Ga naar inhoud

Conditie richel van een konijn


Aanbevolen berichten

  • Reacties 175
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wat ik wel heel vaag vind is dat meneer Sraar Geplaar hier achter op een kleine richel heeft. bijna niet te zien doordat hij daar een vlek heeft en in de rui zit. Heb nu al een hele bende foto's gemaakt maar ik krijg het er niet duidelijk op.

Als dit een conditie richel is, is hij het laatste konijn hier in huis waar ik het bij zou verwachten .Hij is de hele tijd grumpy en schrikt en is bang voor alles wat nieuw is.

SJiek is hij toch ergens blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij Meneer nog maar 1 keer iets gezien dat op een richel leek en toen heb ik hem de dag daarna kunnen laten helpen aan zijn kiezen, omdat er een haak in zijn tong zat. Kan me niet voorstellen dat hij toen lekker in zijn vel zat.

Hoewel, Meneer is natuurlijk altijd al een aparte geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat een richel iets zei over de algehele (lichamelijke) conditie van het konijn.. Snuf leek ook een richel te hebben later in de eerste week dat ze hier was. Maar ik dacht, dat kan nooit, met haar overgewicht en haar conditie.. Ze was na een kwartiertje rustig rondhupsen al echt bek af.. Maar dat kan dus wel?

Nou ja, als het er om gaat dat een richel een teken is dat het konijn zich goed voelt, "gelukkig" is, zou het juist wel kunnen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. dan zou het niets over conditie zeggen maar over geluk? In dat geval klopt Sraar niet. Die is heel zichtbaar niet op zijn gemak maar hij is wel in heel goede conditie.

Hij is wel meer op zijn gemak da neen paar weken terug.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Dolly wij kunnen het konijn wel op zijn juiste gewicht willen hebben zitten....

Maar het konijn bepaald zelf waneer ie helemaal lekker in zijn vel zit natuurlijk.

Daar komen meerdere factoren bij een, dan kun je dat voor elkaar krijgen.

Maar het konijn zelf bepaald dat dat is ergens heel leuk om te zien natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het geluk zou zijn dan is Meneer een hele rare, hoe gelukkig kan je zijn met een haak in je tong en darmen die bijna niet werken?

Dat zijn de bikkeltjes met voldoende levens lust en vermoedelijk de liefde van jouw in je verzorging naar je dier toe....

Zulke ken ik ook dat je denkt jemig kan ie nog eten ect...zonder iets te laten merken.

Elk konijn kan een conditie richel krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn de bikkeltjes met voldoende levens lust en vermoedelijk de liefde van jouw in je verzorging naar je dier toe....

Zulke ken ik ook dat je denkt jemig kan ie nog eten ect...zonder iets te laten merken.

Elk konijn kan een conditie richel krijgen.

Dat het een bikkel is daar was ik inderdaad wel achter ja, blijf het alleen raar vinden dat ik het alleen heb meegemaakt toen hij ziek was.

Als elk konijn dat kan krijgen, hoe moet ik me dat dan voorstellen met mijn langharige konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, wat wil je nu zeggen Cindy? Dat het wél met algehele conditie te maken heeft? Heeft het nu te maken met je LICHAMELIJK goed voelen, of je GEESTELIJK goed voelen.. Is het psygisch of fysiek? Is het een combinatie? Weten we überhaupt wel wat het is?

we weten nog niet wat het is. Alleen dat het waarschijnlijk wel in verband staat met de algemene conditie van een konijn. Maar hoe of wat weten we niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dus wil zeggen dat er verschillende factoren er toe leiden....

conditie, omgeving, voer, lichamelijk gezond, Geestelijk ben ik nog niet van overtuigd hihi...Maar het konijn voeld zich lekker in zijn omgeving.En laat dit allemaal zien door de richel te tonen.Jij als baasje weet dan, ik doe het goed mijn konijn zit lekker in zijn vel.

Bij een langharig konijn kun je het niet zien vermoed ik zo....

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hoeft het ook niet de opperste gelukstemming te zijn die het geeft. Maar na een lange winterdepressie het eerste zonnenstraaltje zien veroorzaakt misschien eerder een richel dan een hele zomer lang zon, als jullie begrijpen waar ik heen wil.

Een state of minde ten opzichte van een bepaalde gemoedstoestand.

Iets simpels zoals blij zijn met een tunnel die nieuw en interessant is of extra aandacht als je je eigenlijk rot voelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik kan me bij Snuf wel indenken dat ze goed in haar vel zat, geestelijk gezien, opeens veel meer ruimte en aandacht, maar dat zij lichamelijk gezien goed in haar vel zat.. D'r achterpoten stonden een km uit elkaar en ze was binnen de korste keren uitgeput?

En bij Sraar is het idd weer lastig voor te stellen dat het iets geestelijks is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hoeft het ook niet de opperste gelukstemming te zijn die het geeft. Maar na een lange winterdepressie het eerste zonnenstraaltje zien veroorzaakt misschien eerder een richel dan een hele zomer lang zon, als jullie begrijpen waar ik heen wil.

Een state of minde ten opzichte van een bepaalde gemoedstoestand.

Iets simpels zoals blij zijn met een tunnel die nieuw en interessant is of extra aandacht als je je eigenlijk rot voelt...

Ja, maar dan is het dus niks lichamelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand weet wat het uberhaupt is dus alles is een aanname. Het is alleen zeer waarschijnlijk dat het met de algemene conditie te maken heeft.

Het ene konijn zal het nooit krijgen terwijl in blakende gezondheid is en zich te pleuris binkied in de ren en de ander krijgt hem terwijl hij geestelijk een wrak is geteisterd door innerlijke demonen maar dat ene straaltje zonlicht wat op hem schijnt is voor hem genoeg reden.

Misschien is het zelfs wel zo dat konijnen die van heel diep komen en zicht echt heel beroerd hebben gevoeld het sneller krijgen omdat ze pas beseffen hoe goed ze het hebben gekregen.

Maar ook daarvan ken ik weer genoeg exemplaren die van heel diep kwamen en het nooit hadden.

Het is niet zwart of wit maar een groot grijs gebied. Waarin we allemaal wat kunnen gissen over wat het is en hoe het veroorzaakt. word.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .