Ga naar inhoud

konijn met rode ogen, wel leuk/mooi of niet?

Margot
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ aniek

idd in dat topic, het was ook niet als kritiek op jou bedoeld hoor ;) en je hebt ergens wel gelijk maar ik wilde even weten hoeveel mensen dat nou vinden aangezien ik ze wel leuk vind. het was ook niet alleen jou reactie, er waren ook vele anderen die zo negatief waren over rode ogen. bij jou snap ik je reactie omdat jij ervaring hebt enz.:yes: zelf wilde ik ook reageren maar toen was het topic al gesloten, ik vond ook dat hij absoluut niet met het konijn moest gaan fokken (niet alleen door de ogen).

wat ik idd ook kwalijk vindt is dat ze ze als agressief bestempelen of wat voor negatiefs dan ook. ze kunnen er niks aan doen en het zijn juist hele grote schatten (net als alle andere konijnen). de mijne is dus ook een albino en volgens mij heeft zij geluk qua zien, ze waved niet zo heel veel en is ook totaal niet agressief.

@ catelootje

je hoeft geen sorry te zeggen hoor! iedereen mag natuurlijk vind wat hij/zij wilt.

het gaat eigenlijk gewoon om het totaal plaatje, als het konijn super lief is dan maakt het uiterlijk natuurlijk niks meer uit. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

naja ergens is het ook wel logisch he. iemand anders schreef het al: rode ogen zijn bij mensen echt een afwijking en los daarvan hebben sommige giftige en gevaarlijke dieren rode ogen.

het is dan dus niet gek dat er een aangeboren afkeer bestaat bij mensen om dit eng te vinden.

Maar die aangeboren afkeer is er ook van slangen, terwijl sommige mensen die ook als huisdier houden. Daarmee wil ik dus zeggen dat het niet gek is als mensen ze eng vinden, maar dat er altijd wel mensen zijn die het wel mooi vinden of het niets kan schelen. Dat konijnen met rode ogen daarom minder snel verkocht worden is logisch, maar ik kan me voorstellen dat dat hard overkomt.

Ik heb zelf dus 1 albino en vind haar rode ogen ook niet je van het, maar ik stoor me er ook niet aan. Mijn vriend vind haar prachtig, zowel de rustekening als de rode ogen. Zo zie je maar.

En ik hou sowieso enorm veel van haar en vind haar dus ook prachtig, als individu.

En dat ze af en toe eens naar me uitvalt vind ik ook geen enkel probleem, het hoort bij haar, ze kan er niets aan doen, en ik weet waarom ze het doet. Das hetzelfde als een dier met hoknijd, daar kan ik ook niet kwaad om worden, ik moet gewoon mijn best doen om dat diertje dan zo min mogelijk nijdig te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind konijnen met rode ogen niet zo mooi, maar ik kies nooit op uiterlijk. Het kan dus best zijn dat ik ooit een albino zou adopteren en na een paar weken zou ik het waarschijnlijk wel een mooi konijn vinden. Vroeger vond ik hangoren ook maar niks, maar nu heb ik een hangoorvoedster en vind ik hangoren wel mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

valt ze bij jou dus wel af en toe uit? bij mij echt totaal niet. zij is echt degene die je hand af komt likken en die bij je op schoot springt enz! volgens mij heb ik daar echt geluk mee. maar idd je moet je dier accepteren zoals hij/zij is.

het is opzich wel logisch hoor maar soms kunnen mensen dat soort dingen onhandig verpakken (niet jij hoor aniek;)) ik vind het namelijk echt vreselijk als dieren over 1 kam worden geschoren of dat er heel luchtig over wordt gedaan. bijv dat ze zeggen het is maar een konijn. dat is natuurlijk wat anders maar ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het zielig die naakt konijntje :O arme beesjes:(

oeh wat eng die haarloze konijntjes, volgens mij is dat het gevolg van ernstige inteelt lijkt me.

En hou houden die konijntjes zich zelf nou warm in de winter. Zielig voor de beestjes

ze kunnen zich niet eens warm houden. ik denk dat die gast maar truitjes voor moet gaan brijen

Link naar reactie
Delen op andere sites

valt ze bij jou dus wel af en toe uit? bij mij echt totaal niet. zij is echt degene die je hand af komt likken en die bij je op schoot springt enz! volgens mij heb ik daar echt geluk mee. maar idd je moet je dier accepteren zoals hij/zij is.

ja, hier valt ze wel uit, zoals ik eerder al schreef, bij het voeren. als je dan in de buurt komt krijg je een knauw, omdat ze niet echt kan zien of je nu haar voer wilt stelen of niet. tenminste, dat is mijn interpretatie.

maar verder is het een enorme schat hoor en ik accepteer haar zeker zoals ze is.

maar wel heel fijn dat de jouw dat niet doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet zo voor dieren met rode oogjes, vind het niet zo mooi en best ook griezelig. Ik heb eens een nest hamsters gehad, mooie beestjes maar meer dan de helft had rode ogen. Ik vond er niets aan. Die kozen ze ook als laatste wanneer ze bij mama hamster wegmochten. Konijnen met blauwe oogjes vind ik dan weer speciaal, dat is zo gek vind ik, ik had het nooit eerder gezien voordat ik vanalles over konijnen ging opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt het niet uit, rode ogen of geen rode ogen, ik vind alles prima. Draakje ziet er ook niet per se heel lief uit met haar ogen. Haar ogen zijn bruin, maar kunnen echt op een bepaalde manier staan waardoor ze er echt agressief uit ziet of juist ontzettend bang kijkt (terwijl ze dat dus niet is, ze is buitengewoon lief voor mij en voor anderen). Ik heb haar niet uitgekozen, 't was omdat zij het enige voedstertje was dat nog over was uit het nest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt het niet uit hoedat een nijntje eruit ziet, het gaat om het diertje zelf. Ik voelde bij mijn nijntje Dennis meteen een klik en dat was goed voor me. Je nijntje accepteren zoals hij/zij is, is echt het beste.

Groetjes, Paula :love: :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vooral erg sneu vind voor de konijnen zelf is dat er aardig veel albino's zijn die als "agressief" bestempeld worden omdat ze regelmatig uitvallen naar onbekende dingen, simpelweg omdat het zicht te slecht is en iets sneller als dreiging word ervaren.

Momenteel zit er in de opvang een superleuke albino, maar zji is zo slechtziend dat het continu aan het wiegen/weven (wat was het ook alweer?) is met haar kopje. Dat is ook gedrag wat mensen vaak afschrikt.

dat klopt wel hoor. je hoort best vaak dat mensen albino's als agressief bestempelen. Vooral Pooltjes hebben die naam, en deels klopt het ook wel, want ze vallen inderdaad soms uit omdat ze niet goed zien.

Ik heb zelf een albino (russen zijn OOK albino's!) die ook heel veel met haar kop wiegt.

zodra ze eten ruikt wordt ze agressief, omdat ze het niet goed ziet, maar wel ruikt en dan telkens bang lijkt te zijn dat het andere konijntje het voor har neus weg jat. Dus kom je bij haar in de buurt op zo'n moment dan krijg je een knauw.

daar kan ze niks aan doen, is heel normaal voor een slechtziend konijn.

voor mij is het geen reden om nooit meer een albino te nemen , maar voor veel mensen wel.

Beide dieren zijn het resultaat van verkeerde fok. Met goede fok is het probleem wel degelijk eruit te fokken

Zelf vind ik witte dieren met rode ogen lelijk, die komen er bij mij gewoon niet in

Link naar reactie
Delen op andere sites

hum, ik zou nooit een konijn nemen met rode ogen. Ik wou ook geen cavia's met bleke oortjes, maar ja, dan worden er in je eigen stalletje aandoenlijke caafjes geboren met van die "blote" oortjes en dan valt dat vooroordeel weg.

Zo vind ik caafjes met rode ogen ook lelijk, maar als je in bepaalde kleurslagen gaat, dat hébben ze die gewoon.

Alles went (behalve een vent) natuurlijk:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide dieren zijn het resultaat van verkeerde fok. Met goede fok is het probleem wel degelijk eruit te fokken

Zelf vind ik witte dieren met rode ogen lelijk, die komen er bij mij gewoon niet in

dan is mijn konijn dus niet verkeerd gefokt, want zij valt totaal niet uit en wiegt maar sporadisch met haar kop. het enige wat ze heeft is rode ogen.

ik vind het wel vooroordelend wat je zegt, het gaat toch om het beestje zelf?? maar je moet het natuurlijk zelf weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens is het niet 100% waar wat je schrijft Mireille: albinisme kan ook een puntmutatie zijn, zoals het bij mensen vaak is.

al zal dat bij konijnen minder vaak voorkomen natuurlijk.

En albinisme is iets anders dan een wit konijn. dus in dit opzicht is het ook wel slechte fok ja, want dan heb je dus doorgefokt met albino-ouders die zelf al last van hun ogen hadden, en dat hoor je denk ik als fokker niet te doen.

Maar zelfs een foklijn waarin albinisme niet voorkomt kan albino nageslacht opleveren door mutatie hoor, al is die kans echt enorm klein.

en dat jouw konijn, Margot, niet uitvalt betekent niet dat ze goede of slechte fok is denk ik hoor. het ene slechtziende konijn reageert misschien anders dan het andere. En volgens mij doelde mireille op het albino/ slechtziende stukje en niet direct op de agressie. of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoelde het zelfde al jou chani, alleen zij ik het veel korter. ik bedoelde het meer sarcastisch omdat het dus vaak niks met door fok te maken heeft, tenzij je met deze konijnen gaat door fokken. dan geef ik mereille wel gelijk ;)

mijn laatste zin ging over mireille´s laatste zin ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar goed dat smaken verschillen, als iedereen maar één soort konijn leuk zou vinden zouden er véééél meer opvangcentra nodig zijn voor de rest...

Ben persoonlijk niet direct fan van albino konijntjes maar volgens mij als ik een heel schattige voor me zie zou dat ook weer niet uitmaken... net zoals hele mooie mensen geen inhoud kunnen hebben en minder perfecte mensen juist een soulmate kunnen zijn... of zo... :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ze over het algemeen niet de mooiste qua uiterlijk, maar bij mij boeit dat niet zo. Ook met lelijke konijntjes kan ik een klik hebben.

Zo zitten er in de opvang waar ik regelmatig kom ook wat rood-ogen. Groot soort. Werkelijk schatten van beesten, maar er is gewoon geen interesse in ze. En ze zijn zo lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .