Ga naar inhoud

konijn met rode ogen, wel leuk/mooi of niet?

Margot
 Delen

Aanbevolen berichten

ik vind het wel vooroordelend wat je zegt, het gaat toch om het beestje zelf?? maar je moet het natuurlijk zelf weten.

Waarom zou mijn mening een vooroordeel zijn?

Ik vind rode ogen afschuwelijk, ongeacht wat voor karakter het dier mag hebben, dat komt er hier gewoon niet in.

Dat noemen ze persoonlijke smaak en heeft niks met vooroordeel te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarom zou mijn mening een vooroordeel zijn?

Ik vind rode ogen afschuwelijk, ongeacht wat voor karakter het dier mag hebben, dat komt er hier gewoon niet in.

Dat noemen ze persoonlijke smaak en heeft niks met vooroordeel te maken

ben ik wel met je eens. Ik vind bijvoorbeeld sfinx katten, die kale katten, heel erg lelijk, en hoe lief ze ook ongetwijfeld zullen zijn, ik zou er nooit eentje nemen.

zeggen dat een dier lelijk is, vind ik een mening, zeggen dat een dier ALTIJD een slecht karakter heeft, onbetrouwbaar is etc alleen op basis van het uiterlijk, dat vind ik wel een vooroordeel. Maar dat is hier toch niet gaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als veel konijnen met rode ogen die niet door een rasfokker gefokt zijn slechter zien, dan snap ik nu wel beter waarom mijn eerste konijn (DW dwerg-mix met rustekening) altijd gromde en met haar pootjes naar voren 'aanviel' als je iets recht voor haar hield (hand of eten of wat dan ook). Of geldt dat alleen voor albino's met rode ogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind witte konijnen met rode ogen ook niet mooi, maar ik vind blond haar bij mensen ook niet mooi, smaken verschillen.

Ik heb wél een cavia met rode ogen, omdat het nu eenmaal bij de kleursoort hoort (saffraan) en je went er wel aan, al zie ik dus liever donkere kraaloogjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een albino uit de opvang. Denk niet dat ik speciaal op zoek zou gaan naar een albino, maar nu ging het ook om mijn ander konijn Florus. Hij moest uiteindelijk kiezen wie hij leuk vond :mdr: En Lelie (tweede keus, klinkt heel vervelend) was de gelukkige winnaares. Of ze agressiever zijn? weet ik niet.... de koppeling verliep niet vlekkeloos thuis. Pas met 3 weken was er rust in de tent. En ze zijn nu zoooo leuk met elkaar. Maar goed, het dametje had ook een rugzak...

Ze is een lieverd, ook naar mij toe. Ik heb haar nooit zien wiegen met haar hoofd trouwens. Kan dat nog komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gek op rode en blauwe oogjes!:love:

Mijn konijn heeft blauwe oogjes, en 4 van mijn cavia's hebben ook rode oogjes. De andere cavia's hebben donkere oogjes.

Over smaak valt niet te twisten. Zo heb ik 4 skinny cavia's, deze zijn echt mooi van lelijkheid:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou eigenlijk niet van albino's, juist omdat ik de ogen eng vind, maar ik heb er toch eentje. Dat kwam zo: Ik ging naar de opvang en ik wilde eigenlijk een zwart konijntje met staande oortjes, maar zij keek mij echt heel angstig aan van wie ben je en wat wil je van me. Loesje daarentegen kwam meteen heel nieuwsgierig naar me toe. Ze is dus een albino hangoor en qua bouw vind ik haar eigenlijk ook niet zo mooi. Maar ze was echt al heel tam. Ik heb nog even getwijfeld, maar uiteindellijk toch besloten om haar te nemen omdat ik voor Boris een partner zocht die hem kon laten zien dat mensen niet eng zijn. En ze is inderdaad een geweldig vriendinnetje voor Boris. Hij is weer helemaal opgebloeid en begint wat dapperder te worden naar ons toe. En dat vind ik toch het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon bij een hobbyfokker vorige jaar kiezen tussen Isabellakleurige dwerg en een witte dwerg met rode ogen. Aangezien ik heeeel lang had gezeurd bij mijn vriend voor een nieuwe konijn, vond ik dat hij de definitieve keuze moest maken. Ik was toch al blind van de liefde! Het eerste wat hij zei was dat hij de rode ogen eng vond. Hij koppelde dat aan iets 'robotsachtig' en 'bloed'. Nu hebben we een Isabellakleurige met zwarte kraaloogjes en een spierwitte hangoor met blauwe oogjes.

Ik denk dat rode ogen voor de meeste mensen onnatuurlijk overkomt, omdat veel mensen/dieren gedeeltelijk zwarte, bruine en/of blauwe ogen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind was ik gék op witte konijnen met rode ogen, vond ze het mooist van al. En ik wou een konijn, eentje met rode ogen dus.

Maar mijn moeder vond die zo vreselijk lelijk en angstaanjagend dat ik een konijn kreeg op voorwaarde dat het géén rode ogen had.

Ik blij met mijn konijn en mijn moeder blij met de donkere ogen.

We zijn nu zoveel jaar verder en ik zou met mijn verstand géén roodoog uitkiezen,

maar als ik naar mijn gevoel een klik heb met een roodoog, dan neem ik die natuurlijk mee.

Toen ik mijn twee mannen in de opvang ging halen, had ik tweemaal een andere ram uitgekozen via de foto's op de site,

maar in het echt had ik meteen een klik, zowel met Tulli als met Coquille.

Dus als dat met een roodoog zou gebeuren, en dat dier ligt goed in de groep, is hij of zij van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een konijn kies, kies ik op gevoel en niet op uiterlijk ofzo. voor mij gaat het om de klik. met diesel was die er meteen, ik tilde hem op en was verkocht (hij overigens ook want vanaf die tijd wil hij niks liever dan vastgehouden worden en of aandacht hebben). zijn vacht vind ik persoonlijk echt schitterend. beetje de tekening van een japanner.

met pepper was die klik er ook vrijwel meteen maar de hele hechte band kwam iets later.

ik zou een konijn dat ik niet mooi vind niet afwijzen als ik er een klik of goed gevoel bij heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 11 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .