tegelijk komt, maar dat het in stukjes komt zodat je tussendoor ook nog kunt functioneren. Dus ik was verbaasd over hoe goed ik er de eerste paar weken mee om kon gaan. Pas daarna kwam het verdriet wat meer los, maar omdat het besef al had kunnen slijten was dat ook minder heftig dan wanneer ik er van te voren over na dacht.

Dus als dat inderdaad je angst is, bedenk je dan dat je niet van tevoren kan weten hoe je je gaat voelen en dat het altijd anders gaat dan je denkt.

En dat je nog geen idee hebt hoe dit af gaat lopen. Dus gaat het mis, dan is dat zo en dan is dat moment vroeg genoeg om daar op te reageren. Maar misschien gaat het wel niet mis! Bugs heeft nog een kans omdat jij hem die wilt geven.

Probeer je daar op te concentreren. En ALS er een moment komt waarop het beter is voor Bugs om in te slapen dan voel je dat vanzelf. Maar dat hoeft nog niet volgende week te zijn!

En ga bugs morgen nog lekker knuffelen en verwennen, maar niet omdat het misschien... maar gewoon omdat het fijn is zodat jullie er ook echt allebei van kunnen genieten.

Maar heb je meer gedachten die je gek maken, dan schrijf ze vooral hier van je af hoor! Dan verzin ik wel weer antwoorden waarmee je misschien jezelf weer rustig krijgt als je er weer over piekert.

Veel sterkte en een rustige nacht gewenst voor jullie allebei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Bianca..

Ik weet zeker hoe het voelt om een maatje kwijt te raken..

In maart is onze hond van 17 en die ik ook al 17 jaar lang ken (waar ik mee opgegroeid ben) overleden..

Aan ouderdom uiteraard maar de manier waarop is zo aangrijpend..

Het weekend ervoor kreeg ze voor het eerst in haar leven een epileptische aanval maar hier kwam ze weer goed uit en net op het moment dat ze er helemaal overheen kwam, kwam de volgende aanval (een paar dagen later).

Hier bleef ze helaas in hangen en we moesten met spoed naar de da.. En dan kom je gelijk voor de enige optie om haar te laten inslapen want al met al bleef ze wel 50 min! doorgaan en als ze bij zou komen, dan zou haar lichaam hier niet meer bovenop komen.

Ze was een hele sterke hond en we hadden jaren eerder al gedacht dat ze zou overlijden omdat ze constant wel iets kreeg, een beroerte e.d. maar ze kwam er altijd weer helemaal bovenop..

Helaas dit keer niet maar je weet inderdaad gewoon dat er een keer een moment gaat komen dat je afscheid moet gaan nemen.

Ik ga zo Bugs spoelen en dan omkleden en dan wil ik om 8 uur vertrekken.

Dan heb ik nog 50min. speling en de tijd om tussendoor even te pauzeren met Bugs.

En ik maak inderdaad net als jij nog even een lijstje van wat ik moet doen maar goed, vergeten kun je altijd nog doen :P

In het WP halen ze in ieder geval zijn oor er niet af.. Zei Evert-Jan nog via de mail gister maar misschien zit hij wel helemaal dicht waardoor hij er alsnog af moet maar dat moeten ze vandaag maar bekijken.. Ik vertrouw erop dat hij daar in goede handen is en dat ze weten wat ze doen.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal :)

Ben misschien wel 10x langs het praktijk gereden omdat het gewoon niet opviel..

Elke keer als ik in Utrecht kom (nu nog maar 2 keer gebeurt) verdwaal ik, met tom tom.. Jaja..

Ik kan niet goed inschatten als er op dat ding staat van na 100m afslaan, of dat de eerste afslag is of de 2e want dat ding past zich niet snel aan..

Maar goed..

Ik heb het gevonden en het is een stuk kleiner als dat ik verwachte..

Het is een klein maar fijn praktijkje.

Evert-Jan is een aardige man en ziet er een stuk jonger uit als op de foto van de site ;)

Hij heeft nog met een camera in Bugs zijn oor gekeken maar die zit nog steeds vol oorsmeer na al het spoelen..

Maar goed, het zat bijna helemaal dicht dus het is ook erg moeilijk om het eruit te spoelen met alleen water.

Hij gaat een opening maken aan de zijkant van zijn gezicht, de kortste weg naar zijn middenoor..

Ik mocht nog even zien waar Bugs kwam te zitten en heb hem nog even een knuffel gegeven..

Evert-Jan zal wel denken :P Hij zei dat ik een vakantiepakket had meegenomen voor Bugs..

Tja, beter teveel dan te weinig dacht ik..

Volgens mij heb ik iets van 4 a 5 stronken witlof meegenomen voor het geval hij daar langer moet blijven.

Mijn eigen hooi. Zijn eten. Zijn knuffel. Snuggle safe maar dat hoefde niet :P

Voor de rest had ik mijn eigen camera mee om te kijken of zij misschien foto's wilden maken maar Evert-Jan zei dat ze daar wel genoeg camera's hadden liggen.. En hij wou wel wat foto's maken en opsturen :)

Vanavond word ik gebeld over hoe het is gegaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .