Ga naar inhoud

bevalling al meer dan 24 uur bezig, hoelang kan het nog duren tot het grote moment??

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

Ik heb een vraagje, mijn konijn Iris is nu al meer dan 24 uur aan het bevallen, vanmorgen zijn we dan toch bij de dierenarts geweest en daar heeft ze een magnesium/kalkspuitje gehad ter ondersteuning. Vorige week heeft ze een echo gehad, ik wilde zeker weten of ik nu gek was, of zij misschien schijnzwanger, maar toch echt 2 kleintjes te zien :) (wel echt super cool en mooi om te zien) Als ik het dan zo uitreken, net na de castratie van Sansa gebeurd (binnen die 2 weken :s)

Ze eet en drinkt nog steeds goed, ook speelt ze zo nu en dan weer even in haar speelhoekje, dan komt ze weer even knuffelen, maar soms ligt ze en dan gaat haar straartje omhoog en perst ze en heeft ze duidelijk pijn, je hoort haar dan beetje kreunen.

Sansa is in een andere kamer, dit om het voor haar zo rustig mogelijk te laten verlopen. Uitgerekend vandaag is buurtfeest voor de deur, met hele harde muziek, ben bang dat dat nu een stressfactor is voor haar of zou ze dat niet merken?

Mijn vraag is eigelijk vooral hoelang zou het kunnen duren voordat het nestje er is, nesje is klaar, haren liggen er ook al in! De dierenarts had het ook nog over een spuit die we later vanavond nog zouden kunnen proberen, al was hij daar geen voorstander van, spuit om de baarmoederwand samen te laten trekken en zo de weeën op te roepen. Is dit erg gevaarlijk/risicovol?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als zij duidelijk aan het persen is heeft ze weeen en trekt de baasrmoeder dus ook samen. die spuit s dus overbodig. hoe oud is je voedster? ik heb absoluut geen ervaring met bevallende voedsters en weet er ook weinig van, maar vind dit klinken alsof de baby's er niet uit kunnen. ik zou dus zeker terug gaan naar de DA maar dan niet voor de weeen opwekker, maar voor een keizersnede ofzo.

maar nogmaals, ik heb geen ervaring met bevallende voedsters, anders even een van de fokkers hier vragen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo lieve mensen,

Ik heb een vraagje, mijn konijn Iris is nu al meer dan 24 uur aan het bevallen, vanmorgen zijn we dan toch bij de dierenarts geweest en daar heeft ze een magnesium/kalkspuitje gehad ter ondersteuning. Vorige week heeft ze een echo gehad, ik wilde zeker weten of ik nu gek was, of zij misschien schijnzwanger, maar toch echt 2 kleintjes te zien :) (wel echt super cool en mooi om te zien) Als ik het dan zo uitreken, net na de castratie van Sansa gebeurd (binnen die 2 weken :s)

Ze eet en drinkt nog steeds goed, ook speelt ze zo nu en dan weer even in haar speelhoekje, dan komt ze weer even knuffelen, maar soms ligt ze en dan gaat haar straartje omhoog en perst ze en heeft ze duidelijk pijn, je hoort haar dan beetje kreunen.

Sansa is in een andere kamer, dit om het voor haar zo rustig mogelijk te laten verlopen. Uitgerekend vandaag is buurtfeest voor de deur, met hele harde muziek, ben bang dat dat nu een stressfactor is voor haar of zou ze dat niet merken?

Mijn vraag is eigelijk vooral hoelang zou het kunnen duren voordat het nestje er is, nesje is klaar, haren liggen er ook al in! De dierenarts had het ook nog over een spuit die we later vanavond nog zouden kunnen proberen, al was hij daar geen voorstander van, spuit om de baarmoederwand samen te laten trekken en zo de weeën op te roepen. Is dit erg gevaarlijk/risicovol?

dit stukje bedoel ik

Link naar bericht
Delen op andere sites

okee, vandaar dat ik in de eerste post al zei dat ik geen ervaring had:p maar je (cindy) had er verder ook niks bij staan over zittend baren dus dacht dat je er over heen gelezen had.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo lieve mensen,

Sorry ik typte het verkeerd, ze perst ook zittend! Ik heb nu alweer 4 keer de dierenarts gebeld (omdat het weekend is, is er ook maar een dierenarts voor spoedgevallen) en die heeft al gezegt dat ik nu gewoon moet afwachten. Iris is nu dus alweer 32 uur bezig, als de de wee:en heeft gaat ze ook zitten, staartje gaat dan omhoog en het gekreun gaat door merg en been! Ik ben bang echt bang dat ze een keizersnede nodig heeft, maar hij wil nu nog (pas vannacht) een spuit met opwekkende middelen geven, is dit verstandig nu? Morgen 8 uur sta ik als eerste bij mijn eigen dierenarts, als het dan maar niet te laat is daar ben ik nu gewoon bang voor!

Hoop dat jullie op zondagavond nog goede tips hebben!

groetjes janneke

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijst met konijnkundige dierenartsen.

Limburg (NL):

Parkstad dierenzorg

Bautscherweg 56

6418 EM Heerlen

Tel: 045 541 77 11

Dierenartsen Tanja Baten en Wendy Fuchs

Dierenkliniek Roerdalen

Markt 54

6074 BB Melick

0475-600641

Dierenarts M. Smids

Dierenkliniek maaskant

Stationstraat 89

6181 AE Elsloo

(046)4374300

Dierenarts Krista Caers

Dierenarts Esther Verhey

Oranjeplein 14

6224 KD Maastricht

043-3631818

Dierenkliniek Kusters

De Beente 28

6229 AV MAASTRICHT

043-3560555

Diergeneeskundig Centrum Op d'n Diek

Parklaan 28

6131 KH Sittard

tel: 046-4512417

Dierenarts H.P.M. Schoon

Hogeweg 55

6367 BB Voerendaal

045-5751999

Provincie Limburg (BE):

Dierenarts Inge Boere

Maastrichterstraat 46

3740 Bilzen

089 - 50.17.38

Dierenartsenpraktijk St-Katharina

Gouverneur Roppe singel 79

3500 Hasselt

TEL:
+32 (0)11 28 46 00

Dierenartsenpraktijk Hulsterheide

Hulsterweg 49

3980 Tessenderlo
(B)

013/66.56.11

Dierenarts Marlies Van Gestel

Bilzen is op de kaart vrij dichtbij Maastricht.

aangepast door Catelootje!
Link naar bericht
Delen op andere sites

In dit geval heb ik ook aan de hand gehad......foto laten maken kijken hoe de jongen liggen en de groote bepalen.

Liggen ze verkeerd of zijn te groot laat een keizersnede uit voeren met verwijdering van de baarmoeder.

Kans dat de jongen al overleden zijn is aanwezig.

Een echo heeft gen nut of je moet zeg maar geld te veel hebben....reden ze moeten er uit dood of levend.

ik zal mijn verhaal even voor je opzoeken van Lientje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo lieve mensen,

Gek ik heb net een heel lang verhaal geschreven, maar zie nu dat dit er niet bij staat :s ik wacht even af misschien dat het er zo nog bij komt te staan, of wellicht heb ik iets verkeerds gedaan (sinds vrijdag eigelijk bijna niet meer geslapen dus dat zou goed kunnen)

Mijn meisje is vannacht alsnog geopereerd door mijn eigen dierenarts :D baby was dood :( met mama gaat het redelijk!

Hoop dat mijn berichtje er zo nog bij komt te staan, anders zal ik zo mijn verhaal opnieuw vertellen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je heb je bericht denk ik per ongeluk als weblog-artikel gepost:

http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/janneke82-8837/2338-bevalling-meer-24-uur-bezig-hoelang-duren-grote-moment.html

Wat goed van je eigen DA dat ze zo snel gehandeld heeft! Gelukkig gaat het met Iris vrij redelijk, gezien de omstandigheden.

aangepast door Laura1984
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo lieve mensen,

Super mega bedankt voor al jullie berichtjes en tips!! Ik ben gister inderdaad alles gaan afbellen en uiteindelijk via, via contact gemaakt met mijn eigen dierenarts (die ik goed ken en vertrouw) ze was op een dansavond, maar binnen 20 min op de praktijk om Iris te helpen (ze nam me gelukkig heel serieus en zei ook dat er direct ingegrepen moest worden en dat de dierenarts waar ik dus gistermorgen geweest was, dat deze ook gelijk iets had moeten doen, keizersnede wilde hij niet uitvoeren, maar hij had me wel in contact met iemand kunnen brengen die dat wel had gedaan! (ik ga nu een aanklacht indienen tegen deze man, hij deed het ook af alsof ik me aanstelde!!!)

Pff ik ben eigelijk geen held met bloed enzo, maar ik ben bij de operatie geweest, knop om, het moest voor mijn meisje!! Ik ging er al vanuit dat de kleintje opgegeven waren! Het was maar een baby, dood, zo groot als een chiwawapup zei de dierenarts! Ik heb een keer een pasgeboren nestje gezien en deze baby was ook ruim 2 keer zo groot als een normale kleine :( Iris had dit nooit zelf kunnen doen! Begin gewoon zo kwaad te worden op deze charlatan (dierenarts kan ik hem niet noemen) hij zei laat de natuur zijn gang maar gaan! Ja dan was Iris nu dood! Hij heeft haar nota bene gezien en ons weer laten gaan, mijn dierenarts hoorde aan de telefoon al dat het mis was, door een paar klachten, bloed vloeien, constant persen en vieze lucht, iets van ontbinding rook ik! Als iemand een lintje verdiend is het mijn dierenarts (morgen ga ik haar verrassen met een grote bos bloemen of iets anders).

Iris is gelijk ook geholpen (gesterillieseerd, nijnen hebben 75 % kans op baarmoederkanker) terug thuis was even erg spannend, meisje koelde enorm af, ben naast haar gaan liggen en heb een dekkentje om ons heen gelegt en ben haar langzaam warm gaan wrijven, toen Sansa bij ons kwam liggen is Iris ook gaan slapen :) het is nog even spannend, eerste 24 uur kan het nog fout gaan, maar daar gaan we maar niet vanuit, ze heeft net pijnstiller gehad en ligt nu weer naast me te soezen :)

groetjes janneke iris en sansa

aangepast door janneke82
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .