Ga naar inhoud

Zwarte harige rups !


Joiice&Charliie

Aanbevolen berichten

Hallo!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog een keertje online kwam. Maar hier ben ik weer, en ik heb alweer een vraag.

Vanmorgen ging ik zoals altijd de konijntjes gaan voeren en het poep-bakje verversen.

Toen ik in het apart deel van het nachthok ging kijken, waar het bakje staat, zag ik dat er niets in lag! En dat er heel wat keutels in de ren eronder lagen, en ik zag ook witte kalkvlekken op het hout, wat dus betekende dat ze er niet in hadden geplast. Dit was totaal niet van hun gewoonte!

En toen ik in het poep-bakje ging kijken, zag ik al snel de oorzak;

Er zat een grote (4-5 cm) zwarte rups in het hok, het was zo een waar een dikke bos zwart haar op stond en in het midden op haar rug een rode streep.

Ik heb wel een foto genomen, maar ik vind momenteel het kabeltje van m'n fototoestel niet. Dit is de beste foto die ik kan vinden op het internet. alleen is de rups helemaal zwart, en een heel klein, fijn rood lijntje van kop tot staart.

woolly-bear-caterpillar1.jpg

Hoogstwaarscheinlijk was dat de reden dat het toiletbakje niet gebruikt werd. Maar wat moet ik nu doen? Ik heb de rups zo snel mogelijk op de komposthoop gegooid. Was als ze de konijnen geprikt heeft ofzo?

Ooja, ik kan niets opmerkelijks aan hun gedrag ondervinden, alles lijkt normaal. Ze lijken nergens pijn of jeuk te hebben. Ik heb hun vacht gecontroleerd, maar bij Charlie ging dat vrij moeilijk aangezien ze een donkere vacht heeft. Toch kon ik bij beide niets opmerkelijks van bultjes of iritaties ofzo vinden

Wat is jullie advies?

Bedankt!

aangepast door Joiice&Charliie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste rupsen zijn ongevaarlijk, anderen veroorzaken hoofdzakelijk jeuk.

Dus zolang de konijnen geen symptomen vertonen zal er niets gebeurt zijn en zit er nog genoeg natuurlijk gedrag in ze om te weten bij welke diertjes ze het beste uit de buurt kunnen blijven.

No worries dus voor nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .