Ga naar inhoud

Conditie richel van een konijn


Aanbevolen berichten

Hier bij enkele foto's van de conditie richel van konijnen.

Ik heb er per toeval ? heel veel op mijn stal zitten op dit moment.

Ik weet niet of het aan mijn voer ligt of dat het met het weer te maken heeft.

Het betekent op zich dat een konijn in zijn geheel lekker in zijn lijf is.

Dat het nu hier extreme vormen aan neemt zie ik enkel als compliment.

Foto-Z7WGZAUY.jpg

Foto-G6X6XXD6.jpg

Foto-N4CUSVLH.jpg

Zelfs voedsters met jongen tonen het.

Foto-SE76A6D4.jpg

BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 175
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nou dat hebben ze niet:p max zeer plaatselijk de laatste tijd:p 1 pluk zil niet plat blijven liggen haha.

Maar als dit een teken is dat ze lekker in hun vel zitten zou dat betekeken dat er niet veel konijnen lekker in hun vel zitten? aangezien je dit niet veel ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een konijn lekker in zijn vel te krijgen zijn meerdere factoren nodig...

Zoals jullie zelf ook ondervinden met het juiste voer, de hoeveelheid, waarschijnlijk speelt het weer hier ook een rol in.

Als alle factoren goed zijn geeft het konijn jouw antwoord door de richel te tonen.

Dit is ook niet een dag dit kan wel een maand lang zijn of langer.

Aangezien hier elk konijn zijn eigen hoeveelheid voer krijgt en per konijn is afgestemt.

Ik voel dit onder andere aan het konijn zelf wat ie nodig heeft.Op op een goede conditie te komen/zijn en blijven.

Het is voor mij extra byzonder omdat de voedsters met jongen dit tonen, die gebruiken veel energie om de jongen te voeden.

Dus hun op een juiste conditie te houden is heel lastig.

Ze kunnen te dik worden of te dun door dat ze niet meer eten of juist wel.

Er is overigens erg weinig over bekend, of staat beschreven vandaar mijn toppic hier over .

Om dit aan jullie te laten zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben dit allebei, vooral Sissi, die heeft het echt al sinds dat ze een week of 16 is en heeft het constant, behalve tijdens de rui. Stoffel heeft het regelmatig, maar iets minder vaak dan Sissi. ook hier hoor ik heel veel dat mensen denken dat ze te mager zijn, dat het de ruggegraat is. Maar zodra je er over heen aait merk je dat het de vacht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohhh dat komt denk ik ook door de houding van het konijn op de foto bianca.

Het recept voor de richel is: konijnen altijd los laten lopen, iedere dag witlof, andijvie, hooi, gras, onkruid, basilicum, salie, HF supertrio en af en toe een van de tuintafel gestolen soepstengel :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hier wisselt het bij de konijnen of ze een richel hebben of niet. ik merk wel dat als ze ergens heel blij mee zijn die richel er sneller komt. Ties heeft na de Ikea kindertunnel een maand met zo'n richel rond gehupst. Inmiddels is datding natuurlijk alweer saai. Verder besteed ik er geen aandacht aan. Er is nog zoveel over onbekend dat het met name aannames en waarschijnlijkheden zijn.

Daarom wel een erg intressant topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was erg moeilijk om zo boven de kooi te kunnen blijven hangen, maar het is me uiteindelijk gelukt. Moet ik haar nu ook weer afdrogen of gewoon laten opdrogen? Nu maar hopen dat het helpt.

... :whistle2:

:lol:

Weet je dit doet mij denken aan een toppic....dat ik vertelde dat het oog prut bij een jong konijn op eiwit lijkt.....Vervolgens gaat het baasje ja echt waar met eiwit het oogje schoonmaken.....:rofl: De bedoeling was afgekoeld gekookt water :mdr:

Maar goed ze droogd van zelf hoor :whistle2:

Het doel van dit toppic daar er zoweinig over bekend is....

Je konijn krijgt een conditie richel als hij/zij helemaal happy in zijn vel is kwa lichaam.

Je konijn kan nog wel wat dun of te dik zijn dit heeft er niks mee te maken.

Dit laat een konijn gewoon zien, dat is het mooie er van.

Geeft jouw wel een teken dat het helemaal happy is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .